Örnen och frihetsgudinnan är ju upptagna men "fri som fågeln" kan ju kanske en svart svala också vara?
Fjärilen blir säkert bra, övriga svenska partisymboler har ju någon slags bäring på naturen. Hade jag själv fått välja hade det nog blivit någonting i stil med Akzo Nobels logga.
Det redde ut sig fint med sidan! Enkel att orientera sig på och ger en snabb inblick i vad partiet vill. Loggan blev tjusig med texten också.
edit:
Förresten! Stämmer namnen på den här valsedeln? Har Bobo lämnat? Lite förvånande att hitta Hans Palmstierna på den, trodde inte att han engagerade sig politiskt utan var av det anarkistiska hållet, från vad jag har hört på podcasten i alla fall.
Senast redigerad av Hagringen 2014-08-08 kl. 19:45.
Bra jobbat med sajten! Glöm bara inte bort / ta inte för lång tid på er att ändra logga/grafik/typsnitt osv i manifestet samt kanske andra dokument och liknande!
Det redde ut sig fint med sidan! Enkel att orientera sig på och ger en snabb inblick i vad partiet vill. Loggan blev tjusig med texten också.
edit:
Förresten! Stämmer namnen på den här valsedeln? Har Bobo lämnat? Lite förvånande att hitta Hans Palmstierna på den, trodde inte att han engagerade sig politiskt utan var av det anarkistiska hållet, från vad jag har hört på podcasten i alla fall.
Jag får gratulera och välkomna LP:s webbplats in i 2010-talet. Vad jag förstår är den inte klar, men jag vill ändå komma med lite kritik.
Typsnittet, eller åtminstone textstorleken, bör modifieras. I dagsläget är det för litet och svårläst.
Sidan bör fylla ut mer av skärmen, jag sitter med en 1080-skärm och själva innehållet fyller inte ens ut 2/3 av skärmen. Sträck ut i sidled, helt enkelt. Det får dock inte gå för långt och bli svåröverskådligt á la: http://val.moderat.se/ Kan den gula ramen i sidan övre kant vara med hela vägen runt, kanske?
Facebookfeeden - kan den modifieras och snyggas till för att smälta in lite bättre med den övriga designen?
Färgpaljetten är för spridd. Det är grått, gult, vitt och vinrött - något måste bort.
Partisymbolen vet jag inte vad jag ska säga om. Fri som en få... fjäril?! Men låt gå, det finns ändå inte så vitt jag vet några symboler som gemene svensk förknippar med liberalism.