2014-07-05, 19:31
  #81277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja GM måste ha varit bekant med den omgivingen. Herr poirot vill få det till att det är ett populärt ställe av en anledning. Men som sagt det stämmer inte.

GM känner till området bättre än vad du och jag känner till vår egen bärskog.. om man får använda det.

GM har inte gått över ån efter vatten och han tror sig kunna lura länsman när han fullbordat mordet. Han ville att offret skulle hittas för annars hade han ingen att i sin bubbla skryta om.. jag har lyckats lura länsman men det sket sig. Han gjorde misstag som alla sådana "övertro" människor har och lever i en.."bubbla". Få hål på bubblan och man finner resterande attiraljer vid mordet samt även saknade kroppsdelar så länge de inte redan är i ortens bränningsugn.
Finns de i terrängen så kommer de att hittas förr eller senare.
Citera
2014-07-05, 19:53
  #81278
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
BI:s vittnesmål blir bättre och bättre varje gång polisen förhör honom.

Några citat från förhör med vittnet som Lajlajlaj sätter störst tilltro till. Morsning.

Citat:
Bengt hade inte druckit alkohol denna dagen.

Citat:
Bengt sa att han vill lämna information till polisen angående att han hört flera personer säga
att Vatchareeya var gravid när hon dog. Bengt uppgav att han även hört att det var Kristoffers
pappa som var far till barnet. Bengt berättade vidare att ryktet säger att när Kristoffers
mamma fått veta detta ska hon ha sagt: - Om så är fallet är det lika bra att Vatchareeya är
död. Detta ska Kristoffers mamma ha sagt innan Vatchareeya försvann.
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2014-07-05 kl. 20:26.
Citera
2014-07-05, 20:03
  #81279
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
GM känner till området bättre än vad du och jag känner till vår egen bärskog.. om man får använda det.

GM har inte gått över ån efter vatten och han tror sig kunna lura länsman när han fullbordat mordet. Han ville att offret skulle hittas för annars hade han ingen att i sin bubbla skryta om.. jag har lyckats lura länsman men det sket sig. Han gjorde misstag som alla sådana "övertro" människor har och lever i en.."bubbla". Få hål på bubblan och man finner resterande attiraljer vid mordet samt även saknade kroppsdelar så länge de inte redan är i ortens bränningsugn.
Finns de i terrängen så kommer de att hittas förr eller senare.

Faktum är att det finns fler än KJ som har vistats i och kan området.

KJ har visat sig ha en barnslig övertro på sin egen förmåga i vissa avseenden vilket kan tyda på en låg känslomässig ålder. En grandios natur hade däremot säkert känt en djup tillfredsställelse av att ha lurat länsman.

"Bubblan" är ett sätt att hantera en medfödd (över)känslighet. Autism ökar inte benägenheten för att begå brott. Inte enl statistiken iaf. Kanske du syftar på den bubbla som kan visa sig vid psykiska sjukdomar?
Citera
2014-07-05, 20:12
  #81280
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Några citat från förhör med vittnet som Lajlaj sätter störst tilltro till. Morsning.
Historien som BI berättar har ändå ett visst intresse. Framförallt vem som berättat den för B. Byter man dessutom ut Kristoffers pappa och mamma till MB och AN så kan historien ha ett korn av sanning.
Citera
2014-07-05, 20:16
  #81281
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
BI:s vittnesmål blir bättre och bättre varje gång polisen förhör honom.

Nog är det så.

Att BI är en ovanligt nyfiken granne som mer än gärna lyssnar till skvaller har väl inte undgått någon. Det i sig gör att man kan misstänka att han vill överdriva lite här och där i sina vittnesmål.
Citera
2014-07-05, 20:23
  #81282
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Historien som BI berättar har ändå ett visst intresse. Framförallt vem som berättat den för B. Byter man dessutom ut Kristoffers pappa och mamma till MB och AN så kan historien ha ett korn av sanning.

Du har en poäng där. Vi kan bara spekulera i vad VB kan tänkas ha "informerat" sin rival om, i ren desperation, för att få den eftertraktade.
Citera
2014-07-05, 22:43
  #81283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Får jag fråga, har du verkligen varit vid ödehuset? Ta av dig foliehatten, vrid tillbaka klockan före mordet, och åk dit och ställ dig och se hur många personer som knatar förbi. Kom tillbaka och berätta resultatet sen. Vintertid ser man inte ett skit av huset, vägen som går före ödehuset kan man ha tur se ödehuset. Om man är väldigt uppmärksam. Man ser ju mer då man åker upp mot det såklart. Och vem gör det. Du syftar på campingen kanske, man ser inte ödehuset från campingen.
Nej du har jävligt fel, inte många vet om det där huset.

Det här svaret fick jag tidigare i tråden.


Citat:


Ursprungligen postat av CarlJanne75

Hur vanligt är det att barn, ungdomar leker eller partajar i området?


Ganska vanligt. Det är inte alls ett särskilt avsides området. Mycket friluftsfolk, ungdomar, hundägare, militärnissar och bara vanliga svennar. Ett rätt välbesökt område.
__________________
Citera
2014-07-05, 22:54
  #81284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nu är ju frågan den hur mycket av likluktpartiklarna finns kvar på blodfläcken efter 2 månader. Enligt våra s.k experter i tråden så har partiklarna flyttat sig från blodfläcken till någon annanstans i skuffen och ligger kvar där istället i två månader.
Fan tro't, sa Relling.

Vad gillar du bilden FUP 307.
Bör ju vara före Uno. Kanske inte helt optimalt.
Citera
2014-07-06, 00:00
  #81285
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Driver du med mig, Ödehuset populärt ströv, hundrastningområde? Ja det får stå för dig det.
Finns betydligt populärare frilufts/ströv/hundrastningsområden.

De gånger jag varit där har jag alltid sett människor i omlopp.

Hundrastare, löpare, fyrhjulingar, pistolskyttar, geocachare, kids som grillar, hästryttare, orienterare...
Citera
2014-07-06, 02:02
  #81286
Medlem
När kroppsdelar kom till Gula huset och däromkring, bevisade det att det fanns andra gärningsmän än KJ, som varit misstänkt för VB:s försvinnande, därför VB hade spaning på sig och det skulle inte ha varit möjligt för honom att placera några kroppsdelar där under de förutsättningarna.
Vad som nu sker, som måste vara den största sensationen i Svensk kriminalhistoria är att spaningsdagarna ändras, där det påstås att det var indragen spaning för KJ under de dagarna när kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring.
Det här medförde att det blev en total chock för KJ:s advokat och teoretiskt sett flög KJ:s alibi iväg med de ändrade dagarna.
Ser man praktiskt till det här att kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring och "sunt förnuft"
råder, var det en omöjlighet att KJ skulle ha flyttat några kroppsdelar om han skulle haft några att flytta. Det finns ingen som gör en sådan flyttning som vet om att personen har spaning på sig, som KJ visste om.
Sedan var det inte fysiskt möjligt för KJ att flytta de här kroppsdelarna, därför enbart torson vägde 33 kg och en lång och besvärlig väg att göra flytten.
Allt sunt förnuft säger att det var två personer som gjorde flytten och de var också VB:s gärningsmänn.
Citera
2014-07-06, 02:47
  #81287
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
De gånger jag varit där har jag alltid sett människor i omlopp.

Hundrastare, löpare, fyrhjulingar, pistolskyttar, geocachare, kids som grillar, hästryttare, orienterare...

Vi pratar om ödehuset nu. Du pratar om en bra bit längre bort. Så du kände till det där huset före mordet? Det tror jag inte. Det du beskriver är inte aktiviteter runt ödestugan. Utan utanför,en viss skillnad. Sen om aktiviteterna ökat nu efter mordet, är en annan sak. Nej jag är säker på min sak, den där stugan har inte många boden bor lagt märke till före mordet.

- (Förens nu då)
__________________
Senast redigerad av henkess 2014-07-06 kl. 02:53.
Citera
2014-07-06, 02:55
  #81288
Medlem
Jag anser att alla invandrare med utländsk bakgrund som kommer till Sverige för att bosätta sig och leva här skall ha rätt till en objektiv och rättvis rättegång om det händer dem någonting som nu hände med Vatcharee Bangsuan, som blev mycket brutalt styckmördad i Boden.
En mordutredning får inte styras av den etniska bakgrunden som personen har, eller där den misstänkte eller misstänkta har sannolikt opassande etnisk bakgrund som inte passar in i den politiska bilden för fallet.
Det som är viktigt är att alla fall ses objektivt och rättvist oavsett vilken etnisk bakgrund offret eller gärningsmännen har alla skall behandlas lika och att gärningsmän oavsett nationalitet skall stå till svars för sina brottsliga gärningar.
I fallet Vatcharee Bangsuan kan inses att det funnits stora brister i en objektiv och rättvis behandling av fallet, den närmaste anhörig som är modern och även styvfadern, som miste sin enda dotter på ett sådant brutalt sätt, skall ha rätt att få reda vem som var orsaken till hennes död och den personen eller personerna skall stå till svars för de handlingarna.
Att åtala och döma en person som det fanns inga bevis eller indicier för något begånget brott, ger inget förtroende för mordutredningen att den varit objektiv och rättvis, utan istället motatsatsen. Den personen KJ som blev åtalad och dömd för mordet hade inte heller något motiv för att begå en sådan handling mot VB och såg henne också som sin vän.
Att det funnits någon ovänskap dem emellan har inte kunnat konstaterats vid kontroll av de mobila kommunikationer de haft.
Jag personligen ser den här mordutredningen och rättegången som en diskriminering mot personer med utländsk bakgrund, som inte borde få förekomma, därför om det varit en svensk kvinna som offret, anser jag att det inte gått till på det här viset som i fallet med VB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in