Citat:
Ursprungligen postat av
jomensure
Finns det någon orsak (nyheter etc) bakom bitcoins uppgång senaste dagarna efter legat stabil på runt 450 ett bra tag (i bitcointid mätt) - eller är det bara att rika personer blivit sugna på att spekulera igen?
Man kanske bara tror på Bitcoin som idé? Visst är det spekulation men samtidigt kan du köpa saker med Bitcoin nu till exempel en dator på webbhallen... Det knepiga är ju tekniken bakom Bitcoin men det dyker nog upp företag som tar betalt för att du helt enkelt litar på dom och så litar dom på tekniken. Liknande en bank du betalar för att du litar på den men du vet inte hur något hos dem fungerar, men du litar på dom(?)
Det kommer nog att komma såna företag för alla kommer inte lära sig/orka skaffa sig en wallet. Sen förstå(om man vill) att en "wallet" egentligen bara innehåller den privata krypteringsnyckeln för att kunna komma åt bitcoins och egentligen finns bitcoinsen aldrig i din wallet och alltid i block-kedjan. (Jag tror att jag har rätt om det) Jag läste någonstans att knäcka krypteringsnyckeln till en bitcoin wallet skulle ta 50 år eller så. Men såklart vet alla amatör-it-gurus att när Bitcoin går upp igen så kommer ju någon duktig att hacka Bitcoin (skämt)
Antingen så lär man sig då.. Eller så litar man på någon som verkar veta vad dom pratar om. Alla som tror på Bitcoin vill ju på något sätt försvara det också.