2014-06-14, 14:24
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Inside every liberal is a totalitarian screaming to get out.

Jenny Madestam - "fristående kolumnist" - skriver följande på Expressens ledarsida:

http://unvis.it/www.expressen.se/led...ot-flyktingar/

En ytterligare godbit värd att citera:

Citat:
Så här kan vi inte ha det längre. Kommuner ska inte kunna välja bort solidaritet och därmed bidra till ett segregerat Sverige. Det ska inte längre vara möjligt att bo i en ”vit” kommun. Hela Sverige ska vara öppet för människor som söker sig hit. För dessa människors skull, för alla Sveriges kommuners skull, och för att ett mångkulturellt samhälle är bättre än ett homogent.

Det här var tamejtusan bland det mest aggressivt tvångkollektivistiska, näst intill sovjetkommunistiska, jag läst på länge. Och det säger inte lite, jag är en tämligen härdad herre.

Är denna kollektivism och detta demokratiförakt verkligen representativt för svensk liberalism idag? Hur kan frågan om fortsatt massinvandring ha blivit så sakrosankt att alla andra värden helt enkelt slängs överbord?
Citera
2014-06-14, 14:29
Medlem
Citat:

Jenny Madestam - "fristående kolumnist" - skriver följande på Expressens ledarsida:

Hennes motiv får mig att kräkas, men jag håller nog med i sakfrågan. 94% av väljarna röstade i valet 2010 för en exempellöst generös asylpolitik i och med att de röstade på sjuklövern. Då är den enda rimliga konsekvensen att de också påtvingas flyktingmottagande i motsvarande grad. Sverige består ju av kommuner, det finns inget geografiskt område som är exklusivt statligt och ligger vid sidan av där man kan dumpa alla asylanter. Fattiga kommuner som råkar ha tomma hyreslägenheter ska inte behöva betala godhetsapostlarnas springnota.

Ett absolut villkor är att fördelningen sker med millimeterrättvisa. Det ska dock vägas efter hur många man tagit emot historiskt, Södertälje och Malmö ska t.ex. rimligen få en lång andningspaus medan Täby, Solna, Lidingö, Danderyd, Sollentuna, Vellinge m.fl. ska ta i stort sett allt. Undanflykter om bostadsbrist duger inte, det får man lösa med nybyggande, baracker eller hur man vill, platserna ska fram utan pardon. Södermalm ska av politiska skäl ha ett alldeles unikt avtal om att ta 20% av den totala flyktingströmmen till Sverige. De får bygga nya bostäder för ändamålet och de ska vara fräscha, lyxiga och centralt placerade. Skyskrapor som byggs på olika grönområden som t.ex. vitabergsparken och gräsplätten vid Bofils båge. Tvångsinlös också gärna kolonistugorna vid Strömmen och bygg över med flyktingskrapor. Det ska framgå med extremt demonstrativ tydlighet att detta är en gräddfil förbi alla infödda som förtvivlat letat bostad i åratal.
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-06-14 kl. 14:33.
Citera
2014-06-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det här var tamejtusan bland det mest aggressivt tvångkollektivistiska, näst intill sovjetkommunistiska, jag läst på länge. Och det säger inte lite, jag är en tämligen härdad herre.

Är denna kollektivism och detta demokratiförakt verkligen representativt för svensk liberalism idag? Hur kan frågan om fortsatt massinvandring ha blivit så sakrosankt att alla andra värden helt enkelt slängs överbord?
Det är uppenbarligen inte någon liberal som har skrivit detta. En riktig liberal anser att folk ska få bosätta sig var de vill.
Citera
2014-06-14, 14:37
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:

Citat:
Hela Sverige måste ha en gästvänlig hållning. ...
Och det får man medelst tvång? Alltså jag är så jävla trött på den här skiten, allt. Snart byter jag ut älgtavlorna på skjutbanan mot något som har en siluett i form av en människa.

Alla, precis vartenda jävla samhällsinstitution går på knäna. Försvaret - en skrothög. Sjukvården - åt helvete. Skolorna - kaos. Järnvägen - ur spår. Så här kan jag fortsätta och räkna upp viktiga funktioner som staten ska sköta men som försummas. Vi vet alla vad det är som inte får åsidosättas, det allra heligaste. Kosta vad det vill om vi så står på bar backe en dag.

Jag sitter här i en sommaridyll, aldrig varit särskilt hotad av mångkulturen. Katten smyger på stenmuren i jakt på mössen som gömmer sig i det höga ängsgräset. Inte en blatte, rasifierad eller hbtq:are så långt ögat eller örat kan nå. Men jag är förbannad. Så innihelvete förbannad. Inte för att jag vill hata, utan för att jag - den person jag är och för mina åsikter - så får jag hat slängt i ansiktet på mig varje dag. Och jag får lögner serverad till frukost, middag och kvällsmat. Trots en examen från ett universitet så förlöjligas jag för mina åsikter, bli kallad "efterbliven lantis" och mina idéer är "ofräscha". Jag vill köra in hagelpipan i truten på de jävla asen som sitter på twitter och hatar och se dem spotta ut det blodiga garnityret. Sa någon väpnad revolt? Var skriver jag upp mig?

Vem är den där jävla kärringen Madestam att säga hur kommunerna ska agera? Kommunerna har viktiga uppdrag som de måste säkerställa och de kan inte bara släppa allt vind för våg för att ta emot "flyktingar". Det finns gamla, sjuka, skolbarn som måste få det de behöver. Det finns infrastruktur som måste underhållas. Allt sådant här måste komma före "flyktingar". Finns det sedan pengar över så kanske, bara kanske. Men det i en situation som på intet vis liknar den vi har idag. Vi har redan enorma problem med blattar och noggers och zoomalier som upploppar i förorterna, våldtar kvinnor och rånar folk som ligger medvetslösa på tunnelbanespåren.

Om Madestam måste försumma nödvändiga renoveringar av taket på sitt hus, det finns bara knäckebröd i skafferiet och ungarna har knappt vinterkläder att ta på sig. Skaffar hon fler barn då? Nej givetvis inte. Hur välkommen hade ett påtvingat adoptionsbarn varit? Är Madestam en dålig förälder för att hon med näbbar och klor försöker stoppa denna adoption? Samtidigt på twitter sitter en våldsamt efterbliven pöbel som skriver om hur dålig hon är, att hon inte vill ta emot sitt eget barn, för det är ju hennes barn. Alla barn heter Madestam i efternamn.

Jag lovar dig, Jenny, att "rasismen" inte kommer minska med ett sådant beslut. Det kan nog snarare vara droppen som får bägaren att rinna över och det slutar med att sådana systemlakejer som dig hänger från tarmarna i lyktstolparna.
Senast redigerad av Blixtmannen 2014-06-14 kl. 14:39.
Citera
2014-06-14, 14:37
Medlem
baggebo1s avatar
Borgerligheten satsar allt mer på att fördöma sossarna för deras förmenta "främlingsfientlighet". Här Timbro-frun Uvell:
Citat:
Det är dags att sluta låtsas som om vänstern är de som värnar invandring högst av alla. Det är en myt. De dörrar vänstern stängt för människor i misär, antingen på flykt från krig eller fattigdom, har borgerligheten öppnat. Där finns den verkliga toleransen.
Citat:
Den borgerliga regeringen 1991 upphävde Lucia-beslutet. Motionen från sossarna om övergångsregler för att hindra social turism avslog de. Och någon sådan blev det heller inte. 2008 införde nuvarande borgerliga regering möjligheten att komma hit att arbeta även utanför EU. 2011 träffade de tillsammans med Miljöpartiet en historisk uppgörelse om migration. Och 2013 öppnade vi som land dörren till 58 000 personer, som sökte asyl under den perioden.

Socialdemokraternas solidaritet sträcker sig ungefär till Norra Bantorget och LO-borgen. Något att tänka på i höstens val för den som vill se ett samhälle som bygger på öppenhet, tolerans och ett Sverige som värnar den fria rörligheten.
http://www.dagenssamhalle.se/kronika...ll-hoeger-9515

Skillnaden mellan de borgerliga nätaktivisterna i den här tråden med nån sorts tro att "snart kommer alliansen att tvingas lyssna på SD" och de borgerliga aktivister som blir allt radikalare i sin invandringsfanatism är att de borgerliga nätaktivisterna i den här tråden har noll koll och noll inflytande medan de borgerliga aktivisterna i verkligheten både har koll och inflytande. Uvell har rätt: Borgarna har sedan 70-talet alltid varit de som öppnat gränserna. Sossarna de som ibland åtminstone begränsat intaget något.

Nu tror jag inte att sossarna kommer att göra någon jätteskillnad efter valvinsten i höst (inte minst beroende på att extremvänstern kommer att bli för stor), men att år 2014 fortsätta hoppas på att högern ska börja ta ansvar är närmast sinnessvagt.
Citera
2014-06-14, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
En ytterligare godbit värd att citera:

I den stad där jag bor börjar studentbostäderna hyras ut till unga invandrarmän av afrikanskt och afghanskt ursprung, på grund av avsaknad av bostäder i den reguljära allmännyttan. Unga arbetslösa män som står och hänger i gathörn. En lägenhet som hade kunnat hyras ut till en framtida läkare, lärare eller ingenjör, en framtida skattebetalare -- som nu kanske tvingas att söka sig till annan ort, eller kanske utomlands. En framtida skattebetalare som bidrar till stadens välstånd och välfärd, byts ut mot en enligt statistiken förmodligen arbetslös och improduktiv individ. Det som känns snällt och fint kortsiktigt för en kommun, skapar naturligtvis långsiktiga och oreparabla ekonomiska och sociala problem för kommunerna. Konsekvenser som kommunen kommer behöva bära decennier framöver.
Senast redigerad av Heliga.ansiktet 2014-06-14 kl. 15:02.
Citera
2014-06-14, 14:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det är uppenbarligen inte någon liberal som har skrivit detta. En riktig liberal anser att folk ska få bosätta sig var de vill.
Och "riktiga" kommunister skulle ju aldrig införa totalitära samhällen med nackskott på dissidenter och arbetsläger som främsta kännemärken.
Citera
2014-06-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det är skrivet av en soclalist som tror att hon är liberal, dvs en Folkpartist eller motsvarande. Men hon har rätt i princip. Vi kan inte ha ett land där 94% röstar för det mest generösa flyktingmottagandet i västvärlden och sedan gömmer sig bakom NIMBY-veto när man får vad man beställde.

Inget kan driva opinionen i SD-vänlig riktning snabbare än Madestams förslag.
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-06-14 kl. 14:55.
Citera
2014-06-14, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Skillnaden mellan de borgerliga nätaktivisterna i den här tråden med nån sorts tro att "snart kommer alliansen att tvingas lyssna på SD" och de borgerliga aktivister som blir allt radikalare i sin invandringsfanatism är att de borgerliga nätaktivisterna i den här tråden har noll koll och noll inflytande medan de borgerliga aktivisterna i verkligheten både har koll och inflytande.
Skillnaden är att de som har koll vet bättre än att klumpa ihop borgerligheten till en enda homogen massinvandringsvänlig smet. Alla till höger om mitten är inte skogstokiga globalistliberaler. Tror du det är en tillfällighet att många i SD-toppen har ett förflutet inom MUF och i vissa fall (Bojerud m.fl.) är f.d. moderater? Hur bra har det gått för SD att rekrytera f.d. rödgröna politiker? Tror du det är en tillfällighet att den vanligaste sortens SD-väljare som finns är en ex-moderat? Eller att M-väljarna ligger tvåa efter SD-väljarna i flyktingmotstånd?

Citat:
Borgarna har sedan 70-talet alltid varit de som öppnat gränserna. Sossarna de som ibland åtminstone begränsat intaget något.
Sossarna öppnade för arbetskraftsinvandring på Erlanders tid men stängde på 70-talet efter påtryckningar från LO. Det var också sossarna som öppnade för asylinvandring för dem som inte är riktiga konventionsflyktingar, 1976. Fälldin stängde den dörren ett halvår senare och höll den stängd till 1982. Sen stod den öppen igen under Palme och Carlsson fram till Luciabeslutet. Fram till dess var det sossarna som gjorde mest skada och borgarna som varit mest ansvarsfulla. 1991 bytte de tyvärr plats och sedan dess har de varit en del av problemet istället för lösningen.
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-06-14 kl. 14:57.
Citera
2014-06-14, 14:56
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det är skrivet av en soclalist som tror att hon är liberal, dvs en Folkpartist eller motsvarande. Men för det första har hon rätt i princip. Vi kan inte ha ett land där 94% röstar för det mest generösa flyktingmottagandet i västvärlden och sedan gömmer sig bakom NIMBY-veto när man får vad man beställde.

Inget kan driva opinionen i SD-vänlig riktning snabbare än Madestams förslag.
Det är ju det här som är så häpnadsväckande, att till och med Timbro-liberaler har omfördelning av tillgångar på sin agenda. I och för sig så har de inget emot att omfördela statliga resurser till privata näringsidkare och tar "det goda med det onda".

SD är så jävla menlösa att de inte kan skrämma ut trollet från under bron utan hoppas hela tiden på att folk som passerar över bron inte ska bli uppätna utan kan ta sig hem och berätta om vad som döljs där under.
Citera
2014-06-14, 14:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Hennes motiv får mig att kräkas, men jag håller nog med i sakfrågan. 94% av väljarna röstade i valet 2010 för en exempellöst generös asylpolitik i och med att de röstade på sjuklövern. Då är den enda rimliga konsekvensen att de också påtvingas flyktingmottagande i motsvarande grad. Sverige består ju av kommuner, det finns inget geografiskt område som är exklusivt statligt och ligger vid sidan av där man kan dumpa alla asylanter. Fattiga kommuner som råkar ha tomma hyreslägenheter ska inte behöva betala godhetsapostlarnas springnota.

Ett absolut villkor är att fördelningen sker med millimeterrättvisa. Det ska dock vägas efter hur många man tagit emot historiskt, Södertälje och Malmö ska t.ex. rimligen få en lång andningspaus medan Täby, Solna, Lidingö, Danderyd, Sollentuna, Vellinge m.fl. ska ta i stort sett allt. Undanflykter om bostadsbrist duger inte, det får man lösa med nybyggande, baracker eller hur man vill, platserna ska fram utan pardon. Södermalm ska av politiska skäl ha ett alldeles unikt avtal om att ta 20% av den totala flyktingströmmen till Sverige. De får bygga nya bostäder för ändamålet och de ska vara fräscha, lyxiga och centralt placerade. Skyskrapor som byggs på olika grönområden som t.ex. vitabergsparken och gräsplätten vid Bofils båge. Tvångsinlös också gärna kolonistugorna vid Strömmen och bygg över med flyktingskrapor. Det ska framgå med extremt demonstrativ tydlighet att detta är en gräddfil förbi alla infödda som förtvivlat letat bostad i åratal.
Precis lika obegåvat och tondövt som vanligt från "Maestro" CK. Det är inga liberala miljöpartifästen Madestam vill tvinga på flyktingar. Det är vanliga svenska kommuner som har fått nog. SD kommer att bli största parti i flera kommuner i höst. Det är dessa väljare hon vill straffa. Lyckas SD få igenom ett stopp någonstans så ska staten kunna köra över dem. Lite samma tankesätt som Reinfeldt gav uttryck för när han ville straffa folket för att SD kom in i riksdagen genom att samarbeta med MP. Vita journalist- och miljöpartifästen kommer fortsatt att vara helvita.
Citera
2014-06-14, 15:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Tror du det är en tillfällighet att många i SD-toppen har ett förflutet inom MUF och i vissa fall (Bojerud m.fl.) är f.d. moderater?
Nej. Till skillnad från dårarna i den här tråden så har de väl insett att Moderaterna är kört i de här frågorna.
Citat:
Hur bra har det gått för SD att rekrytera f.d. rödgröna politiker? Tror du det är en tillfällighet att den vanligaste sortens SD-väljare som finns är en ex-moderat? Eller att M-väljarna ligger tvåa efter SD-väljarna i flyktingmotstånd?
SD har även gammalt vänsterfolk bland sina politiker. Bland väljarna skulle jag tro att vänstervridningen är ännu större.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in