Hur tycker du att den står sig bredvid remaken med Brando, om du har sett den?
Har inte sett remaken med Marlon så den frågan kan jag tyvärr inte svara på. Dock har jag sett remaken med Gibson och Hopkins från 1984, och allt jag kan säga om den är att den inte är i närheten av så bra som Gables version!
Det är nog ganska få som överhuvudtaget har hört om filmen plus regissörernas tidiga skräckfilm, Rabies. Dessa filmer sträcker sig till en nischad publik som inte innefattar stora delar av befolkningen i olika länder utanför Israel utan till en liten kärnpublik som gillar skräck och exploitation.
Vet du om nå mer skräckfilmer från Israel utöver Rabies? Gillade Rabies väldigt mycket.
Kanske jag ska se Rabies då? Den har sämre betyg på imdb, vilket förstås inte betyder något.
Big bad wolves får väl bättre betyg genom Tarantinohypen.....
Kanske jag ska se Rabies då? Den har sämre betyg på imdb, vilket förstås inte betyder något.
Blev riktigt positivt överraskad av den, inte många skräckfilmer som kommit under 00-talet som kommer upp i samma nivå som den.
Jim Carrey är lysande som Joel. Kate Winslet är bra även hon. Frodo har en mindre roll. Vilken film! Jag vill inte avslöja för de som inte sett den, men redan efter en timme (den är nästan två timmar lång) förstod jag att
inledningen av filmen egentligen var slutet.
Hur som helst, en genialisk film om kärlek som till största delen utspelar sig i Joels drömmar/tankar.
Blessed are the forgetful, for they get the better even of their blunders.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!