Citat:
Ursprungligen postat av
deepsilent
Håller med om resonemanget att KLP lätt kan bli offer för 'smutskastning' pga vad jag anser vara brister i sin egen marknadsföring och kommunikation. Som nämnt, formuleringar med stort fokus på individen istället för fokus på frihet från förtryck, våld och hot, samt fred och annat som klingar bättre men fortfarande är KLP.
Meningarna om 'suveräna individer' är ett bra exempel på sägningar som skrämmer bort intresserade mer än bjuder in. Inte många jag känner förstår nog ens de meningarna.
Många saker skulle snarare få fler intresserade än skrämma bort. Ämnen som krig, övervakning, slöseri med skattepengar, mediers påverkan på opinionen, invandring, allas lika värde, jämlikhet och så vidare, borde pressas ut hårade.
Hoppas verkligen man förbättrar marknadsföringen innan valet i höst. Inte för att lura folk att rösta, utan för att få in folk på riktig liberalism.
Men jag kommer rösta oavsett.
Har själv tänkt mycket på vad du skrivit ovan och håller fullständigt med.
T.ex "
En utbildad och välinformerad allmänhet är en viktig ingrediens i ett fritt samhälle. Ambitiösa regeringar skulle ha mycket större problem med att implementera system som undergräver frihet och välstånd om de skulle stå inför en informerad och vaksam befolkning."
Är väldigt problematiskt, det finns ofta en nidbild om "libertarianer" som teknokrater med människoförakt. Enligt mig ligger det nästan en underton av det i de citerade stycket.
Dessutom är det ett problem att alla på hemsidan mer eller mindre ser ut som unga och vita civilingenjörer (visade sig även att de flesta verkar vara det).
Detta är självklart inte ett problem ur ett rationell, ideologisk eller ett moralisk synsätt. Men ur ett marknadsföringsperspektiv.
Kommer dock även själv rösta för KLP och engagera mig till hösten.