2014-06-08, 00:55
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Om en vän har ett par bitar brunt och vill flyga från Malmö uppåt i landet, till en mindre flygplats, var och hur bör han frakta det? Handbagaget eller "i skuffen"? Han har ingen lust och kasta dem och bila ner för den lilla mängden känner han är onödigt.

På kroppen. För vi pratar om max ett hegge right?
Citera
2014-06-08, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
På kroppen. För vi pratar om max ett hegge right?

Fyra, fem bitar bara, så ja. På kroppen? Hundar/muddring? Gossen har aldrig flugit härifrån nämnligen, bara hit.
Citera
2014-06-08, 14:08
Medlem
akvifers avatar
Hundar är alltid ett problem, oavsett var du packar ned dina saker. Men allra troligast är att man inte stöter på dessa på inrikesflygningar.

Problemet vid inrikes är röntgen. Och du röntgas inte, så valet är lätt. Packa ned dom i plast och sen tejpa fast dom på insida kallingarna.

När du väl är igenom säkerhetskontrollen och väntar vid gaten kan du gå in på toan och flytta rökat till en vanlig ficka, så du kan sitta bekvämt
Citera
2014-06-09, 10:56
Medlem
xongivers avatar
Tjena!

Jag ska till Turkiet väldigt snart och vill då ta med mig smörkola toffee med thc som jag köpt , det är väl inga problem o bara slänga ner dem (2st) i godispåsen som man har i handbagaget ? Kan ju knappast lukta något o de är ju godis så ganska logiskt om dem ligger i godispåsen. Vill bara vara säker haha, någon som vet?

/Xongiver
Citera
2014-06-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xongiver
Tjena!

Jag ska till Turkiet väldigt snart och vill då ta med mig smörkola toffee med thc som jag köpt , det är väl inga problem o bara slänga ner dem (2st) i godispåsen som man har i handbagaget ? Kan ju knappast lukta något o de är ju godis så ganska logiskt om dem ligger i godispåsen. Vill bara vara säker haha, någon som vet?

/Xongiver

narkotikahundar kommer känna lukten iaf. undvik sånna så är det lugnt.
Citera
2014-06-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragomir
ska till criss snart och har lite frågor:

när man kommer tillbaka till malmö är man väl säker?

en annan fråga med: hur duktiga är deras hundar på att sniffa fram saker? jag har gömt saker i påsar med kaffe i en väska med massa parfymerade kläder, medans det jag köpt ligger i doftsäkra special påsar, kan dom ända sniffa fram saker?

sedan en fråga till: om det vore jag och en grupp med kompisar som åkte, är chansen mindre att dom upptäcker en? (speciellt om man klär sig snyggt och uppför sig normalt)

funkar bil lika bra som tåg?

för 10000e gången, hundar känner olika lukter samtidigt, dom är inte som människor som bara kan känna 1 lukt åt gången.
Senast redigerad av hoxpuff07 2014-06-09 kl. 13:45.
Citera
2014-06-09, 13:55
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
för 10000e gången, hundar känner olika lukter samtidigt, dom är inte som människor som bara kan känna 1 lukt åt gången.

du skulle kunna köra cannabis+massor olika kryddor+parfym+kaffe+massa andra saker i en mixer sen skulle hunden ändå kunna känna exakt vad för saker du hade i.

ta en bit weed och dränk den i parfym, den enda lukten du kommer känna är parfymlukten men hunden kommer känna parfymlukten och weedlukten.

Det man kan göra är veta hur en hund fungerar. Hunden vill hitta knarkdoft och sen få belöning. Gnid in medresenärers kläder och väskor med ganja obemärkt och håll dej på sådant avstånd att en eventuell hund markerar dessa före dej. Då är chansen större att du kan glida förbi medan den otäcka besten leker belöningslekar med sin förare. Har funkat för mej en gång för länge sen.
Citera
2014-06-09, 14:03
Medlem
Jag har kommit på det bästa stället att gömma droger i. Håret! Bara att ha lite längre hår så kan man lägga knarket där. Visst, knarkhundar kommer reagera men vemfan kollar håret?
Synd bara att man inte kommer kunna gömma droger där nu när alla vet det.
Citera
2014-06-10, 14:01
Medlem
akvifers avatar
Du är långt från den första

Tex http://www.youtube.com/watch?v=EuUjG1xmTz8
Citera
2014-06-11, 00:42
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMetalist01
Jag har kommit på det bästa stället att gömma droger i. Håret! Bara att ha lite längre hår så kan man lägga knarket där. Visst, knarkhundar kommer reagera men vemfan kollar håret?
Synd bara att man inte kommer kunna gömma droger där nu när alla vet det.
Det var ju dumt av dig att skriva ut din hemlighet på Internet så att alla vet om det nu Annars hade du kunnat smuggla själv i det perfekta gömstället, nämligen håret. Men som du säger så går det inte nu för alla vet om det.
Citera
2014-06-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Du är långt från den första

Tex http://www.youtube.com/watch?v=EuUjG1xmTz8

Jo, kanske är jag inte den första men det är ändå sällan dom kollar håret, om dom nu inte vill jävlas så man missar flyget.

Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Det var ju dumt av dig att skriva ut din hemlighet på Internet så att alla vet om det nu Annars hade du kunnat smuggla själv i det perfekta gömstället, nämligen håret. Men som du säger så går det inte nu för alla vet om det.

Planerar inte att smuggla i håret, så jag förlorar ingenting. Men kanske någon som vill experimentera lite med smuggling.
Citera
2014-06-14, 08:41
Medlem
Frågor till er som fått ert brev taget i tullen. även lite annan info jag gärna tar del av om ni sitter inne med den

Hur länge fick ni vänta på något brev? ( Väntat snart 6 månader ) Dock så vet man ju inte om brevet kommit bort eller dom har det, "skickades inte till mitt exakta namn, utan lite ändrat, men ändå så det skulle komma fram" ö
Om det nu skulle skickas vidare från tullen till åklagaren för utredning, får man då ett brev från tullen att det är skickat för vidare utredning?
Jag har en smuggling i mitt register, men som jag blev släppt för och friad ifrån, då den som jag satt jämte som hade skiten erkände. Men det var väl det "värsta" man kan smuggla så det kanske höjer risken att dom kollar det.

Då man har fått vänta så länge för ett tullbrev så måste det väl vara stor chans att det har skickats vidare? tror väl inte dom har en väntetid på 6 månader för labbresultat.

Vad är åtgärderna som snuten tar om dom fått det till sig? det va inte en stor mängd som blev taget och inget som är högt upp i straff skalan.

Tacksam för svar, info och erfarenheter ni kan ge mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in