2014-06-13, 18:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du glömde något minst lika viktigt - ".. eller ser till att någon annan gör det", det har vi MB:s "kungsord" på. Jag tror att det är lika sannolikt att MB har en bakomliggande roll i det här som att KJ befann sig i händelsernas centrum när VB dödades.

Då behövs det mer än vad som framkommit. Men det är jag övertygad om att du redan vet. Då hakar gärna jag på att sätta MB i fängelse. Alla som är "inblandade" i mordet bör ju självklart få sitt straff.
Citera
2014-06-13, 19:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Då behövs det mer än vad som uppkommit. Men det är jag övertygad om att du redan vet. Då hakar gärna jag på att sätta MB i fängelse. Alla som är "inblandade" i mordet bör ju självklart få sitt straff.

Vilket med största sannolikhet aldrig kommer att hända - mordet på VB var planerat med avsikt på att snuten inte skulle kunna lösa det, och det hade sånär lyckats till hundra om inte KJ strulat med blodbesudling i skuffen på Sonatan. KJ borde ha dömts till evig rättspsykvård med tji utskrivning om han inte lägger korten på bordet och namnger övriga inblandade, förövare såväl som initiativtagare, eller till livstids fängelse - 5,5 år netto tror jag KJ med stor tacksamhet och utan större besvär kommer att diska av. Rättsprocessen mot Kristoffer Johansson var ett monumentalt misslyckande, och hundhuvudet menar jag att åklagarna får bära.
Citera
2014-06-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fup s. 631 visar att det var KJ som tog initiativet till konversationen den 3 maj, den som ledde fram till beslut om att träffas dagen därpå.

Som tidigare konstaterats är 30 april ett återkommande datum. Vad som mer hände var (förmodligen irrelevant) att VB´s kompis Rawi avled i en trafikolycka. En kille som under hösten -12 hade utsatts för hot i samband med ett rån. Visst var det så?
Jag gör inte samma tolkning som dig. Bedömer händelserna enligt följande (några nedslag):
KJ:Vill du ha sällskap?
Vill du komma hit?
Hej hur e de?
Vad gör du?
Vad gör du själv?
Tänkte komma imorgon
Komma var?
Till dig och plugga eftersom prov nästa vecka. Kan inte plugga hemma, det blir bara datorn.
Jag kommer vid två eller om du kan hämta?
Jo jag kommer vid 14
Nej jag menade 1530 för jag inte hemma nu
Oki
Ska jag komma nu
Jepp
Då kommer jag
Men ska bara plugga hos dig kanske tråkigt för dig. Jag väntar där nere. Är inte du hemma?
Citera
2014-06-13, 19:16
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Du glömde det viktigaste, en behärskad man mördar inte någon.
Och vad jag sett så är det KJ som blev dömd. Men MB är dömd på flashback, och det väger inte speciellt tungt i verkligheten.

Precis, och MB är omvittnat obehärskad.

Och angående Flashback... finns det minsta svaghet i domen, åtalet eller utredningen kommer det komma i dagens ljus till slut.
Citera
2014-06-13, 19:26
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Du glömde något minst lika viktigt - ".. eller ser till att någon annan gör det", det har vi MB:s "kungsord" på. Jag tror att det är lika sannolikt att MB har en bakomliggande roll i det här som att KJ befann sig i händelsernas centrum när VB dödades.

FUP s1099

Citat:
JKP: Men han hotade inte dig?
VB: Ja, vänta
VB: Berätta, inte klar än.
VB: Han sa bråka inte med berg vi är hel gäng! Alla säger till mig att det lät som lätt hot.
Citera
2014-06-13, 19:43
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Vilket med största sannolikhet aldrig kommer att hända - mordet på VB var planerat med avsikt på att snuten inte skulle kunna lösa det, och det hade sånär lyckats till hundra om inte KJ strulat med blodbesudling i skuffen på Sonatan. KJ borde ha dömts till evig rättspsykvård med tji utskrivning om han inte lägger korten på bordet och namnger övriga inblandade, förövare såväl som initiativtagare, eller till livstids fängelse - 5,5 år netto tror jag KJ med stor tacksamhet och utan större besvär kommer att diska av. Rättsprocessen mot Kristoffer Johansson var ett monumentalt misslyckande, och hundhuvudet menar jag att åklagarna får bära.

Jag håller med, tåget att få KJ att snacka har gått. Så "övriga" inblandade kan pusta ut. Övriga var såklart beredda från början, att kunna lita på varandra. Ifall någon skulle åka dit. Då undrar jag hur du kan få det till att MB var med? Skulle MB kunna lita på KJ, knappast. Då dom aldrig setts ihop av någon, så får man väl använda sunt förnuft. Att dom aldrig haft kontakt, och att MB aldrig skulle få för sig att kunna lita på någon som KJ. Varför skulle han kunna? En vapen galning med diagnoser, krävs en likasinnad person för att kunna lita på KJ. Då KJ dessutom säger att han tror att det är MB. Kopplingen mellan KJ och MB är så otroligt långt borta. Finns överhuvudtaget ingen koppling alls mellan dom som någon känner till.. mer än hos några flashback deckare då.
Citera
2014-06-13, 19:52
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
FUP s1099

Lägg av. Ta och läs VB:s sms trafik igen, så märker du
att hon var lite av en överdrivare "mytoman".
Citera
2014-06-13, 19:55
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Det kan man kalla MB också eller kanske inte mytoman men notorisk lögnare.
Citera
2014-06-13, 20:02
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Då behövs det mer än vad som framkommit. Men det är jag övertygad om att du redan vet. Då hakar gärna jag på att sätta MB i fängelse. Alla som är "inblandade" i mordet bör ju självklart få sitt straff.

Jag är övertygad att det finns de på karateklubben som vet saker dom inte berättar.
Citera
2014-06-13, 20:03
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Möjligt, men det är osannolikt att tro att denna händelse är konstruerad.

Det finns en mytoman i denna härva och det är MB.

Finns flertalet exempel på hur han ljuger för poliserna utan att blinka. Han "glider" även skickligt på uppgifter, minns när det passar hans syften och skyller på sitt dåliga minne när det blir obekvämt. Bara läsa igenom förhören så ser man enkelt dessa diskrepanser. Hade förhörsledarna från polisen varit en aning mer slipade och rutinerade hade husrannsakan kommit som ett brev på posten.
Senast redigerad av zero73 2014-06-13 kl. 20:05.
Citera
2014-06-13, 20:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag håller med, tåget att få KJ att snacka har gått. Så "övriga" inblandade kan pusta ut. Övriga var såklart beredda från början, att kunna lita på varandra. Ifall någon skulle åka dit. Då undrar jag hur du kan få det till att MB var med? Skulle MB kunna lita på KJ, knappast. Då dom aldrig setts ihop av någon, så får man väl använda sunt förnuft. Att dom aldrig haft kontakt, och att MB aldrig skulle få för sig att kunna lita på någon som KJ. Varför skulle han kunna? En vapen galning med diagnoser, krävs en likasinnad person för att kunna lita på KJ. Då KJ dessutom säger att han tror att det är MB. Kopplingen mellan KJ och MB är så otroligt långt borta. Finns överhuvudtaget ingen koppling alls mellan dom som någon känner till.. mer än hos några flashback deckare då.

Visst skulle MB kunna "lita på" KJ om känd koppling dem emellan inte finns - just detta intellektuellt otänkbara och osannolika gör det troligt att det faktiskt ligger till på det viset .. Jodå, KJ har sina förtjänster och det var MB säkert medveten om .. Någon omvittnad koppling finns givetvis inte mellan MB och KJ, då hade KJ varit oanvändbar i det här, så det måste finnas en mellanliggande länk ..
Citera
2014-06-13, 20:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Samhällstillvänd dom för en samhällsfrånvänd gärning enligt min mening .. Får intrycket att hovrättens ledamöter var en samling snabbinkallade barnpsykologer - BUP-are snarare än jurister ..

Nej, jag tror det var Massi Fritz och åklagarnas djävla svamlande i sina försök att få KJ till något han inte var som gjorde att domstolen valde att rubricera gärningen som dråp, troligtvis blev dom helt trötta på att höra på tramset från åklagarbiträdet och valde att ge henne en fet näsknäpp.

Förhoppningsvis men inte troligt så skärper hon till sig nästa gång hon "företräder" någon efter den här läxan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in