Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Inside every liberal is a totalitarian screaming to get out.
Jenny Madestam - "fristående kolumnist" - skriver följande på Expressens ledarsida:
http://unvis.it/www.expressen.se/led...ot-flyktingar/
Citat:
Hela Sverige måste ha en gästvänlig hållning. ...
Och det får man medelst tvång? Alltså jag är så jävla trött på den här skiten,
allt. Snart byter jag ut älgtavlorna på skjutbanan mot något som har en siluett i form av en människa.
Alla, precis vartenda jävla samhällsinstitution går på knäna. Försvaret - en skrothög. Sjukvården - åt helvete. Skolorna - kaos. Järnvägen - ur spår. Så här kan jag fortsätta och räkna upp viktiga funktioner som staten ska sköta men som försummas. Vi vet alla vad det är som inte får åsidosättas, det allra heligaste. Kosta vad det vill om vi så står på bar backe en dag.
Jag sitter här i en sommaridyll, aldrig varit särskilt hotad av mångkulturen. Katten smyger på stenmuren i jakt på mössen som gömmer sig i det höga ängsgräset. Inte en blatte, rasifierad eller hbtq:are så långt ögat eller örat kan nå. Men jag är förbannad. Så innihelvete förbannad. Inte för att jag vill hata, utan för att jag - den person jag är och för mina åsikter - så får jag hat slängt i ansiktet på mig varje dag. Och jag får lögner serverad till frukost, middag och kvällsmat. Trots en examen från ett universitet så förlöjligas jag för mina åsikter, bli kallad "efterbliven lantis" och mina idéer är "ofräscha". Jag vill köra in hagelpipan i truten på de jävla asen som sitter på twitter och hatar och se dem spotta ut det blodiga garnityret. Sa någon väpnad revolt? Var skriver jag upp mig?
Vem är den där jävla kärringen Madestam att säga hur kommunerna ska agera? Kommunerna har viktiga uppdrag som de måste säkerställa och de kan inte bara släppa allt vind för våg för att ta emot "flyktingar". Det finns gamla, sjuka, skolbarn som måste få det de behöver. Det finns infrastruktur som måste underhållas. Allt sådant här måste komma före "flyktingar". Finns det sedan pengar över så kanske, bara kanske. Men det i en situation som på intet vis liknar den vi har idag. Vi har redan enorma problem med blattar och noggers och zoomalier som upploppar i förorterna, våldtar kvinnor och rånar folk som ligger medvetslösa på tunnelbanespåren.
Om Madestam måste försumma nödvändiga renoveringar av taket på sitt hus, det finns bara knäckebröd i skafferiet och ungarna har knappt vinterkläder att ta på sig. Skaffar hon fler barn då? Nej givetvis inte. Hur välkommen hade ett påtvingat adoptionsbarn varit? Är Madestam en dålig förälder för att hon med näbbar och klor försöker stoppa denna adoption? Samtidigt på twitter sitter en våldsamt efterbliven pöbel som skriver om hur dålig hon är, att hon inte vill ta emot sitt eget barn, för det är ju hennes barn. Alla barn heter Madestam i efternamn.
Jag lovar dig, Jenny, att "rasismen" inte kommer minska med ett sådant beslut. Det kan nog snarare vara droppen som får bägaren att rinna över och det slutar med att sådana systemlakejer som dig hänger från tarmarna i lyktstolparna.