Citat:
Ursprungligen postat av
Husvagn2
Råkade trycka på spara:
Som tidigare konstaterats är 30 april ett återkommande datum. Vad som mer hände var (förmodligen irrelevant) att VB´s kompis Rawi avled i en trafikolycka. En kille som under hösten -12 hade utsatts för hot i samband med ett rån. Visst var det så?
Jag gör inte samma tolkning som dig. Bedömer händelserna enligt följande (några nedslag):
2 maj kl 17:57:49 KJ: Vill du ha sällskap?
2 maj kl 17:58:21 KJ:
Vill du komma hit?
3 maj kl 21:05:18 KJ: Hej hur e de?
3 maj kl 21:39:29 KJ: Vad gör du?
4 maj kl 00:54:27 VB: Vad gör du själv?
4 maj kl 01:07:11 VB: Tänkte komma imorgon
4 maj kl 01:56:13 KJ: Komma var?
4 maj kl 05:39:31 VB: Till dig och plugga eftersom prov nästa vecka. Kan inte plugga hemma, det blir bara datorn.
Jag kommer vid två eller om du kan hämta?
KJ:
Jo jag kommer vid 14
VB:
Nej jag menade 1530 för jag inte hemma nu
KJ: Oki
KJ:
Ska jag komma nu?
VB: Jepp
KJ:
Då kommer jag
VB: Men ska bara plugga hos dig kanske tråkigt för dig. Jag väntar där nere. Är inte du hemma?
Reflektion:
KJ ville att VB skulle komma till honom redan den 2 maj men han fick inget tydligt svar då hon var ledsen. Han kontaktar henne på nytt den 3 maj, till sist vänder hon och vill komma till honom.
VB önskemål om att få komma hem till KJ den 4 maj för att plugga verkar ha kommit som en överraskning för honom. Hans målmedvetenhet att vilja träffa henne var tydligt. Att de träffades den 4 maj verkar däremot ha varit av en slump som slutade i mord då tillfället gavs.
KJ verkar ha planerat mordet på VB.
Jag tror att det var KJ som själv gjorde slagningarna mot fordonsregistret på familjens bilar för att ta reda på vilka fordonsfakta som kan utläsas ur registret.
När de kom hem till lägenheten kan KJ ha gjort närmanden mot VB för att utföra sitt verk, men förmådde inte sig själv att gå över gränsen. Hon blev rädd och skickade sms till MB samt hotade KJ med
112 (fejkade). Det lugnade ned sig något, hon fortsatte kontakta MB för att få honom att hämta upp henne vid Åberget Norra. KJ tog av henne mobilen och läste hennes sms. Hon väntade på rätta ögonblicket för att dra därifrån. När hon var på väg att dra därifrån (vid 21 tiden) försökte han stopp henne och begå sin handling men hon lyckades ta sig därifrån,
skrikandes högt ett par gånger. Hon kan till och med ha sparkat ned honom
(reva på magen) och sedan flytt därifrån. En stund senare så tar han upp jakten på henne. Hon drar till mötesplatsen där MB skulle hämta upp henne. Någon MB dyker inte upp, hon gömmer sig. Efter en stund går hon ledsen i området. KJ tar bilen, hinner ikapp och slår ned, tar stryptag, hon kämpar emot och
klöser honom på armarna. Sedan tuppar hon av. KJ lastar i henne i bagaget och kör därifrån.
Läste något jag tidigare har missat. Han hämtade upp en okänd man den 21 maj.[/quote]
112 och stjärna bedömer jag som ett hot ja, fast inte från KJ, utan från någon annan hon har haft kontakt med under dagen. Hon ångrar sig och trycker stjärna för att sedan fortsätta skicka sms till MB. Första sms:et från VB som skickas några min innan 112-slagningen tror jag innehåller namnet på den person hon känner sig hotad av. MB säger sig ha tryckt bort hennes första sms...(sant?) Min uppfattning är att MB talar sanning om de följande sms:en där VB skriver något om att hen är knäpp, vi måste prata. Vem är hen? Det förutsätter att hon nämnt namnet på denne person i sitt första sms, eller hur?
Som jag tidigare skrivit så tror jag att MB på en lögnares vis skickligt blandar sanning och lögn här. För tänk OM...sms:en skulle kunna återskapas. Då ligger han minst sagt risigt till.
Är heller inte övertygad om att de två stämde träff, däremot var VB väldigt kontaktsökande så hon kan ha gett info om var hon befann sig samt när hon avsåg att lämna lgh.
Jag personligen är övertygad om att skriken härrör från kanal 6 som är KJ´s favoritkanal. Han hör illa enl egen uppgift och skruvar därför upp ljudet lite extra. Stämmer även överens med grannars vittnesmål om öppen balkong med tv-ljud. Mellan kl 21.00-21.15 står en kvinnlig granne nedanför KJ ute på balkongen och röker. Under den tiden uppfattar hon två skrik. Upprepning: två gälla skrik kan höras exakt kl 21.15, 15 minuter in i filmen som sändes på kanal 6.
Övrigt fetat: KJ har ett självskadebeteende som innebär att han klöser sig själv. Fungerar ångestförlösande och är inte alls ovanligt i samband med diagnoser som KJ´s.