2014-06-15, 17:17
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Only God Forgives är ju svårare att ta in precis som Valhalla Rising, är nog mera rättvist att jämföra Drive med Bronson då de är mera lika.
Skulle själv säga att Only God Forgives är mer lik Drive än vad Bronson är.
Citera
2014-06-15, 17:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Skulle själv säga att Only God Forgives är mer lik Drive än vad Bronson är.

Stilistiskt och handlingsmässigt ja, men syftade mera på att Bronson är lika lätt att ta in och smälta än Valhalla Rising och OGF.
Citera
2014-06-15, 17:40
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Stilistiskt och handlingsmässigt ja, men syftade mera på att Bronson är lika lätt att ta in och smälta än Valhalla Rising och OGF.
Då är jag på din sida.
Citera
2014-06-15, 17:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Då är jag på din sida.

Just nu laddar jag hem Only God Forgives med kommentarsspår, vet inte vilka som snackar men kan ju hoppas att det är Refn och Gosling b.la. Synd bara att min DVD-utgåva av Drive inte har något kommentarsspår, riktigt kul att höra Refn prata om sina filmer, film i allmänhet och influenser.
Citera
2014-06-15, 17:57
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Just nu laddar jag hem Only God Forgives med kommentarsspår, vet inte vilka som snackar men kan ju hoppas att det är Refn och Gosling b.la. Synd bara att min DVD-utgåva av Drive inte har något kommentarsspår, riktigt kul att höra Refn prata om sina filmer, film i allmänhet och influenser.
Kikade lite snabbt på min OGF baksida och där står det att det är NWR Audio Commentary iaf.
Citera
2014-06-15, 17:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Kikade lite snabbt på min OGF baksida och där står det att det är NWR Audio Commentary iaf.

Trevligt, jag har BD-utgåvan jag med men gillar inte att se filmer med kommentarsspår på min tv då det blir andra ljud utifrån som stör, och har ingen BD-spelare på datorn. Hoppas att det är ett bra kommentarsspår och att han kan hålla låda i 90 minuter.
Citera
2014-06-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det är tänkt så! Ska bli jävligt kul, taggad till tusen faktiskt.
Trevligt, blir kul att se resultatet sen!
Citera
2014-06-15, 18:03
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Trevligt, jag har BD-utgåvan jag med men gillar inte att se filmer med kommentarsspår på min tv då det blir andra ljud utifrån som stör, och har ingen BD-spelare på datorn. Hoppas att det är ett bra kommentarsspår och att han kan hålla låda i 90 minuter.
Problemet som jag har när jag tänker se en film med kommentarspår är att jag blir så sugen att se filmen istället, så jag tar och slår av det och ser filmen istället. Är väl bara i princip Taxi Driver jag sett hela med kommentarspår. Har även varit sugen att se Gudfadern 1-2 med kommentarspår från Coppola, men har inte testat ännu.
Senast redigerad av timoshenko 2014-06-15 kl. 18:06.
Citera
2014-06-15, 18:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Problemet som jag har när jag tänker se en film med kommentarspår är att jag blir så sugen att se filmen istället, så jag tar och slår av det och ser filmen istället. Är väl bara i princip Taxi Driver jag sett hela med kommentarspår. Har även varit sugen att se Gudfadern 1-2 med kommentarspår från Coppola, men har inte testat ännu.

Brukar aldrig se filmer med kommentarsspår då det aldrig riktigt har intresserat mig förutsatt att det inte är någon regissör eller skådespelare som jag verkligen gillar som medverkar.
Citera
2014-06-15, 20:10
Medlem
Pop Skull

Riktigt tråkig, seg och ointressant film som inte lyckas varken med dramat eller skräcken.
Citera
2014-06-15, 21:16
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Är ungefär i samma mån som du. Enda gången det funkar riktigt för mig är via MST3K. Däremot har jag lyssnat på kommentarspåret till Fredag den 13:e Del 7, det var faktiskt en rolig kommentator men inte så djupgående eller så analyserad. Var med Kane Hodder och regissören till filmen.
Citera
2014-06-15, 21:56
Medlem
The Shining (1980) Ja då har man äntligen sett denna klassiker. Var väl som jag trodde den skulle vara faktiskt. Helt okej film och 80-tals miljön är trevlig att titta på. Jack Nicholson är lysande. Lite märkligt slut dock, hade förväntat mig nåt mer dramatiskt eller lyckligt. 6,5/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in