2014-06-15, 22:10
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Only God Forgives är ju svårare att ta in precis som Valhalla Rising, är nog mera rättvist att jämföra Drive med Bronson då de är mera lika.

Tyckte att varken OGF elle Valhalla Rising var särskilt svåra att ta till sig, OGF gillade jag en hel del faktiskt. De ligger bara inte i samma liga som Drive.
Citera
2014-06-15, 22:11
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
The Shining (1980) Ja då har man äntligen sett denna klassiker. Var väl som jag trodde den skulle vara faktiskt. Perfekt film, och 80-tals miljön är trevlig att titta på. Jack Nicholson är lysande. Lite märkligt slut dock, hade förväntat mig nåt mer dramatiskt eller lyckligt. 10/10

Fix'd!

Såg 21 Jump Street igår, och den var fan riktigt rolig. Förvånad över hur bra/rolig Channing Tatum var.
Citera
2014-06-15, 22:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Tyckte att varken OGF elle Valhalla Rising var särskilt svåra att ta till sig, OGF gillade jag en hel del faktiskt. De ligger bara inte i samma liga som Drive.

Tänkte mera på den genomsnittlige svensken som såg filmerna på bio.
Citera
2014-06-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Fix'd!

Såg 21 Jump Street igår, och den var fan riktigt rolig. Förvånad över hur bra/rolig Channing Tatum var.

Hehe nänänä
Citera
2014-06-15, 22:22
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Problemet som jag har när jag tänker se en film med kommentarspår är att jag blir så sugen att se filmen istället, så jag tar och slår av det och ser filmen istället. Är väl bara i princip Taxi Driver jag sett hela med kommentarspår. Har även varit sugen att se Gudfadern 1-2 med kommentarspår från Coppola, men har inte testat ännu.
Med mig är det tvärtom. Jag gillade vare sig Aliens eller Blade Runner innan jag såg dem med kommentarspår.
Citera
2014-06-15, 23:04
Medlem
Enemy

Verkligen besviken. Jag hade hoppats på mer spänning där man försöker klura ut vem som är vem men så blev det ju inte riktigt. 2/5.
Citera
2014-06-15, 23:12
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tänkte mera på den genomsnittlige svensken som såg filmerna på bio.

Det har du rätt i, missförstod dig. Trodde du menade att jag hade svårare att ta mig till filmerna och därför gillade Drive mer.
Citera
2014-06-15, 23:54
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Valhalla Rising är en av få filmer som jag skulle ge 0/10. Bland det absolut sämsta jag någonsin sett.
Citera
2014-06-16, 00:25
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Misstog mig när jag sa att jag skulle se Blood Simple, det var nämligen Barton Fink jag hade laddat ner. Aja, den var rätt så dålig. Inte alls så rolig som jag hade hoppats på och storyn var rätt så svag, samt att jag ogillar John Turturro i större roller. 2/5
Citera
2014-06-16, 00:50
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Misstog mig när jag sa att jag skulle se Blood Simple, det var nämligen Barton Fink jag hade laddat ner. Aja, den var rätt så dålig. Inte alls så rolig som jag hade hoppats på och storyn var rätt så svag, samt att jag ogillar John Turturro i större roller. 2/5

Synd, Blood Simple är fruktansvärt bra!
Citera
2014-06-16, 00:51
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Valhalla Rising är en av få filmer som jag skulle ge 0/10. Bland det absolut sämsta jag någonsin sett.

Ja den är inte direkt fantastisk...
Citera
2014-06-16, 00:57
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Synd, Blood Simple är fruktansvärt bra!
Får hoppas på att jag också tycker det, de senaste två Coen-filmerna har nämligen varit riktiga besvikelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in