2014-05-30, 01:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av charmed
Kommer dock även själv rösta för KLP och engagera mig till hösten.

Efter Piratpartiets kapsejsning i EU-valet "lutar" jag också åt det. Att inte kunna kapitalisera på Snowden-affären visar på en katastrofalt värdelös partiledning. Synd att Alexander Bard fortfarande är kvar ombord på det sjunkande piratskeppet. Det behövs ett parlamentariskt frihetsalternativ i svensk politik om vi inte vill ha ett inbördeskrig.
Citera
2014-05-30, 01:45
Medlem
nutkjells avatar
Finns det någon möjlighet att utesluta Alexander Bard ur KLP innan han ens hittat partiet?
Citera
2014-05-30, 02:03
Medlem
RockAndOllons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Finns det någon möjlighet att utesluta Alexander Bard ur KLP innan han ens hittat partiet?

Man kan ju skriva "Klassiskt liberala partiet"
"Alexander Bard" på en blanksedel.

Tror liberalismen behöver hjälp av lite kändisar. Vi är inte nationalistiska så vi får inte något utrymme på nazist sidorna i media och feminister tror jag inte många liberaler är . Nu har vi inte det så vi får ta den kända bögen för att få lite utrymme i media. Får han 30-40 röster så tror jag det skrivs mer om KLP än vad det gör nu. Han kommer nog bli en större del av Liberaldemokraterna efter valet men dom borde vara det ända parti som KLP kan blida ett block med så dom borde vara deras vänner.
Citera
2014-05-30, 09:14
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Kvasifilosofen Bard, det känns inte som något vidare frontnamn. KLP kommer ganska snabbt att reduceras till några tomtar som vill legalisera knark och prostitution.

Är Johan Norberg aktiv i partiet?
Citera
2014-05-30, 10:03
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Kvasifilosofen Bard, det känns inte som något vidare frontnamn. KLP kommer ganska snabbt att reduceras till några tomtar som vill legalisera knark och prostitution.
Inte for att vara elak men ar inte det ungefar vad KLP ar i nulaget i folks ogon?

Det kanske inte blir mycket battre med en san som Bard med pa taget men tusan vet om det kan bli sa mycket samre.
Citera
2014-05-30, 10:34
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockAndOllon
Man kan ju skriva "Klassiskt liberala partiet"
"Alexander Bard" på en blanksedel.

Tror liberalismen behöver hjälp av lite kändisar. Vi är inte nationalistiska så vi får inte något utrymme på nazist sidorna i media och feminister tror jag inte många liberaler är . Nu har vi inte det så vi får ta den kända bögen för att få lite utrymme i media. Får han 30-40 röster så tror jag det skrivs mer om KLP än vad det gör nu. Han kommer nog bli en större del av Liberaldemokraterna efter valet men dom borde vara det ända parti som KLP kan blida ett block med så dom borde vara deras vänner.
Att inte vara ens en gnutta nationalistiska är vad som gör att KLP aldrig kommer lyckas få någon större uppmärksamhet.

Det finns inget utrymme för fler vänsterliberala partier i Sverige, det har vi redan flera som lutar åt i riksdagen. Vad som däremot saknas är ett marknadsliberalt högerparti. Högerväljare har knappt någonstans att ta vägen längre. SD är det enda alternativet och det är i grund och botten ett gammalt sosseparti.

Titta på UKIP, och försök emulera deras framgång.
Senast redigerad av Holisistic 2014-05-30 kl. 10:47.
Citera
2014-05-30, 12:01
Medlem
Citat:

Nej, men om inte hans shorts kan anses "Uppenbarligen skada partiet" så får man helt enkelt vänta tills han idiotförklarar någon eller i största allmänhet beter sig som ett arsle. Vi har aldrig behövt utesluta någon, men vi har en del Anti-Bard-åtgärder klara

Citat:

Är Johan Norberg aktiv i partiet?

Norberg är inte medlem vad jag vet, han skrev på twitter för något år sedan att han gillade oss som främst opinionsbildare tror jag.
Citera
2014-05-30, 18:52
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Inte for att vara elak men ar inte det ungefar vad KLP ar i nulaget i folks ogon?

Det kanske inte blir mycket battre med en san som Bard med pa taget men tusan vet om det kan bli sa mycket samre.
Möjligen bland de få som överhuvudtaget känner till partiet. Bards arrogans rimmar väl heller inte riktigt med värdegrunderna?
Citera
2014-06-08, 11:41
Medlem
Kommer Liberala Partiet vara på plats under Almedalsveckan? Och isf, i vilken utsträckning?
Citera
2014-06-08, 13:20
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefdenfemte

Norberg är inte medlem vad jag vet, han skrev på twitter för något år sedan att han gillade oss som främst opinionsbildare tror jag.

Norberg är väl nyliberal/korporativist a lá Timbro?
Citera
2014-06-08, 13:22
Medlem
blowns avatar
Citat:
Möjligen bland de få som överhuvudtaget känner till partiet. Bards arrogans rimmar väl heller inte riktigt med värdegrunderna?

Värdegrund - där har vi ett ord man ska undvika om man vill ha min röst.
Citera
2014-06-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madbomber
Kommer Liberala Partiet vara på plats under Almedalsveckan? Och isf, i vilken utsträckning?

Ett tiotal partimedlemmar kommer att vara där med lite affischer och grejer. För en gångs skulle lyckades vi vara ute i tid och bokade boende och dylikt någon gång tidigt förra hösten.

Förhoppningsvis kommer nya loggan och sånt att offentliggöras inom sådär 2 veckor. Kanske lite mer, men flyter allt på bör hemsida och allt vara klart då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in