2014-05-26, 18:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Vilken version av filmen var det du såg? Tror det är Directors Cut som förklarar filmen lite mer, medans Theatrical är svårare(och bättre). Förövrigt tycker jag inte att man behöver "förstå" filmen för att tycka den är riktigt bra.

Charmen med filmen försvinner ju lite ifall man ser på DC-versionen som förklarar filmen bättre, jag såg ju TC-versionen långt före jag såg DC och gillade den väldigt mycket även om jag inte förstod allt fullt ut då jag var fjorton och såg den då den var ny, men som sagt så tyckte jag mycket om den så du har ju en bra poäng där. Skulle nog inte ha gillat filmen lika mycket om den hade förklarat allt i slutet.
Citera
2014-05-26, 18:37
Medlem
Rakiis avatar
Candyman: Farewell to the Flesh (1995) - http://www.imdb.com/title/tt0112625/

Jag har fina minnen till den första Candyman som jag egentligen borde ha sett innan jag såg den här vedervärdiga uppföljaren då den samtidigt som den är ett hån mot första filmen en fortsättning och tar vid där första slutade. Minns inte helt och hållet hur första filmen slutade så det gjorde det lite svårt att hänga med i början där man knyter an till första, men resten av filmen gick att se hur lätt som helst utan att minnas alltför mycket, det är ju trots allt en helt nu historia om Candyman. Här väljer man att dra upp berättelsen om den moderna myten Candyman, mannen som hemsöker folk som säger hans namn fem gånger framför en spegel och ska enligt legenden i filmernas kanon döda en med sin krokförsedda hand. Kelly Rowan (från The O.C) spelar Annie vars familj tidigare har varit utsatta för historien och legenden Candyman (Tony Todd) och börjar nysta i fallet, något som kommer bli en resa hon sent kommer att glömma, förutsatt att hon överlver.

Såg att dussinregissören Bill Condon ligger bakom den här taffliga uppföljaren, han har b.la gjort två av de sämsta Twilight-filmerna medan han även gjorde Gods and Monsters som jag gillade, men det är väl också den enda bra filmen som han lyckats med bedriften att göra bra. Candyman 2 brister mycket i att man förstör mystiken kring legenden, drar upp den i ljuset och återskapar hur han blev den han blev, finns ingen som helst spänning eller mystik bakom filmen längre. I stället blir det en tråkig slasher i fina New Orleans-miljöer och bjuder på ett par bra scener som kan kännas lite som att Condon återskapar det som Clive Barker skrev, men annars ett stort meh, mycket svag tvåa.

2/5
Citera
2014-05-26, 18:47
Medlem
Rakiis avatar
The Taking of Beverly Hills (1991) - http://www.imdb.com/title/tt0105526/

Haha ja jävlar vilken pajasfilm, men vad förväntar man sig då man enbart utgår ifrån postern på Cinemageddon och laddar hem den i förhoppningen att man kommer få en stentuff och häftig actionfilm med Robert Davi i en fin skurkroll, men skenet bedrar helt då man ser vem som har regisserat; Sidney J. Furie! Finns inte mycket att säga om denna, handlingen är ytterst simpel med att en lastbil med toxisk avfall kraschar i Beverly Hills och släpper ut dödlig gas samtidigt som korrupta poliser springer runt och dödar folk. Mitt i allt detta finns en genomgod polis och filmens protagonist spelad av Ken Wahl som ska slå sönder maktimperiet som leds av Robert Davi. Finns ingenting bra med denna, typisk nittiotals B-action fullsmockat med WTF-moment och knasig dialog som man verkligen undrar om någon kollat igenom vad de fyra manusförfattarna knåpat ihop. Actionscenerna är ju tidstypiska för åttiotalets filmer men som smittade av sig på denna, samt de fula frisyrerna och allting annat som är helt värdelöst med denna!

1/5
Citera
2014-05-26, 18:52
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Charmen med filmen försvinner ju lite ifall man ser på DC-versionen som förklarar filmen bättre, jag såg ju TC-versionen långt före jag såg DC och gillade den väldigt mycket även om jag inte förstod allt fullt ut då jag var fjorton och såg den då den var ny, men som sagt så tyckte jag mycket om den så du har ju en bra poäng där. Skulle nog inte ha gillat filmen lika mycket om den hade förklarat allt i slutet.
Aa, var samma för mig att jag såg theatrical först. Var väldigt förvånad när jag något år senare såg DC-versionen och det inte alls kändes som samma film.
Citera
2014-05-26, 18:57
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Donnie Darko (2001) Har hört många säga att det här är en fantastisk film, men personligen så tycker jag inte den var sååå himla bra faktiskt. Blev väldigt berörd av slutet, men jag fattar ändå inte. Har läst runt lite och alla verkar ha olika teorier om vad som hände. Är sjukt förvirrad och får väl ta och se den om och om igen tills jag fattar mer. Men annars en väldigt djup och helt ok film. Jake Gyllenhaal var lysande. 6/10

Det är väll lite som Inception. Man behöver som sagt inte förstå hela filmen för att tycka den är bra. Donnie Darko är en av mina personliga favoritfilmer. "Burn it to the Ground"
Citera
2014-05-26, 19:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Det är väll lite som Inception. Man behöver som sagt inte förstå hela filmen för att tycka den är bra. Donnie Darko är en av mina personliga favoritfilmer. "Burn it to the Ground"

Inception är ju dock inte alls komplicerad.
Citera
2014-05-26, 19:51
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Den blev jag sugen på att se.

Det borde du göra, jag gillade den som sagt väldigt mycket. Nästan en femma. Bästa filmen jag sett än så länge under månaden, tillsammans med De gröna slaktarna.
Citera
2014-05-26, 20:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det borde du göra, jag gillade den som sagt väldigt mycket. Nästan en femma. Bästa filmen jag sett än så länge under månaden, tillsammans med De gröna slaktarna.

Tror att jag ska ge den en ny chans någon dag framöver.
Citera
2014-05-26, 20:06
Medlem
Evil Dead (2013)
Bara äckel och gore. Ingen spänning, ingen finness. Nu får det vara nog med remakes....
2/10
Citera
2014-05-26, 20:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Evil Dead (2013)
Bara äckel och gore. Ingen spänning, ingen finness. Nu får det vara nog med remakes....
2/10

Håller helt med, skitfilm!
Citera
2014-05-26, 20:36
Medlem
Elessarxs avatar
Oldboy (Originalet från 2003)

Helvete vilken bra film, hört mycket bra om den och visst levererade den också.

Vacker och välgjord film. Riktigt bra och rätt så otäck story, spännande hela filmen igenom.

8/10
Citera
2014-05-26, 21:19
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inception är ju dock inte alls komplicerad.

Kanske inte för dig. Men folk jag har snackat med förstår precis 0. Ändå sätter det betyget 10 på IMDB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in