Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-10, 22:40
  #1
Medlem
Hej,

Jag ber för det första om ursäkt för att jag tar upp ett ämne som disskuterats en hel del tidigare. Dock är det ett par speciella frågor som jag skulle vilja ha svar på vilka jag inte kunna hitta via sökfunktionen.

Lite kort om mina preferenser och vanor. Sporadiskt brud av ladd och tjack under ett gäng år, jag uppskattar båda. Håller mig till måttliga doser ett par gånger per termin. Då jag ta kola gör jag det gärna ganska sent, runt 11-12 tiden, lite beroende på när jag skall gå ut, eftersom jag tycker att det funkar sådär att fylla på under längre perioder. Tjack tar jag däremot gärna lite tidigare, runt niotiden eftersom det har en såpass mycket längre verkningstid.

Nu till själva frågan, när bör jag ta mitt ritalin? Jur lång är verkningstiden, i förhållande till tjack, kola? Jag kommer att köra på 100 mg, men jag vet inte när jag bör sikta på att ta det, vill ha en skön peak mellan 12 och 2 typ. Jag har läst att själva ruset sitter i ganska kort men inte hittat några direkta svart. Fungerar ritalin lika bra i kombination med alkohol som andra CS?

Vore mycket tacksam för svar på vad jag kan förvänta mig. Så för att samnafatta. Relatera gärna till tjack/kola.

1. Hur långt är påslaget?

2. Hur länge vara ruset?

3. Hur är landningen?

4. Hur är ruset i övrigt, jag har förstått att det kan bli lite nervigt, korrekt?


Mycket tacksam för svar!

Mods: Varför inte en löpande tråd om ritalin, det verkar ju komma upp gaska frekvent?
Citera
2009-02-10, 23:32
  #2
Avstängd
damaged_3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iambought
Hej,

Jag ber för det första om ursäkt för att jag tar upp ett ämne som disskuterats en hel del tidigare. Dock är det ett par speciella frågor som jag skulle vilja ha svar på vilka jag inte kunna hitta via sökfunktionen.

Lite kort om mina preferenser och vanor. Sporadiskt brud av ladd och tjack under ett gäng år, jag uppskattar båda. Håller mig till måttliga doser ett par gånger per termin. Då jag ta kola gör jag det gärna ganska sent, runt 11-12 tiden, lite beroende på när jag skall gå ut, eftersom jag tycker att det funkar sådär att fylla på under längre perioder. Tjack tar jag däremot gärna lite tidigare, runt niotiden eftersom det har en såpass mycket längre verkningstid.

Nu till själva frågan, när bör jag ta mitt ritalin? Jur lång är verkningstiden, i förhållande till tjack, kola? Jag kommer att köra på 100 mg, men jag vet inte när jag bör sikta på att ta det, vill ha en skön peak mellan 12 och 2 typ. Jag har läst att själva ruset sitter i ganska kort men inte hittat några direkta svart. Fungerar ritalin lika bra i kombination med alkohol som andra CS?

Vore mycket tacksam för svar på vad jag kan förvänta mig. Så för att samnafatta. Relatera gärna till tjack/kola.

1. Hur långt är påslaget?

2. Hur länge vara ruset?

3. Hur är landningen?

4. Hur är ruset i övrigt, jag har förstått att det kan bli lite nervigt, korrekt?


Mycket tacksam för svar!

Mods: Varför inte en löpande tråd om ritalin, det verkar ju komma upp gaska frekvent?

2. 3-5 timmar, beror på hur känslig du är tror jag...

3. Ångest & Huvudvärk för min del.

4. För jävligt, dock var det skönt när jag fick det utskrivet för adhdn, men sedan så nojjade jag sönder på det och mådde skit i både mage o psyke... Så jag tycker det är värdelöst, men det kanske är gött o köra på låg istället för tjack om du är nybörjare....

Ta det lugnt med ritalinet dock, det är jävla ångestframkallande skit :P
Citera
2009-02-10, 23:53
  #3
Medlem
För det första, ritalin tas med fördel i rövpanna! OTROLIGT mkt bättre effekt och upptag rektalt än oralt. Krossa kulorna i kapslarna, lös upp i 2ml ljummet vatten och tryck upp det i stjärten. Absolut inte obehagligt på något sätt, du kommer inte ångra dig!

1. Påslaget med rövpanna, som ovan är inom 1 minut! Underbar rusch. Oralt känner du nog inom 30 min iaf.

2. 3-4 timmar max skulle jag säga, rätt kort effekt på dom jämfört med doset.

3. Landningen är snabb och elak, klenhet, huvudvärk och dåligt tålamod.

4. Ruset är rätt trevligt tycker jag, dos är dock överlägset ritalin. Ritalin är en helt okej produkt ändå!

Men som sagt, ta det rektalt om du ska ta det!
Citera
2009-02-20, 06:17
  #4
Medlem
Mushishis avatar
Ritalin.. måste säga att jag är väldigt positiv till effekten som jag fått ...

1. Ptjah.. 1-20min kanske, snortat.. tänkte int på det.

2. 4-6 timmar iallafall, det höll ett bra tag.

3. Ptjah.. inte känt av något än men det kommer väl... förmodligen..

4. Kan stämma det beror såklart på många orsaker... ikväll har jag nog gått omkring med riktig tjack käke ett par timmar
Citera
2009-02-20, 20:51
  #5
Medlem
Afonsos avatar
Comedownen är rätt jobbig även på rätt moderata doser. Effekten väldigt skön dock.

Hur många mg Ritalin behövs för en hygglig rövpanna?
Citera
2009-02-22, 17:02
  #6
Avstängd
damaged_3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Comedownen är rätt jobbig även på rätt moderata doser. Effekten väldigt skön dock.

Hur många mg Ritalin behövs för en hygglig rövpanna?

jag hade inte tagit mindre än 50mg ivarjefall...
Citera
2009-02-22, 17:06
  #7
Medlem
Shamwaris avatar
[quote=iambought]
Sporadiskt brud av ladd och tjack
[quote]
grym brud
Citera
2009-02-23, 16:45
  #8
Medlem
Peddojannes avatar
Drar Concerta (samma sak som Ritalin) just nu, har det utskrivet.

1. börjar inom tio minuter, går uppåt i 30 min till. Viktigt: krossat oralt om man äter något extra till, en frukt eller banan kanske. Uppgången är VÄLDIGT skön måste jag säga, speciellt om man lyssnar på musik.

2. 4 timmar kanske

3. Svårt att sova, annars inget, absolut ingen ångest. Dock så har jag aldrig fått en baksmälla av något, inte ens då jag var yngre å sniffade bensin.

4. Skakigt, överkoncentration, snackar mycket (Om du dricker alkohol också snackar du FÖRJÄVLIGT mycket! Dock sjukt kul om din polare också tar.), tänker lite på världen, ser allt logiskt, lätt känsla i skallen som om du har en kudde på huvudet typ.
Citera
2009-02-23, 16:46
  #9
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Comedownen är rätt jobbig även på rätt moderata doser. Effekten väldigt skön dock.

Hur många mg Ritalin behövs för en hygglig rövpanna?

För att få ner comedownen ska man ta en extra vid slutet av, bara en så att det blir en liten dos.
Citera
2009-02-23, 18:03
  #10
Medlem
Ruset varar i rätt många timmar ja, men grejen är ju att den euforiska effekten är ganska minimal jämfört med amfetamin.

Man känner sig glad med lite lätt eufori i början, kanske typ den första timman eller 2, men resten av ruset är ju bara en speedad känsla i kroppen som sitter i helt utan minsta antydan till eufori, vilket egentligen bara känns jobbigt.
Så du kan få en rätt skön peak, som du sa, den första timmen efter att du tar skiten, men sen lär du bara vara fysiskt speedad utan att må bra resten av kvällen, så jag skulle inte rekommendera det som party drog direkt.
Särskilt inte om du är fan vid att festa på kokain och amfetamin och vill ha något lika bra.

Och så får man jävligt mycket OCD-liknande lätt sinnessjuka beteenden också, iallafall jag, men det behöver ju inte vara negativt.

Sen kan avtändningen suga helt enormt mycket.
Man bör såklart äta någonting innan man börjar och sen dricka mycket vatten under ruset.
__________________
Senast redigerad av hosebag 2009-02-23 kl. 18:09.
Citera
2009-02-24, 05:01
  #11
Medlem
Eckankars avatar
Skulle kategorisera den som affe light. Kortare rus, mer avslappnat, lagom euforiskt och mindre biverkningar. Kan toppas med cigg o alkohol, t.ex. om det börjar avta eller om man vill ha lite starkare rus, vilket skiljer det i min mening från amfet.
Men det är jävligt olika.
Folk får allt från ett regelrätt amfetaminrus till i princip ingen effekt alls, och vissa får riktigt jobbiga biverkningar.
Verkar också ofta vara väldigt situationsrelaterat, rätt bra festdrog mao.
Anser att det är för di flesta ett bra sätt att bli bekant med cs, enkelt att dosera, oftast lindriga bieffekter om några, men samtidigt så kan det vara helt missvisande. Hjärnkemi o allt sånt.
__________________
Senast redigerad av Eckankar 2009-02-24 kl. 05:20.
Citera
2010-07-27, 21:20
  #12
Avstängd
Easters avatar
Metylfenidat [Stora Concerta/Ritalin-tråden]

Tjenare,

Ser att det bara ploppar upp concerta/ritalin trådar hela tiden. Tänkte nu göra en gemensam stor tråd för allt som handlar om Metylfenidat.

Dvs
Concerta
Ritalin
Medikinet
Equasym
Metamina
Och andra prepp som innehåller Metylfenidat.

Gogo
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback