2014-05-26, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Verkar som att det är många som e sugna på att komma in i bitcoin spelet nu

kul!

Ny bubbla på g till $5k-$8k tror ja
Så du tycker att man bör köpa nu?
Citera
2014-05-26, 17:34
Medlem
jomensures avatar
Finns det någon orsak (nyheter etc) bakom bitcoins uppgång senaste dagarna efter legat stabil på runt 450 ett bra tag (i bitcointid mätt) - eller är det bara att rika personer blivit sugna på att spekulera igen?
Citera
2014-05-26, 19:47
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomensure
Finns det någon orsak (nyheter etc) bakom bitcoins uppgång senaste dagarna efter legat stabil på runt 450 ett bra tag (i bitcointid mätt) - eller är det bara att rika personer blivit sugna på att spekulera igen?

Man kanske bara tror på Bitcoin som idé? Visst är det spekulation men samtidigt kan du köpa saker med Bitcoin nu till exempel en dator på webbhallen... Det knepiga är ju tekniken bakom Bitcoin men det dyker nog upp företag som tar betalt för att du helt enkelt litar på dom och så litar dom på tekniken. Liknande en bank du betalar för att du litar på den men du vet inte hur något hos dem fungerar, men du litar på dom(?)

Det kommer nog att komma såna företag för alla kommer inte lära sig/orka skaffa sig en wallet. Sen förstå(om man vill) att en "wallet" egentligen bara innehåller den privata krypteringsnyckeln för att kunna komma åt bitcoins och egentligen finns bitcoinsen aldrig i din wallet och alltid i block-kedjan. (Jag tror att jag har rätt om det) Jag läste någonstans att knäcka krypteringsnyckeln till en bitcoin wallet skulle ta 50 år eller så. Men såklart vet alla amatör-it-gurus att när Bitcoin går upp igen så kommer ju någon duktig att hacka Bitcoin (skämt)

Antingen så lär man sig då.. Eller så litar man på någon som verkar veta vad dom pratar om. Alla som tror på Bitcoin vill ju på något sätt försvara det också.
Citera
2014-05-26, 19:47
Medlem
citronsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Verkar som att det är många som e sugna på att komma in i bitcoin spelet nu

kul!

Ny bubbla på g till $5k-$8k tror ja
Det rycker i köptarmen. Äger enbart ~0.18BTC just nu som jag köpte när den låg på ~$850.

Hur mycket har du köpt?

EDIT: Köpte ~0.25BTC till
Senast redigerad av citronsaft 2014-05-26 kl. 20:00.
Citera
2014-05-26, 20:03
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronsaft
Det rycker i köptarmen. Äger enbart ~0.18BTC just nu som jag köpte när den låg på ~$850.

Hur mycket har du köpt?

EDIT: Köpte ~0.25BTC till

Snyggt haha Det är nog ett bra köp vi lär inte se $400 igen oavsett. Så det är bara räkna % upp och ner då
Citera
2014-05-26, 20:09
Medlem
Jag har nu totalt 6.88 BTC, funderar på att köpa 1.12 BTC nu i veckan så att jag har totalt 8 st. Ser riktigt bra ut att den stiger... Undrar när 1 BTC är värd $ 50 000.
Citera
2014-05-26, 20:12
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Man kanske bara tror på Bitcoin som idé? Visst är det spekulation men samtidigt kan du köpa saker med Bitcoin nu till exempel en dator på webbhallen... Det knepiga är ju tekniken bakom Bitcoin men det dyker nog upp företag som tar betalt för att du helt enkelt litar på dom och så litar dom på tekniken. Liknande en bank du betalar för att du litar på den men du vet inte hur något hos dem fungerar, men du litar på dom(?)

Det kommer nog att komma såna företag för alla kommer inte lära sig/orka skaffa sig en wallet. Sen förstå(om man vill) att en "wallet" egentligen bara innehåller den privata krypteringsnyckeln för att kunna komma åt bitcoins och egentligen finns bitcoinsen aldrig i din wallet och alltid i block-kedjan. (Jag tror att jag har rätt om det) Jag läste någonstans att knäcka krypteringsnyckeln till en bitcoin wallet skulle ta 50 år eller så. Men såklart vet alla amatör-it-gurus att när Bitcoin går upp igen så kommer ju någon duktig att hacka Bitcoin (skämt)

Antingen så lär man sig då.. Eller så litar man på någon som verkar veta vad dom pratar om. Alla som tror på Bitcoin vill ju på något sätt försvara det också.
Om du har en dator stor som en planet så kanske det skulle ta 50 år att brute-forca en bitcoin-nyckel (och jag överdriver inte).
Citera
2014-05-26, 20:42
Medlem
jomensures avatar
Citat:
Man kanske bara tror på Bitcoin som idé?
Nej, det förklarar ingenting om 1 månads stillastånd och plötsligt 20% uppgång på 2 dagar på en 5 år gammal marknad.

20% hade inte varit märkvärdigt för några månader sedan, men det är just den lugna månaden innan som gör att jag gärna söker orsaker till denna uppgången.
Citera
2014-05-26, 20:45
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomensure
Nej, det förklarar ingenting om 1 månads stillastånd och plötsligt 20% uppgång på 2 dagar på en 5 år gammal marknad.

20% hade inte varit märkvärdigt för några månader sedan, men det är just den lugna månaden innan som gör att jag gärna söker orsaker till denna uppgången.

Jag vet inte riktigt. Avsaknad av dåliga nyheter?

http://www.coindesk.com/

Edit: Ingen som vill sälja och någon som vill köpa är ju också en anledning. Det finns inte hur många bitcoins som helst. Så när dom som har Bitcoin inte vill sälja förrän ett högre pris. Ja då finns det bara en väg att ta.
Senast redigerad av bom 2014-05-26 kl. 20:49.
Citera
2014-05-26, 20:57
Medlem
citronsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSuper
Jag har nu totalt 6.88 BTC, funderar på att köpa 1.12 BTC nu i veckan så att jag har totalt 8 st. Ser riktigt bra ut att den stiger... Undrar när 1 BTC är värd $ 50 000.
Får man fråga vad mycket SEK du har pyntat för att köpa dina BTC?
Citera
2014-05-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citronsaft
Får man fråga vad mycket SEK du har pyntat för att köpa dina BTC?

Runt 19600 kr +- 1000 kr, köpte precis innan de började gå upp igen. Helt ny inom BTC men jag ser de positiva fördelarna med användningen av Bitcoin om jag ska vara ärlig. Ser fram emot användningen av Bitcoins överallt så att man slipper världens giriga banker.
Citera
2014-05-26, 22:57
Medlem
jomensures avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt. Avsaknad av dåliga nyheter?

http://www.coindesk.com/

Edit: Ingen som vill sälja och någon som vill köpa är ju också en anledning. Det finns inte hur många bitcoins som helst. Så när dom som har Bitcoin inte vill sälja förrän ett högre pris. Ja då finns det bara en väg att ta.
Fann en nyhet som kan tyda på en rejäl boost i det längre loppet:
http://www.coindesk.com/ebay-ceo-actively-considering-bitcoin-integration/

Förklarar inte 10 dagars fördröjning, men still...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in