2012-07-11, 22:30
Medlem
Mengerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuornos
Du har inte fått mig ur balans, däremot ifrågasatte jag mig själv varför jag skyddade denna man genom att inte yppa hans namn. Jag har ju avslöjat flera andra, så varför skulle han bli särbehandlad?

"Avslöja"? Pyttsan! Det du ägnar dig åt är falsk ryktesspridning. Ingen annan har vad jag vet sett några trakasserier. Men det är klart, de kanske också är med i konspirationen mot dig. Brukar ju ofta vara så i skildringarna som återges av personer med vanföreställningssyndrom.

Citat:
Antagligen så var jag innerst inne lite rädd, jag har sett honom "mucka" rejält med andra människor (på ett Lp- after work) och ja, jag var väl orolig för min säkerhet. Dessutom, jag ville inte höra något från honom igen, men nu så fick jag ju självfallet ett argt meddelande från honom strax före 5 i morse. Självfallet är det obehagligt.

Är det någon annan som har sett personen ifråga mucka gräl och bete sig hotfullt? Nä? Ingen? Är det någon som över huvud taget upplevt hotfull stämning i någon form på LP:s efterworks? (Jag vet inte, då jag aldrig varit där.)
Citera
2012-07-11, 22:31
Medlem
Wuornoss avatar
Jag tog bort dem för så länge sedan, inte trodde jag att någon av dem hade fastnat så hårt för min blogg då. Du kan hälsa Tommie att Lp behöver ett ungdomsförbund, en del är tydligen inte mogna nog för ett politiskt parti än. Så här håller man inte på när man är vuxen. Sorgligt och lågt, sjukligt empatilöst faktiskt. Det är till och med att jag känner doften av psykopat här.
Citera
2012-07-11, 22:34
Medlem
Wuornoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mengerian
"Avslöja"? Pyttsan! Det du ägnar dig åt är falsk ryktesspridning. Ingen annan har vad jag vet sett några trakasserier. Men det är klart, de kanske också är med i konspirationen mot dig. Brukar ju ofta vara så i skildringarna som återges av personer med vanföreställningssyndrom.

Du är sjukt barnslig

Är det någon annan som har sett personen ifråga mucka gräl och bete sig hotfullt? Nä? Ingen? Är det någon som över huvud taget upplevt hotfull stämning i någon form på LP:s efterworks? (Jag vet inte, då jag aldrig varit där.)

Det dök upp ett par anti-knark killar, det blev bråk.
Citera
2012-07-11, 22:47
Medlem
Mengerians avatar
Citat:
Det dök upp ett par anti-knark killar, det blev bråk.

På vilket sätt då? Det är ganska stor skillnad mellan en hetsig debatt (som är vardagsmat inom diskussionsföreningar, ungdomsförbund, m.m.) och att någon faktiskt säger att han ska slå den andre på käften. Hävdar du att någon hotade en annan person? Varför har den personen inte polisanmält händelsen?
Citera
2012-07-11, 23:00
Medlem
Wuornoss avatar
Inga hot vad jag minns eller så, men onödigt skrikig och arg situation från både hållen. Flera andra inkl jag försökte få dem att lugna med sig men det tog ett tag innan det gick.
Citera
2012-07-11, 23:01
Medlem
kaffies avatar
Citat:
Jag tog bort dem för så länge sedan, inte trodde jag att någon av dem hade fastnat så hårt för min blogg då.

Ja, det är jag medveten om, men det har ingen relevans för vad du skrev.

Citat:
De liberala vännerna jag hade på Facebook var i stort sätt bara personer med någon form av ansvarspost.

Du hade på den tiden du hade en massa liberaler på facebook din blogg länkad på facebook, och du hade den länkad på ditt halv-offentliga flashback-konto. Det är inte som att det var en hemlis att du bloggade.
Citera
2012-07-12, 00:57
Medlem
Hattpappers avatar
Citat:
Jag undrar också vem som började sprida min blogg till Flashbackare? Någon i styrelsen eller åtminstone någon med ansvar antagligen. I bloggen använder jag inte mitt riktiga namn så det går inte att googla sig till den.
Citat:
Jag baserar min teori på att länken till min blogg bara fanns på min facebook-sida för vänner att se. Den är inte google-bar eftersom jag inte använder mitt riktiga namn eller flashback-alias där.
Jag lyckades hitta den på Google väldigt enkelt med endast några få sökord; utvalda från dina inlägg här på Flashback.
Citera
2012-07-12, 01:50
Bannlyst
Vad kom partistyrelsen fram till efter att ha granskat denna H*nrik D*nnerberg? Hur gick man till väga med själva utredningsprocessen?

Närvarade någon annan LP:are när händelsen ägde rum, och i så fall, hur reagerade de?
Citera
2012-07-12, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vad kom partistyrelsen fram till efter att ha granskat denna [namn]? Hur gick man till väga med själva utredningsprocessen?

Närvarade någon annan LP:are när händelsen ägde rum, och i så fall, hur reagerade de?
Vad är det att utreda? Det är ju en förseelse med fängelse på straffskalan. Det är rimligtvis någonting som polisen bör utreda och en tingsrätt bedöma. Han har ingen post i partiet, och jag är inte ens övertygad om att han är medlem. Ska partistyrelsen agera någon slags dagmamma över sina gäster på öppna träffar, där det uttryckligen är sagt att partimedlemskap inte krävs för deltagande?

Wuornos påstår att det ska ha varit andra personer närvarande, men det verkar inte vara någon som har sett den påstådda händelsen.
Citera
2012-07-12, 03:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Vad är det att utreda? Det är ju en förseelse med fängelse på straffskalan. Det är rimligtvis någonting som polisen bör utreda och en tingsrätt bedöma. Han har ingen post i partiet, och jag är inte ens övertygad om att han är medlem. Ska partistyrelsen agera någon slags dagmamma över sina gäster på öppna träffar, där det uttryckligen är sagt att partimedlemskap inte krävs för deltagande?

Wuornos påstår att det ska ha varit andra personer närvarande, men det verkar inte vara någon som har sett den påstådda händelsen.

Ja naturligtvis, om personen som pekades ut är medlem i LP eller var det vid tidpunkten så är det såklart på sin plats också med en internutredning om det har gått till så som Wuornos påstått. Det är väl inga konstigheter alls? Oavsett om det finns fängelse på straffskalan eller inte.

Eller är LP:s policy att alla medlemmar oavsett vad de tar sig för kan fortsätta verka aktivt inom partiet tills dess att de dömts i domstol? Det är ni nog ganska ensamma om i sådana fall.

Men ja, även om Donnerber* inte är medlem i partiet så har ni som arrangörer naturligtvis ett ansvar över hur deltagare och gäster beter sig på era evenemang. Beter gäster sig olämpligt eller stötande så avhyser man dem, får man reda på först i efterhand att de betett sig olämpligt så kontaktar man dem och meddelar att deras agerande inte är okej och att de inte är välkomna på fler träffar.
Är det konstigt tycker du?

Av ditt lite undvikande och flamsiga svar att döma så antar jag att det är som Wuornos beskrev, nämligen att hon tog upp det med ledningen men att ingen brydde sig. Kan det kanske ligga något i detta?
Senast redigerad av Straybullet 2012-07-12 kl. 03:59.
Citera
2012-07-12, 06:34
Medlem
Wuornoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja naturligtvis, om personen som pekades ut är medlem i LP eller var det vid tidpunkten så är det såklart på sin plats också med en internutredning om det har gått till så som Wuornos påstått. Det är väl inga konstigheter alls? Oavsett om det finns fängelse på straffskalan eller inte.

Eller är LP:s policy att alla medlemmar oavsett vad de tar sig för kan fortsätta verka aktivt inom partiet tills dess att de dömts i domstol? Det är ni nog ganska ensamma om i sådana fall.

Men ja, även om Donnerber* inte är medlem i partiet så har ni som arrangörer naturligtvis ett ansvar över hur deltagare och gäster beter sig på era evenemang. Beter gäster sig olämpligt eller stötande så avhyser man dem, får man reda på först i efterhand att de betett sig olämpligt så kontaktar man dem och meddelar att deras agerande inte är okej och att de inte är välkomna på fler träffar.
Är det konstigt tycker du?

Av ditt lite undvikande och flamsiga svar att döma så antar jag att det är som Wuornos beskrev, nämligen att hon tog upp det med ledningen men att ingen brydde sig. Kan det kanske ligga något i detta?

Skönt att någon verkar ha koll på hur ett politiskt parti brukar fungera

Varje gång jag berättat för styrelsen om olämpliga saker som skett mot mig så har jag fått svaret att de inte kan rå för vad andra medlemmar/gäster/deltagare gör. Ibland har jag till och med blivit ignorerad. Jag har hela tiden påpekat att de har ett ansvar, men de håller inte med. Jag vet att en del i styrelsen läser denna tråd ofta, men hittills har de inte ens brytt sig om att kontakta mig. De tror nog att det går att tiga bort allt detta. Det är för mig förbluffande att de inte ens kan be mig om ursäkt och att de dessutom låter medlemmar här bete sig som vildar utan att de ingriper. Inser de inte att de framstår som oseriösa? Inser de inte att medlemmarna också representerar partiet?

Styrelsen borde ha kontaktat mig för länge sedan, föreslagit ett möte och velat diskutera detta med mig personligen. Om de hade haft rent mjöl i påsen så hade det inte varit till deras nackdel, snarare tvärtom. Eftersom de nu gömmer sig så visar de ju att de har något att dölja. Jag antar att de är rädda, rädda för mig och den obekväma sanningen.
Citera
2012-07-12, 13:48
Medlem
Herr Lindholms avatar
Vad är det som händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in