2014-06-13, 20:32
  #80077
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, jag tror det var Massi Fritz och åklagarnas djävla svamlande i sina försök att få KJ till något han inte var som gjorde att domstolen valde att rubricera gärningen som dråp, troligtvis blev dom helt trötta på att höra på tramset från åklagarbiträdet och valde att ge henne en fet näsknäpp.

Förhoppningsvis men inte troligt så skärper hon till sig nästa gång hon "företräder" någon efter den här läxan.


Åklagarhönsen är psykologiskt vingklippta för lång tid framöver och EMF som har rest tillbaka till Stockholm vill nog helst glömma debaclet i Umeå .. KJ kommer inte att begära resning, nöjd med hovrättsdomen som jag förmodar att han är eller borde vara - "Fallet Vatchareeya Bangsuan" är över.
Citera
2014-06-13, 20:39
  #80078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Jag gör inte samma tolkning som dig. Bedömer händelserna enligt följande (några nedslag):
KJ:Vill du ha sällskap?
Vill du komma hit?
Hej hur e de?
Vad gör du?
Vad gör du själv?
Tänkte komma imorgon
Komma var?
Till dig och plugga eftersom prov nästa vecka. Kan inte plugga hemma, det blir bara datorn.
Jag kommer vid två eller om du kan hämta?
Jo jag kommer vid 14
Nej jag menade 1530 för jag inte hemma nu
Oki
Ska jag komma nu
Jepp
Då kommer jag
Men ska bara plugga hos dig kanske tråkigt för dig. Jag väntar där nere. Är inte du hemma?
Råkade trycka på spara:
Som tidigare konstaterats är 30 april ett återkommande datum. Vad som mer hände var (förmodligen irrelevant) att VB´s kompis Rawi avled i en trafikolycka. En kille som under hösten -12 hade utsatts för hot i samband med ett rån. Visst var det så?[/quote]
Jag gör inte samma tolkning som dig. Bedömer händelserna enligt följande (några nedslag):
2 maj kl 17:57:49 KJ: Vill du ha sällskap?
2 maj kl 17:58:21 KJ: Vill du komma hit?
3 maj kl 21:05:18 KJ: Hej hur e de?
3 maj kl 21:39:29 KJ: Vad gör du?
4 maj kl 00:54:27 VB: Vad gör du själv?
4 maj kl 01:07:11 VB: Tänkte komma imorgon
4 maj kl 01:56:13 KJ: Komma var?
4 maj kl 05:39:31 VB: Till dig och plugga eftersom prov nästa vecka. Kan inte plugga hemma, det blir bara datorn. Jag kommer vid två eller om du kan hämta?
KJ: Jo jag kommer vid 14
VB: Nej jag menade 1530 för jag inte hemma nu
KJ: Oki
KJ: Ska jag komma nu?
VB: Jepp
KJ: Då kommer jag
VB: Men ska bara plugga hos dig kanske tråkigt för dig. Jag väntar där nere. Är inte du hemma?

Reflektion:
KJ ville att VB skulle komma till honom redan den 2 maj men han fick inget tydligt svar då hon var ledsen. Han kontaktar henne på nytt den 3 maj, till sist vänder hon och vill komma till honom.

VB önskemål om att få komma hem till KJ den 4 maj för att plugga verkar ha kommit som en överraskning för honom. Hans målmedvetenhet att vilja träffa henne var tydligt. Att de träffades den 4 maj verkar däremot ha varit av en slump som slutade i mord då tillfället gavs.

KJ verkar ha planerat mordet på VB.

Jag tror att det var KJ som själv gjorde slagningarna mot fordonsregistret på familjens bilar för att ta reda på vilka fordonsfakta som kan utläsas ur registret.

När de kom hem till lägenheten kan KJ ha gjort närmanden mot VB för att utföra sitt verk, men förmådde inte sig själv att gå över gränsen. Hon blev rädd och skickade sms till MB samt hotade KJ med 112 (fejkade). Det lugnade ned sig något, hon fortsatte kontakta MB för att få honom att hämta upp henne vid Åberget Norra. KJ tog av henne mobilen och läste hennes sms. Hon väntade på rätta ögonblicket för att dra därifrån. När hon var på väg att dra därifrån (vid 21 tiden) försökte han stopp henne och begå sin handling men hon lyckades ta sig därifrån, skrikandes högt ett par gånger. Hon kan till och med ha sparkat ned honom (reva på magen) och sedan flytt därifrån. En stund senare så tar han upp jakten på henne. Hon drar till mötesplatsen där MB skulle hämta upp henne. Någon MB dyker inte upp, hon gömmer sig. Efter en stund går hon ledsen i området. KJ tar bilen, hinner ikapp och slår ned, tar stryptag, hon kämpar emot och klöser honom på armarna. Sedan tuppar hon av. KJ lastar i henne i bagaget och kör därifrån.

Läste något jag tidigare har missat. Han hämtade upp en okänd man den 21 maj.
Citera
2014-06-13, 20:54
  #80079
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, jag tror det var Massi Fritz och åklagarnas djävla svamlande i sina försök att få KJ till något han inte var som gjorde att domstolen valde att rubricera gärningen som dråp,

[--]


Vad menar du att åklagarna och Massi Fritz försökte få KJ till som han inte var (är) ?
Citera
2014-06-13, 21:01
  #80080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Möjligt, men det är osannolikt att tro att denna händelse är konstruerad.

Det finns en mytoman i denna härva och det är MB.

Finns flertalet exempel på hur han ljuger för poliserna utan att blinka. Han "glider" även skickligt på uppgifter, minns när det passar hans syften och skyller på sitt dåliga minne när det blir obekvämt. Bara läsa igenom förhören så ser man enkelt dessa diskrepanser. Hade förhörsledarna från polisen varit en aning mer slipade och rutinerade hade husrannsakan kommit som ett brev på posten.
Jag tror fortfarande att den enda i detta som klarar de flesta villkoren för psykopat är MB
Citera
2014-06-13, 21:04
  #80081
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad menar du att åklagarna och Massi Fritz försökte få KJ till som han inte var (är) ?


Ett kallblodigt rovdjur på jakt efter ett byte, de ville inte se vad KJ verkligen är, en trasig människa med ett funktionshinder som gör att han inte fungerar som resten av oss.

Deras överdrivna retorik om hans farlighet hade helt motsatt verkan och facit vart att HR drog ner rubriceringen till dråp, visserligen fick han maxstraff för dråp men vilken oerhörd rabatt han utverkade via sin eminente advokat Tomas Olsson.

Hade hönsen och det usla åklagarbiträdet varit något så när förankrade i verkligheten så hade de inte behövt gråta ut i massmedia och mynta nya uttryck som "styckdråp".
Citera
2014-06-13, 21:32
  #80082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Jag tror fortfarande att den enda i detta som klarar de flesta villkoren för psykopat är MB


Där är jag helt enligt med dig.
Citera
2014-06-13, 21:33
  #80083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Jag tror fortfarande att den enda i detta som klarar de flesta villkoren för psykopat är MB


Där är jag helt enlig med dig.
Citera
2014-06-13, 21:39
  #80084
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ett kallblodigt rovdjur på jakt efter ett byte, de ville inte se vad KJ verkligen är, en trasig människa med ett funktionshinder som gör att han inte fungerar som resten av oss.

Deras överdrivna retorik om hans farlighet hade helt motsatt verkan och facit vart att HR drog ner rubriceringen till dråp, visserligen fick han maxstraff för dråp men vilken oerhörd rabatt han utverkade via sin eminente advokat Tomas Olsson.

Hade hönsen och det usla åklagarbiträdet varit något så när förankrade i verkligheten så hade de inte behövt gråta ut i massmedia och mynta nya uttryck som "styckdråp".


I det fallet står jag oreserverat på åklagarhönsens sida - KJ rider på sina "funktionshinder", uppförstorar och drar växlar på dessa, överallt där detta är möjligt och framför allt när det gynnar honom. Jag tror KJ är en kallblodig psykopat med en dröm att någon gång i livet få tillfälle att döda en människa (vilket framgår att han uttryckligen meddelat omgivningen) och undvika straff för detta, och att han har intressegemensamma kontakter/bekanta. Den enda trasiga människan, bokstavligt talat, som blev följden av "rovdjurens" intresse och mordlust, var Vatchareeya Bangsuan som stacks med ett eggvasst föremål i lungorna vilket orsakade mycket svåra inre blödningar i ett utdraget förlopp tills förövarna avslutade hennes dagar med några stick i hjärtat - varefter hon berövades sina händer och ben. VB, där har du din trasiga människa ..
Citera
2014-06-13, 21:45
  #80085
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Reflektion:
KJ ville att VB skulle komma till honom redan den 2 maj men han fick inget tydligt svar då hon var ledsen. Han kontaktar henne på nytt den 3 maj, till sist vänder hon och vill komma till honom.

VB önskemål om att få komma hem till KJ den 4 maj för att plugga verkar ha kommit som en överraskning för honom. Hans målmedvetenhet att vilja träffa henne var tydligt. Att de träffades den 4 maj verkar däremot ha varit av en slump som slutade i mord då tillfället gavs.

KJ verkar ha planerat mordet på VB.

Jag tror att det var KJ som själv gjorde slagningarna mot fordonsregistret på familjens bilar för att ta reda på vilka fordonsfakta som kan utläsas ur registret.

När de kom hem till lägenheten kan KJ ha gjort närmanden mot VB för att utföra sitt verk, men förmådde inte sig själv att gå över gränsen. Hon blev rädd och skickade sms till MB samt hotade KJ med 112 (fejkade). Det lugnade ned sig något, hon fortsatte kontakta MB för att få honom att hämta upp henne vid Åberget Norra. KJ tog av henne mobilen och läste hennes sms. Hon väntade på rätta ögonblicket för att dra därifrån. När hon var på väg att dra därifrån (vid 21 tiden) försökte han stopp henne och begå sin handling men hon lyckades ta sig därifrån, skrikandes högt ett par gånger. Hon kan till och med ha sparkat ned honom (reva på magen) och sedan flytt därifrån. En stund senare så tar han upp jakten på henne. Hon drar till mötesplatsen där MB skulle hämta upp henne. Någon MB dyker inte upp, hon gömmer sig. Efter en stund går hon ledsen i området. KJ tar bilen, hinner ikapp och slår ned, tar stryptag, hon kämpar emot och klöser honom på armarna. Sedan tuppar hon av. KJ lastar i henne i bagaget och kör därifrån.

Läste något jag tidigare har missat. Han hämtade upp en okänd man den 21 maj.


Var hittar jag din "reflektion" att VB mördades den 13 maj ??
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-13 kl. 21:49.
Citera
2014-06-13, 21:47
  #80086
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
I det fallet står jag oreserverat på åklagarhönsens sida - KJ rider på sina "funktionshinder", uppförstorar och drar växlar på dessa, överallt där detta är möjligt och framför allt när det gynnar honom. Jag tror KJ är en kallblodig psykopat med en dröm att någon gång i livet få tillfälle att döda en människa (vilket framgår att han uttryckligen meddelat omgivningen) och undvika straff för detta, och att han har intressegemensamma kontakter/bekanta. Den enda trasiga människan, bokstavligt talat, som blev följden av "rovdjurens" intresse och mordlust, var Vatchareeya Bangsuan som stacks med ett eggvasst föremål i lungorna vilket orsakade mycket svåra inre blödningar i ett utdraget förlopp tills förövarna avslutade hennes dagar med några stick i hjärtat - varefter hon berövades sina händer och ben. VB, där har du din trasiga människa ..


Jag tror inte att KJ rider på sina "funktionshinder" det är så han är, jag kan bara ana vilka djävla besvär som hans familj haft att hålla honom i schack, hans pappa har är väl fortfarande god man för honom och med facit i hand skulle det varit en utomstående som innehaft den rollen, jag är inte helt säker på att det skulle ha förhindrat tragedin men förmodligen och kanske skulle allt ha sett annorlunda ut om inte "familjen" fått hantera KJ,s angelägenheter.
Citera
2014-06-13, 21:52
  #80087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Var hittar jag din "reflektion" att VB mördades den 13 maj ??
Det vet jag inte om du gör, har inte lagt ut den på tråden ännu.
Citera
2014-06-13, 21:55
  #80088
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Jag gör inte samma tolkning som dig. Bedömer händelserna enligt följande (några nedslag):
KJ:Vill du ha sällskap?
Vill du komma hit?
Hej hur e de?
Vad gör du?
Vad gör du själv?
Tänkte komma imorgon
Komma var?
Till dig och plugga eftersom prov nästa vecka. Kan inte plugga hemma, det blir bara datorn.
Jag kommer vid två eller om du kan hämta?
Jo jag kommer vid 14
Nej jag menade 1530 för jag inte hemma nu
Oki
Ska jag komma nu
Jepp
Då kommer jag
Men ska bara plugga hos dig kanske tråkigt för dig. Jag väntar där nere. Är inte du hemma?

Jag gör ingen tolkning, bara konstaterar att det var KJ som kontaktade VB kl 21.05 den 3 maj med frågan "hej hur e de?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in