Citat:
Ursprungligen postat av
tussan90
Tro mig jag drog ut på delgivnings kvittot tills kronofogden sa att en delgivnkngsman va påväg:/ ....det som har hänt nu är att kronofogden har fått mitt delgivningskvitto med bestridande på. Vivus har nu fram till den 18e på sig nu o bestämma sig om de blir avbetalningsplan elr om dom ska skicka de vidare till tingsrätten o jag vette fan va de blir av dom 2 alternativen:/ jag bönar o ber att de blir en avbetalningsplan. Om dom skickar de vidare till tingsrätten efter den 18e..hur många dar veckor brukar ringsrätten ha på sig innan dom bestämmer sig för hure blir?:/ blir ja meddelad via brev??
Alltså jag förstår att du är väldigt nervös och orolig men försök ta två djupa andetag och läs om mitt inlägg. Ditt MÅL bör vara att undvika anmärkning eller hur? Nu har du gjort det första i den processen bestridit det och tagit det till rätten. Du behöver ju inte ett skriftligt beslut om avbetalningsplan eller hur? Lägg undan pengar på eget bevåg under tiden processen fortlöper, du hade ett jobb såg ja. På max 3 månader så ska du ha kunnat ordna fram 15 papp som det hela kan komma att kosta dig +- 1000 SEK.
Du kommer få besked från TR att du blivit stämd och ni kommer ha skriftväxling. Även där DRA ut på tiden så länge du bara kan för varje skriftväxling, 3 veckor i stöten. Det blir mkt tid om det ska in några bilagor eller dylikt. Samt att när det väl blir dags för förhandling så kan du ringa in dig sjuk eller liknande och lämna förhinder 1 eller 2 ggr DET är HELT OK.
Som du ser så finns det extremt många sätt att dra ut på tiden mycket. Och kan du inte efter så här lång tid som det går att ordna fram åt dig fixa fram 15 tusen kronor ja då förtjänar du fan att gå runt med en sketen anmärkning och sova i ett grovsoprum.