2014-01-15, 13:11
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Jag har provat men nu tradar jag bara bitcoins för jag tycker jag får bäst resultat med den. Så använder jag bitfinex och tradar med leverage så blir en 10% ökning en 20% eller 30% ökning istället eftersom man kan "låna" bitcoins eller usd och trada med mer än man har

Första riktigt bra traden jag gjorde var när nvc hoppade från 8usd till 25usd där i nov/dec på 5 minuter och jag tredubbla mina pengar och det var bara tur helt och hållet det var lol

hur mycket hade du i nvc då ?
Citera
2014-01-15, 13:44
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
hur mycket hade du i nvc då ?

Ungefär 5-10 tusen köpte jag för. Jag hade nvc coinsen inte längre än 5 minuter kanske. Den var påväg upp och så vid 6usd/7usd så fanns det knappt några säljordrar kvar dom låg med mellanrum på lixom. 7.5usd 9usd 13usd 18usd osv. Så jag drog en changsningen och köpte för allt vid 7-8usd på btc-e och dom stack till 40 under dom där minutrarna. Jag lyckades få dom sålda på 25 ungefär. Once in a lifetime Jag trodde inte det var sant ...

Edit: sjukt att dom ville köpa på 25 när den legat på 6-7 bara minuter innan. Några köpte sig dyra nvc coins där
Senast redigerad av bom 2014-01-15 kl. 13:48.
Citera
2014-01-15, 18:13
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ungefär 5-10 tusen köpte jag för. Jag hade nvc coinsen inte längre än 5 minuter kanske. Den var påväg upp och så vid 6usd/7usd så fanns det knappt några säljordrar kvar dom låg med mellanrum på lixom. 7.5usd 9usd 13usd 18usd osv. Så jag drog en changsningen och köpte för allt vid 7-8usd på btc-e och dom stack till 40 under dom där minutrarna. Jag lyckades få dom sålda på 25 ungefär. Once in a lifetime Jag trodde inte det var sant ...

Edit: sjukt att dom ville köpa på 25 när den legat på 6-7 bara minuter innan. Några köpte sig dyra nvc coins där

haha nice

hur funkar det med bitfinex? är det säkra profits?
Citera
2014-01-15, 21:56
Medlem
boms avatar
Citat:
haha nice

hur funkar det med bitfinex? är det säkra profits?

Hehe aa :P Bitfinex och bitstamp har i princip samma kurs. jag kollar alltid på bitstamp charts fast jag tradar på bitfinex ... Du kan trada på bitfinex utan att skicka in pass och sånt också, precis som på btc-e. Jag tycker bitfinex är bäst för man kan använda leverage och trada med 2,5 gånger mer än vad man egentligen har... så jävla nice
Citera
2014-01-15, 21:58
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Hehe aa :P Bitfinex och bitstamp har i princip samma kurs. jag kollar alltid på bitstamp charts fast jag tradar på bitfinex ... Du kan trada på bitfinex utan att skicka in pass och sånt också, precis som på btc-e. Jag tycker bitfinex är bäst för man kan använda leverage och trada med 2,5 gånger mer än vad man egentligen har... så jävla nice

vad är leverage då? tjänar man 2,5 gånger mer pengar när det stiger och vice versa när det sänks eller vadå?
Citera
2014-01-15, 22:33
Medlem
boms avatar
Citat:
vad är leverage då? tjänar man 2,5 gånger mer pengar när det stiger och vice versa när det sänks eller vadå?

Ja precis jag tycker det är skönt för då kan jag sitta i bitcoins hela tiden om jag vill och fortfarande göra trades
Citera
2014-01-16, 06:32
Medlem
PlsbleDeniabilitys avatar
Hur går ni tillväga för att spara så mycket pengar som möjligt när ni "cashar ut" btc?

Vilket sätt är bäst?

Skulle helst vilja göra det via USA på något vis.

Tack för svar.
Citera
2014-01-16, 10:50
Bannlyst
Vart säljer man bitcoins säkrast? Vill ju helst sälja till privatperson då jag läst att BTC fastnar i escrow när man säljer på tex localbitcoins.
Citera
2014-01-16, 20:21
Medlem
Är coinbase ett vettigt alternativ för att köpa och spara bitcoins? Eller finns det något bättre?

Finns det någon fond eller liknande som investerar i virtuella valutor om man vill ha mer riskspridning än bara bitcoin?
Citera
2014-01-17, 00:29
Medlem
Vore ju trevligt om man kunde inkludera ett meddelande när man skicka btc till personer via e-mail från blockchain.info. Jag hittar dock inget fält att skriva i. Samtidigt står det "The following message will be sent to the recipient" som om det är meningen att det ska gå.
Senast redigerad av gest 2014-01-17 kl. 00:31.
Citera
2014-01-17, 01:43
Medlem
mr_zipoxs avatar
Är det någon mer en jag som har problem med att logga in på mtgox. Jag befinner mig i thailand just nu så jag vet inte om det har något med saken att göra.
Citera
2014-01-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Vart säljer man bitcoins säkrast? Vill ju helst sälja till privatperson då jag läst att BTC fastnar i escrow när man säljer på tex localbitcoins.

Safello verkar vara det säkraste stället. De öppnade nyligen upp för att sälja bitcoin och ger fast pris direkt till skillnad från t.ex Btcx.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in