2026-02-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jediflip
Måste bara dubbelförsäkra mig om att jag förstår rätt.. men ger metylfenidat i kombination med snus svår ångest?

Nej.
Citera
2026-02-28, 13:02
Medlem
Någon som vet ifall det går att få bort depot effekten ifrån dom nya concerta 54mg (dom små runda brun/beiga) förr kunde man ju bara skala cylindrar och skära bort metylfenidat delen. Mvh
Citera
Idag, 13:45
Medlem
Hej allihopa! Behöver lite tips och info gällande metylfenidat. Är i Spanien.

Fråga nr: 1 Hämtade ut 3 kartor Rubifen 10mg, totalt 300mg alltså, snabbverkande (varar mellan 4-6 tim) är det som Ritalin i Sverige? Eller vilken substans liknar/tillhör den?

Fråga 2: Har inte något liknande utskrivet i sverige eftersom jag inte har adhd/add. Har använt dem för att komma tillbaka ifrån en bakfylla eller benzo-slöheten som man kan få dagen efter om man tar en sån innan man går och lägger sig.

Fråga 3:Som jag har förstått det kan man få biverkningar i början av just metylfenidat preparat innan kroppen vant sig. Vad isåfall? Inte kännt något änsålänge.

Fråga 4: Hur många mg är safe för mig som inte har tolerans ca? Tog 30mg igår kväll efter några groggar och det stabiliserar en som amfetamin borde göra (om detta preparatet nu är amfetamin)

Hjärtat slår något snabbare på den dosen, ingen kraftig ökning (har mkt erfarenhet av kola, så vet ungefär när det är för hög puls)

Fråga nr.5: Om man vill få ett riktigt rus Hur många mg vågar man slänga i sig? 50-100mg?

Sista fråga nr.6: När effekten avtar efter dem här 4-6 tim hur är nergången? Kola/kokain kan ibland ha en rätt tradig sådan speciellt om man hållt på under några timmar. Där hjälper ju självklart benzon.

Ska tilläggas att jag tar dessa tabletterna oralt.

Nu blev det fan en hel bibelskrift!! Men är enormt tacksam om någon har något svar på någon fråga! Gärna allihopa såklart !
Ha de bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in