Frågor till er som fått ert brev taget i tullen. även lite annan info jag gärna tar del av om ni sitter inne med den
Hur länge fick ni vänta på något brev? ( Väntat snart 6 månader ) Dock så vet man ju inte om brevet kommit bort eller dom har det, "skickades inte till mitt exakta namn, utan lite ändrat, men ändå så det skulle komma fram" ö
Om det nu skulle skickas vidare från tullen till åklagaren för utredning, får man då ett brev från tullen att det är skickat för vidare utredning?
Jag har en smuggling i mitt register, men som jag blev släppt för och friad ifrån, då den som jag satt jämte som hade skiten erkände. Men det var väl det "värsta" man kan smuggla så det kanske höjer risken att dom kollar det.
Då man har fått vänta så länge för ett tullbrev så måste det väl vara stor chans att det har skickats vidare? tror väl inte dom har en väntetid på 6 månader för labbresultat.
Vad är åtgärderna som snuten tar om dom fått det till sig? det va inte en stor mängd som blev taget och inget som är högt upp i straff skalan.
Tacksam för svar, info och erfarenheter ni kan ge mig.