2014-08-14, 22:36
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Det är mycket kanske och tror i din subjektiva spekulation(för det är vad det är).

KJ erbjöd sig att komma dit och krossa rutan, vilket VB avböjde och MB kom till slut dit och öppnade som jag förstår det.
Vilka andra ord ska man använda när man spekulerar..?
Citera
2014-08-14, 22:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jag förstår hur du tänker men att någon skulle känna sig utnyttjad är subjektivt.

Finns ingenting som tyder på att KJ kände sig utnyttjad.

Får inte heller det intrycket. KJ är förmodligen inte heller den som lätt uppfattar manipulation och utnyttjande från omgivningen. Och då kan ju allt sägas vara lugnt.
Citera
2014-08-14, 22:50
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Manipulerad eller inte, vi utläser olika. Min bedömning är att hon i vissa avsnitt både manipulerar och utnyttjar. Vid något tillfälle får jag intrycket att han också blir sur. Inget man ska dra för stora växlar på då de för det allra mesta verkar komma bra överens.

Svart/vitt tänkande försvårar lätt en diskussion. Och nu har det blivit antingen/eller.

För att återgå till vad du från början ville ha sagt.. KJ gillade VB och tog henne för den hon var. På det viset var den här relationen något annorlunda än VB´s övriga.
Jo men det är ju det jag vill ha fram..
Den relationen var annorlunda mot vad hon annars fick erfara.. Han brydde sig om henne och ville finnas där för henne.. Hur hon betedde sig mot KJ kan jag inte säga men min uppfattning om att hon var den dominanta.. kvarstår i den relationen..

Vad som gick fel kan vi bara spekulera i men jag är inne på detta att han redan druckit då han hämtade henne och det var så det började..

Har inte fått svar om fup. Skulle det kunna vara så att de varit ute och motionerat strax efter han hämtade henne eller är den uppgiften fel..? 15.30 ska hon ha skrivit det.. Stämmer detta..?
Citera
2014-08-14, 23:07
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Får inte heller det intrycket. KJ är förmodligen inte heller den som lätt uppfattar manipulation och utnyttjande från omgivningen. Och då kan ju allt sägas vara lugnt.
Nej, han kände väl inte av utnyttjandet direkt men när det blev påtagligt, det blev en spricka i bubblan och sanningen nådde honom.. kom en överreaktion..

VB utnyttjade KJ för att göra MB svartsjuk.. Jag har en känsla av att KJ redan innan den 4/5 2013 kände agg mot MB.. Tack vare att VB beklagat sig flera gånger under åren de känt varandra..

(lägger till.. detta är spekulation..)
Citera
2014-08-14, 23:10
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zayco
Den relationen var annorlunda mot vad hon annars fick erfara.. Han brydde sig om henne och ville finnas där för henne.. Hur hon betedde sig mot KJ kan jag inte säga men min uppfattning om att hon var den dominanta.. kvarstår i den relationen..

Vad som gick fel kan vi bara spekulera i men jag är inne på detta att han redan druckit då han hämtade henne och det var så det började..

Har inte fått svar om fup. Skulle det kunna vara så att de varit ute och motionerat strax efter han hämtade henne eller är den uppgiften fel..? 15.30 ska hon ha skrivit det.. Stämmer detta..?

Visst, han kan ha tagit sig en eller två biror innan, inte omöjligt. Att alkohol skulle ha varit orsak till gruff dem emellan låter för mig inte särskilt sannolikt. Hade alkohol varit ett känsligt ämne - ja.

Motionera=reklamutdelning? När meddelandet skrevs på facebook var VB klar med utdelningen. Att de tillsammans skulle ha motionerat är osannolikt. Enligt KJ så åkte de direkt hem till honom via Hermelinsgatan. Inget har framkommit som skulle tyda på något annat.
Citera
2014-08-14, 23:13
Medlem
Citat:
Nej, han kände väl inte av utnyttjandet direkt men när det blev påtagligt, det blev en spricka i bubblan och sanningen nådde honom.. kom en överreaktion..

VB utnyttjade KJ för att göra MB svartsjuk.. Jag har en känsla av att KJ redan innan den 4/5 2013 kände agg mot MB.. Tack vare att VB beklagat sig flera gånger under åren de känt varandra..

Fast hon skrev på sin FB att hon skulle hem till en kompis och plugga...

Det kan ha varit så att MB den 2 maj (i samband med att han körde VB hem) rekommenderade VB att höra om med KJ om hon kunde få komma dit och plugga för att få bättre studiero!

Var MB och VB vänner på facebook vid tiden för VBs försvinnande? Eller hade de tagit bort varandra... pga konfliken?
Citera
2014-08-14, 23:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Jag förmodar att om KJ kände agg mot MB så var det för att han såg henne fara illa.

Det övriga kan jag inte uttala mig om då inget finns i FUP som skulle stödja den hypotesen.
Citera
2014-08-14, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Det var inte 15:30 som hon skrev att hon skulle ut och motionera. Istället för att fråga och spekulera om det kan du väl slå upp själv!
Citera
2014-08-14, 23:23
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var inte 15:30 som hon skrev att hon skulle ut och motionera. Istället för att fråga och spekulera om det kan du väl slå upp själv!
Jag läste det i fup och ifrågasatte uppgiften.. Sida 448, längst ner..

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Senast redigerad av zayco 2014-08-14 kl. 23:28.
Citera
2014-08-14, 23:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bra, jag ber om ursäkt. Du har hittat ett till fel i FUP. Det var kl 14:23 som VB skrev: "Ska nu ut och motionera lite och sen till kompis och plugga ^^", enligt mina anteckningar från facebooksidan då den fanns kvar.

Styrks även av detta inlägg: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-08-14, 23:31
Medlem
zaycos avatar
Citat:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Verkar som jag får fortsätta spekulera för mig själv..
Citera
2014-08-14, 23:39
Medlem
zaycos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra, jag ber om ursäkt. Du har hittat ett till fel i FUP. Det var kl 14:23 som VB skrev: "Ska nu ut och motionera lite och sen till kompis och plugga ^^", enligt mina anteckningar från facebooksidan då den fanns kvar.

Styrks även av detta inlägg: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Ursäkten godtagen.. Det var väl det jag visste att det var fel..
Eftersom det står i fup så tar man för givet att det ska vara korrekt och blir lite lätt konfys..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in