2014-03-19, 14:11
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Enligt www.cloudhashing.com växer grävandet av digitala valutor explosionsartat på Island.

Den 25 mars lanseras deras egen krytovaluta www.auroracoin.org. Enligt www.coinmarketcap.com
är det den fjärde största krytovalutan idag efter bit och litecoin.

Även om Den isländska staten inte officiellt påstår sig stå bakom valutan så tror jag så ändå att så är fallet.
Man vill nog ligga lite lågt ibörjan för att se hur saker och ting utvecklas.

Genialt i upplägget tycker jag är att tilldela ca 30st auroracoin till samtliga isländska medborgare.
Om coinen blir värdefull kanske vi får en ökad efterfrågan på isländska medborgarskap och därmed oxå ökad invandring
I och med att alla islänningar nu äger coin blir ju intresset per automatik stort. Folks girighet skall aldrig underskattas.

Frågan vi alla ställer oss nu är om Lasse rik på skog lagerbäck kommer få sin förbundskaptenslön i aurocoin?

Följer detta med spänning och liten investering kan vara intressant.

Som jag nämde ovan så exploderar grävandet på island. Detta gynnar www.cloudhashing.com

Macro Energy, vårt australienska lilla börsbolag tecknade igår ett samarbetsavtal med Cloudhashing.

Kursen får andas nu lite efter rallyt. Kan bli intressant att köpa framöver.

Åsikterna är delade. Själv tror jag att Auroracoin är en tillfällig hype någonstans mittemellan naiv ide och total bluff. Ska inte upprepa mig, utan hänvisar till
(FB) Auroracoin
Citera
2014-03-19, 14:23
Medlem
vizuals avatar
auroracoin kommer dö snabbt när den lanseras

dom kommer byta det mot bitcoin eller deras officiella valuta direkt
Citera
2014-03-19, 14:55
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Fybse.se kör jag med.

Hur lång tid brukar det ta att sätta in pengar på sitt konto? Jag förde nyss över med BG men det kanske beror på vilken bank man har också, jag har swedbank så får väll se om dom kommer in idag eller imorgon.
Citera
2014-03-19, 15:28
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Hur lång tid brukar det ta att sätta in pengar på sitt konto? Jag förde nyss över med BG men det kanske beror på vilken bank man har också, jag har swedbank så får väll se om dom kommer in idag eller imorgon.

2 Dagar oftast.
Citera
2014-03-19, 16:50
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
2 Dagar oftast.

Fan 2 dagar! Jaja då får jag vänta med att handla till måndag istället.
Citera
2014-03-19, 18:25
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Fan 2 dagar! Jaja då får jag vänta med att handla till måndag istället.

Blir nog bra ändå. Du kanske får dina bitcoins för under $600 då På fredag borde du väl kunna köpa? sön natt till måndag har ju bitcoin en tendens och gå upp
Citera
2014-03-19, 18:46
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Vad menar du med reglerad handel?

Nu vet jag inte vad Xapo är men det låter som det är någon form av bank för Bitcoin. Jag har väldigt svårt att tro att Bitcoin kan bli väldigt stort utan bank...folk är för dumma/ointresserade av att säkra sina egna plånböcker/pengar. Även om du kan lite så verkar folk bli hackade osv för mycket. Har ingen bra íde hur det ska fungera men är rätt säker att Bitcoin kan inte bli väldigt stort utan bank/någon slags försäkring.

Reglering är kanske inte helt rätt ord.

För att bitcoin skall bli den framgångsaga vi alla hoppas på så handlar det i slutändan om en enda sak.

Förtroende.

Om den breda massan (aka public) skall våga investera så vill dom vara säkra på att deras pengar är i tryggt förvar.
Att bitcoin kurs kan gå åt helvete kan nog dom flesta inse och acceptera. Det är lixom spelets regler.

Vad dom däremot inte kommer att acceptera är att exchanges och wallets sticker med deras cash. Dom kommer oxå kräva någon form av försäkring mot hackers, interna bedrägerier osv.

Därför tycker jag att det är viktigt att dessa tvingas visa på seriositet genom att ufylla x antal krav. Bitlicense i New york är ett bra exempel.

Ett företag som tex www.xapo.com som tagit in externa kända investerare får ju per automatik en högre trovärdighet en ett motsvarande bolag i tex slovenien.

Har inget emot små olicienciserade operatörer men jag tror inte folk kommer använda dessa om det finns alternativ.

Personligen är jag beredd att offra min immunitet mot att mina eventuella investeringar är så säkert placerade som möjligt.

Vi pratar bitcoin som en ny värlsvaluta. Därför måste vi närma oss den traditionella kapitalismens krav.
Citera
2014-03-19, 19:11
Medlem
Skulle det vara en smart ide att stoppa in typ 10 000 kr på tex mitt fybse konto, vänta tills bitcoinen sjunker/krashar, köpa som fan, sedan vänta tills priset börjat stiga igen.
profit?
Citera
2014-03-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChimChim
Skulle det vara en smart ide att stoppa in typ 10 000 kr på tex mitt fybse konto, vänta tills bitcoinen sjunker/krashar, köpa som fan, sedan vänta tills priset börjat stiga igen.
profit?

Bra idé, fast du vet aldrig vad en bitcoin är värd i framtiden, har du otur förlorar du alla pengarna.
För inte så länge sen var bitcoin värd en bråkdel, och för ett tag sen var den värd mer än det dubbla.
Den är för volatil.
Det du kan göra är att investera över tid om du tror på valutan.
Citera
2014-03-19, 19:36
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Bra idé, fast du vet aldrig vad en bitcoin är värd i framtiden, har du otur förlorar du alla pengarna.
För inte så länge sen var bitcoin värd en bråkdel, och för ett tag sen var den värd mer än det dubbla.
Den är för volatil.
Det du kan göra är att investera över tid om du tror på valutan.

För volatil för vad? Menar du att det är omöjligt och veta om bitcoin kommer gå upp eller ner? Jo... men man kan läsa charts och lära sig läsa av graferna. Dom som säger att teknisk analys inte fungerar på bitcoin känns bara som dom antingen försöker manipulera eller så är dom manipulerade och för bara vidare budskapet. Teknisk analys fungerar visst på bitcoin.

Några roliga/bra day trading tips från bitcointalk jag översatte dom till svenska av nån anledning...

# 1
" Om du inte vet vad du gör, så gör ingenting det är bättre än att göra du vet vad " - Trader Jack

# 2
" Handla vad du ser , inte vad du tror "

# 3
" De flesta handlare tar ett bra system och förstör det genom att försöka göra det till ett perfekt system . "

# 4
" Om du ska få panik , få panik tidigt . "

# 5
" Om du tittar runt bordet och inte ser den som är lurad, då är du den som är lurad. "

# 6
" Om du befinner dig i botten av ett djupt hål , är det första du ska göra sluta gräva . "

# 7
" Systemet har inte utformats så att de flesta människor skulle kunna slå det . "

# 8
"På alla nivåer av spel ligger hemligheten till framgång inte så mycket i att spela bra som i att inte spela dåligt . "

# 9
" Det viktiga är konsekvens och disciplin . Nästan vem som helst kan göra upp en lista över regler som är 80 % så bra som det vi lärt . Vad de inte kan göra är att ge ( människor ) förtroendet att hålla sig till dessa regler även när det är går dåligt . " Richard Dennis , på sköldpadda Trading

# 10
"Changsen av en livstid måste tas under möjlighetens livstid. " - Leonard Ravenhill

# 11
" Erfarna handlare kontrollera risker , oerfarna handlare jaga vinster . " - Alan Farley

# 12
" Marknaden kan förbli irrationell längre än du kan förbli likvid " - John Maynard Keynes

# 13
" Min första regeln är att inte förlora pengar . Att förlora ett tillfälle är liten i jämförelse , för det finns alltid nya möjligheter runt hörnet . " - Burt Dohmen

# 14
" Vi måste ta bort den känslomässiga elementet så snabbt som möjligt i handeln . Om du kan göra det innan du lägger på en position , har du en bra start . "
Citera
2014-03-19, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bom
För volatil för vad? Menar du att det är omöjligt och veta om bitcoin kommer gå upp eller ner? Jo... men man kan läsa charts och lära sig läsa av graferna. Dom som säger att teknisk analys inte fungerar på bitcoin känns bara som dom antingen försöker manipulera eller så är dom manipulerade och för bara vidare budskapet. Teknisk analys fungerar visst på bitcoin.

Några roliga/bra day trading tips från bitcointalk jag översatte dom till svenska av nån anledning...

# 1
" Om du inte vet vad du gör, så gör ingenting det är bättre än att göra du vet vad " - Trader Jack

# 2
" Handla vad du ser , inte vad du tror "

# 3
" De flesta handlare tar ett bra system och förstör det genom att försöka göra det till ett perfekt system . "

# 4
" Om du ska få panik , få panik tidigt . "

# 5
" Om du tittar runt bordet och inte ser den som är lurad, då är du den som är lurad. "

# 6
" Om du befinner dig i botten av ett djupt hål , är det första du ska göra sluta gräva . "

# 7
" Systemet har inte utformats så att de flesta människor skulle kunna slå det . "

# 8
"På alla nivåer av spel ligger hemligheten till framgång inte så mycket i att spela bra som i att inte spela dåligt . "

# 9
" Det viktiga är konsekvens och disciplin . Nästan vem som helst kan göra upp en lista över regler som är 80 % så bra som det vi lärt . Vad de inte kan göra är att ge ( människor ) förtroendet att hålla sig till dessa regler även när det är går dåligt . " Richard Dennis , på sköldpadda Trading

# 10
"Changsen av en livstid måste tas under möjlighetens livstid. " - Leonard Ravenhill

# 11
" Erfarna handlare kontrollera risker , oerfarna handlare jaga vinster . " - Alan Farley

# 12
" Marknaden kan förbli irrationell längre än du kan förbli likvid " - John Maynard Keynes

# 13
" Min första regeln är att inte förlora pengar . Att förlora ett tillfälle är liten i jämförelse , för det finns alltid nya möjligheter runt hörnet . " - Burt Dohmen

# 14
" Vi måste ta bort den känslomässiga elementet så snabbt som möjligt i handeln . Om du kan göra det innan du lägger på en position , har du en bra start . "

Exakt, det är omöjligt att veta om btc går upp eller ner, det är inte en stadig valuta.
Eftersom det finns så pass lite valuta i omlopp kan enstaka personer orsaka hausse eller baisse.
Du vet om att BTC varit uppe i dubbla dagens värde va?
Den har även för inte så länge sen varit värd nån enstaka hundring.
Citera
2014-03-19, 20:41
Medlem
massepojkens avatar
Ser med spänning fram emot nästa riktiga börskrasch. Utlösande faktor tror jag kommer vara kina och dess uppblåsta ponziekonomi.

Om vi leker med tanken att bitcoin kostar 3000$ om 3 år och börserna i världen kraschar. Det är då bitcoin kommer ställas inför den slutgiltiga frågan. Kan bitcoin konkurrera med guldet om alla de rädda pengar som skall in någon annanstans än på aktiemarknaden.

Därför är det så otroligt viktigt att oseriösa aktörer sållas ut och att när kraschen kommer är förhoppningen att bitcoin anses ganska stabilt.

Vid ett sådant scenario tror jag bitcoin når 10.000$

Det är dit jag siktar i ett första steg. Här gäller det att vara jävligt långsiktig.

Vad tror panelen. Hur kommer bitcoin påverkas av en börskrasch?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in