Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-16, 00:34
  #3349
Medlem
coktcools avatar
Någon please?
Citera
2014-05-16, 00:38
  #3350
Medlem
Sheneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Nej, inte har hon det. Hon har väl inte tagit kontakt med din läkare eller nåt. Det får dom väl inte göra???
Har inte ens träffat min läkare inom psykiatrin så jag vet inte alls. Ska dit nästa vecka, men är så nervös ifall hon också vill ta bort den. Speciellt när det inte hänger ihop...
Citera
2014-05-16, 00:55
  #3351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheney
Vet inte om det är rätt tråd, men jaja.
För ett tag sen började jag svimma ihop, blabla vårdcentralens läkare bad mig sluta med meds
eftersom hon trodde det berodde på Medikinet.
Har hon verkligen rätt att lägga sig i medicinering hon inte skrivit ut? Blev lite fundersam, mest för hon inte förstod något om medicinen.

Har grym ångest över detta. Vill och kan inte sluta. Någon som vet?

Utan kunskaps om läkarvård men desto mer sunt förnuft så svarar jag på dina frågor.

Du bör självklart avstå tillfälligt från all medicin om det är risk att du svimmar på grund av medicinen, detta är på grund av att det ej är hälsosamt att svimma vilket kan i värsta fall vara en fara för din hälsa. Du bör även kontakta din vanliga läkare om det är så att det beror på att medikinetet gör så att du svimmar så du får alternativ medicin.
Citera
2014-05-16, 00:57
  #3352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coktcool
Tjeenare alla backare!
Kan få tag på equasym depot 20mg och undrat om det går att flumma på dom, har kollat runt lite men inte riktigt hittat det jag sökte, tänkte ge en liten kort beskrivning om mig så att någon smart jävel skulle kunna lista ut dos och så vidare.
Jag har en missbruks bakrund men varit ren nu ca 1 år, det senaste i mitt missbruk var utskrivna mediciner så som benzo, metadon, oxynorm osv är ca 1.70 lång väger ca 65kilo och är väl ganska lätt påverkad (var det förut, vägde dock ca 50 då) så undrar hur mycket jag ska ta för att dra det nasalt? Vet att man ska krossa det till ett fint pulveraktigt form men som sagt, dosen?
Tacksam för svar så fort som möjligt!

40mg skulle jag säga. Men känner du dig osäker kan du lika gärna börja med 20mg, går skitlätt att fylla på.

edit: och du måste krossa + snorta såklart.
Citera
2014-05-16, 01:14
  #3353
Medlem
Sheneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Utan kunskaps om läkarvård men desto mer sunt förnuft så svarar jag på dina frågor.

Du bör självklart avstå tillfälligt från all medicin om det är risk att du svimmar på grund av medicinen, detta är på grund av att det ej är hälsosamt att svimma vilket kan i värsta fall vara en fara för din hälsa. Du bör även kontakta din vanliga läkare om det är så att det beror på att medikinetet gör så att du svimmar så du får alternativ medicin.

Hade också misstänkt medicinen, om det inte var så att jag svimmade utan den i kroppen. Tagit medicinen i flera år utan några problem alls.
Tar den väldigt sällan på helger, eller om jag bara ska va hemma osv. Varit då det hänt.
Men är väl frisk från det nu, inte svimmat på ett par veckor och mår bra nu. Förutom oron att sluta, då.

Har inte haft någon fast läkare i någon av vårdenheterna, så visste inte vad/vem jag skulle höra av mig till.
Nu blev det lite väl långt, men tack för ditt svar.
Citera
2014-05-16, 02:08
  #3354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coktcool
Tjeenare alla backare!
Kan få tag på equasym depot 20mg och undrat om det går att flumma på dom, har kollat runt lite men inte riktigt hittat det jag sökte, tänkte ge en liten kort beskrivning om mig så att någon smart jävel skulle kunna lista ut dos och så vidare.
Jag har en missbruks bakrund men varit ren nu ca 1 år, det senaste i mitt missbruk var utskrivna mediciner så som benzo, metadon, oxynorm osv är ca 1.70 lång väger ca 65kilo och är väl ganska lätt påverkad (var det förut, vägde dock ca 50 då) så undrar hur mycket jag ska ta för att dra det nasalt? Vet att man ska krossa det till ett fint pulveraktigt form men som sagt, dosen?
Tacksam för svar så fort som möjligt!

varför börja igen om du varit ren i 1 år? har du missbruksbakgrund så kommer du ha det resten av livet och bara för du varit ren i 1 år så får du inte mindre sug efter droger när du börjat igen.

om du börjar flumma nu kan ja garantera att inom 6 månader så är du nere på benzo-missbruket igen.
Citera
2014-05-16, 05:46
  #3355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
varför börja igen om du varit ren i 1 år? har du missbruksbakgrund så kommer du ha det resten av livet och bara för du varit ren i 1 år så får du inte mindre sug efter droger när du börjat igen.

om du börjar flumma nu kan ja garantera att inom 6 månader så är du nere på benzo-missbruket igen.

Tror också de det! Är själv orolig för att pundarpersonligheten kommer fram igen, jag ska snart få Metylfenidat utskrivet för min add. Har ganska omfattande missbruk i bakgrunden!
Citera
2014-05-16, 06:09
  #3356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Jag ska påbörja en provmånad med Ritalin på måndag trots att jag inte fått en ADD-diagnos och håller på med bensonedtrappning men min läkare är rätt kontroversiell och eftersom jag har en ADD-utredningen pågående så tycker han att det är värt att prova för att se om det kan hjälpa mig med mitt extrema problem att komma upp på morgonen och få saker gjort.

Jag har använt en hel del amfetamin tidigare och i mycket högre doser än den mängden Ritalin jag fått utskrivet, så min fråga är om jag ens kommer känna av Ritalinet om jag har en relativt hög amfetamintolerans?

Vad är det för jävla läkare du har som skriver ut ritalin INNAN du ens fått en diagnos?
Fick min diagnos för 6 veckor sedan och har inte fått börja med medicineringen än!
Har dock omfattande missbruksbakgrund och ingen dokumenterad drogfrihet, men vafan, är man ren så är man ren!
Citera
2014-05-16, 11:55
  #3357
Medlem
coktcools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
40mg skulle jag säga. Men känner du dig osäker kan du lika gärna börja med 20mg, går skitlätt att fylla på.

edit: och du måste krossa + snorta såklart.

Har några stycken typ 6 stycken 20 mg, men får testa 20 till att börja med, vet du ungefär halveringstiden och hur lång tid det tar innan man känner nåt rus?

Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
varför börja igen om du varit ren i 1 år? har du missbruksbakgrund så kommer du ha det resten av livet och bara för du varit ren i 1 år så får du inte mindre sug efter droger när du börjat igen.

om du börjar flumma nu kan ja garantera att inom 6 månader så är du nere på benzo-missbruket igen.

För att jag ville testa det, och det är mitt beslut liksom,
Citera
2014-05-16, 11:59
  #3358
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friwix
Vad är det för jävla läkare du har som skriver ut ritalin INNAN du ens fått en diagnos?
Fick min diagnos för 6 veckor sedan och har inte fått börja med medicineringen än!
Har dock omfattande missbruksbakgrund och ingen dokumenterad drogfrihet, men vafan, är man ren så är man ren!
Inga läkare skriver ut ritalin innan man fått sin diagnos. Ända gången ritalin skrivs ut utan diagnos är om man lider av narkolepsi o.s.v.
Citera
2014-05-18, 22:11
  #3359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Inga läkare skriver ut ritalin innan man fått sin diagnos. Ända gången ritalin skrivs ut utan diagnos är om man lider av narkolepsi o.s.v.

Jag har ritalin utan diagnos och har inte narkolepsi.

Dock kommer jag aldrig igång på de 60 mg jag tar varje morgon.
Hur går man till väga för att få Metamina stället?
Hur har ni lyckats?

Jag har googlar runt men hittar inte något bra tillvägagångssätt.
Citera
2014-05-19, 02:24
  #3360
Medlem
ambigues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Inga läkare skriver ut ritalin innan man fått sin diagnos. Ända gången ritalin skrivs ut utan diagnos är om man lider av narkolepsi o.s.v.

Jo min gör. Jag har inte fått bekräftat att jag har ADD än men mycket tyder på det.
I och med att jag i princip självmedicinerade med amfetamin för att få min vardag att gå ihop ansåg läkaren att det var värt att se om Ritalin kan hjälpa då INGA andra mediciner gjort det och jag kunde sova typ 17h i sträck vilket fan inte är normalt.
Ritalinet har underlättat min vardag så otroligt mycket, sen om det står på papper eller inte att jag har ADD, det skiter jag i.

Hellre en enda medicin än 3 jävla skitmediciner jag sitter och bara trycker i mig nu, humörstabiliserande, antidepp m.m som ändå inte hjälper ett skit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback