2012-11-01, 08:19
Medlem
Slug2s avatar
Den metod jag brukar använda när jag ska få in mitt parti över gränsen är att använda mig av flytande cannabis i kondomer. Sedan sväljer jag dem så de ligger i magen. Sen går man bara genom tullen och ini Sverige.
Citera
2012-11-01, 09:10
Medlem
Känner hundarna av om dom får lukta på dig? Ärligt svar
Citat:
Ursprungligen postat av Slug2
Den metod jag brukar använda när jag ska få in mitt parti över gränsen är att använda mig av flytande cannabis i kondomer. Sedan sväljer jag dem så de ligger i magen. Sen går man bara genom tullen och ini Sverige.
Citera
2012-11-02, 20:03
Medlem
Kan ni hjälpa till på denna tråd?

Frågan är om man ifrån Norge kan köpa cigaretter online på sidor som billigroker.se? Såklart är gränsen då 1 limpa (200 cigaretter) och priset blir lite dyrare. I så fall skulle man kunna beställa en limpa per dag eller något och sälja av dem i Norge i samma takt som de kommer?

https://www.flashback.org/t1999467

Tacksam för svar!
Citera
2012-11-02, 21:57
Medlem
Tågen är ju lätt säkrast! Silvertejp och tejpa 1hg under sätet. Sen flyttar du bara dig så långt du bara kan. Hur du löser det sen kan även en apa klura ut.
Citera
2012-11-04, 16:56
Medlem
Kommer tullen bara på i Malmö/triangeln eller kan de lika gärna kliva på långt mer "in" i landet?
Citera
2012-11-05, 00:54
Medlem
facemans avatar
okej har ett par frågor till ni som kan det här med smuggling från Danmark till Sverige. dom har säkert ställts förut men har inte tid att läsa hela tråden och dessutom så är det inget fel på lite färska uppdateringar.

vad tror ni om att köpa ett hegge i Chris och ta tåget till Frederikshavn för att ta stena båten till göteborg?

är det någon speciell dag eller tid på dygnet man bör åka om man tar Öresunds tåget?

vilket sätt är det mest rekommenderande om man ska smuggla ett hegge?

hur ofta stöter ni på tullen? ofta? sällan? aldrig? ungefääääär hur stor är risken?

några bra tipps och tricks ni rekommenderar som man bör tänka på?

mvh face.
Citera
2012-11-05, 01:44
Medlem
jamesdeans avatar
Jag åker till Köpenhamn rätt ofta, har nog varit där ett 50-tal gånger, och av alla gångerna jag åkt Öresundståget har jag stött på tullen en enda gång. Då råkade jag ha ett par gram i fickan och det gick en lukthund genom tåget, den gick rakt förbi mig... Då åker jag nästan uteslutande på kvällar.
Citera
2012-11-06, 22:48
Medlem
Jag har en vän till mig som ska flytta ner till Berlin ett tag. Givetvis vill han dela med sig av det goda som finns att tillgå i Tyskland. Jag undrar vad ni tror är det bästa sättet att posta weed från Berlin till Sverige.

Det handlar inte om några stora mängder, kanske 5-10g per försändelse.
Har någon gjort detta förut, och har tips på hur man bäst paketerar osv?

Tack på förhand!
MvH
Citera
2012-11-16, 01:09
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apslemtillfrukost
Hade dom hund? Jag åkte igår och det gick hur bra som helst trots att tullen traskade omkring på tåget. Dom verka ha vart ute i nummer igår. Var massor vid brofästet också.
Jepp, de hade hund. Det har varit mycket tull på senaste, ibland hund och ibland inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Yke1
Känner hundarna av om dom får lukta på dig? Ärligt svar
Jag tror risken finns, men å andra sidan tror jag att man klarar sig ändå eftersom att tullen inte kommer gräva runt inuti din mage.

Citat:
Ursprungligen postat av kalium
Kommer tullen bara på i Malmö/triangeln eller kan de lika gärna kliva på långt mer "in" i landet?
De flesta gånger jag har stött på tullen har vi inte ens anlänt till Hyllie än, d v s de kliver på redan i Danmark - rätt säker på att de går på i Kastrup.
Citat:
Ursprungligen postat av faceman
okej har ett par frågor till ni som kan det här med smuggling från Danmark till Sverige. dom har säkert ställts förut men har inte tid att läsa hela tråden och dessutom så är det inget fel på lite färska uppdateringar.

är det någon speciell dag eller tid på dygnet man bör åka om man tar Öresunds tåget?
Inte helg i alla fall. Tiderna 15-00 är väl störst risk att stöta på tullen. Ska jag vara mer exakt är det väl tiderna 18-23, men de kan egentligen dyka upp ungefär när som helst. Skulle jag försöka mig på att smuggla skulle jag typ göra det en tisdag-onsdag förmiddag.

Citat:
vilket sätt är det mest rekommenderande om man ska smuggla ett hegge?
Om tullen har hund kommer den i princip alltid att känna av det, oavsett hur mycket du slagit in det i. Säkraste sättet för att inte åka dit är att placera paketet en bit ifrån dig. Exempelvis släng det i papperskorgen, göm det på toan eller under något säte. Även om tullen hittar det så kan det inte bindas till dig.

Citat:
hur ofta stöter ni på tullen? ofta? sällan? aldrig? ungefääääär hur stor är risken?
Det går i vågor faktiskt. Jag pendlar varje vardag och tar tåget mellan 17-23 beroende på hur mycket övertid jag har haft. Det har varit tillfällen då det säkert har gått en-två månader sedan jag senast såg en tull, men så helt plötsligt dyker de upp en dag.. och nästa.. och nästa. Just nu har de dykt upp ofta, de senaste fyra resorna har jag sett dem två eller tre gånger tror jag.

Obs! Kom ihåg att jag pendlar hem vid ungefär samma tidpunkt, så bara för att jag upplevt långa uppehåll mellan tullen betyder inte det att de inte tullar oftare - det kan ju t e x vara så att de ena veckan besöker tågen under förmiddagarna och nästa vecka besöker de tågen under kvällarna osv.

Jag kan skriva lite höftad statistik över mitt knappa år som pendlare varje vardagkväll för dig om du vill försöka beräkna någon slags risk..

Jag skulle säga att jag stött på tullen kanske 15% av mina resor, d v s lite mindre än en gång i veckan (bara vardagar). Cirka hälften av dessa gånger har varit med hund, gissningsvis. Om vi utgår ifrån att du är en duktig smugglare så åker du bara dit om tullen har hund med sig, vilket ger dig en risk på ca 7.5%. Som jag sade tidigare kan du ju även placera grejerna på avlägsen plats i tåget så borde det värsta som rimligen kan hända dig vara att du blir av med dina grejer.
Citat:
några bra tipps och tricks ni rekommenderar som man bör tänka på?
Ta inte grejerna jag skrev som absolut fakta. Jag har själv aldrig smugglat över tåget och planerar det inte heller. Siffrorna jag skrev är heller ingen absolut vetenskap eftersom att det finns så många variabler som spelar in - bl a att jag alltid åker över tåget vid samma tid, och att jag inte direkt fört dagbok över tullen utan bara gissat från huvudet.

En till sak, eftersom jag aldrig smugglat har jag heller aldrig åkt fast och jag vet faktiskt inte om det t e x finns civiltullare som kollar efter folk som plockar på sig saker ur papperskorgar/under säten etc innan de går av. Finns dessa sorters tullare betyder det att det heller inte är säkert att lägga sakerna på annan plats i tåget.

Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag åker till Köpenhamn rätt ofta, har nog varit där ett 50-tal gånger, och av alla gångerna jag åkt Öresundståget har jag stött på tullen en enda gång. Då råkade jag ha ett par gram i fickan och det gick en lukthund genom tåget, den gick rakt förbi mig... Då åker jag nästan uteslutande på kvällar.
Har många av besöken varit tätt inpå varandra? För att, som sagt, som jag upplever det kan det gå månader utan att man ser någon tull och nästa vecka är de där varje dag.

Skumt att hunden inte kände av dig förresten.
Senast redigerad av Me0w 2012-11-16 kl. 01:37.
Citera
2012-11-26, 21:38
Medlem
prmanentwacks avatar
När det kommer till tåget Köpenhamn - Malmö tror jag att det säkraste sättet bör vara att svälja rökat eller att köra upp det i rumpan. Jag hade nog hellre kört upp det i rumpan för att slippa eventuella läckage när paketen når magsyran.
Skulle det vara så att en hund markerar så bör det bara vara att säga att man varit i Chris och rökt gräs, med ett straight face. Tullarna vet givetvis om att många svenskar åker till Chris för att röka gräs och jag tror inte att de orkar/har råd att scanna magen på varenda jävel som luktar lite hashish.

Tågen har kameror så att gömma ett paket för att plocka upp det senare känns betydligt mer riskabelt. Hittar en hund ditt paket så kommer den markera på det. Tullen sätter span på ditt paket och ringer någon som kollar upp videon och vips så kommer det en tullare och säger -You're on candid camera!
Citera
2012-11-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuyNextDoor
tänkte mig mer ett svar som "jag har åkt x antal ggr och blivit kollad såhär noga y antal ggr" så man kan bilda sig en uppfattning

nä det tänkte du inte, du gillade bara inte svaret :P
Citera
2012-11-27, 16:42
Medlem
Ska resa till Alicante, Spanien om ett par dagar och undrar om någon har koll på straffet om man ertappas med 2 gr hasch på sig? Räknas det som en företeelse (dvs. bara böter) eller kan man åtalas för smuggling?
Kan såklart med finess dumpa haschbiten innan jag ens kommit nära ev. hund/tull, men är bara nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in