Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-21, 01:36
  #3361
Medlem
CallMeBobs avatar
Methylphenidat Sandoz

Har fått Methylphenidat sandoz 54mg istället för Medikinet/Ritalin....så jag inte ska bli frestad att mosa och snorta
Men man kan väll göra nåt kul av methyl.sandoz?
Delar man den så är ena sidan brun andra vit...vilken del vill man ha? Är det som med concerta att skalet innehåller methylfenidat?
Alla tips och tricks välkomnas!
Citera
2014-05-21, 02:01
  #3362
Medlem
Jag har testat att snorta 20mg ritalin och har efter 45 minuter uppnåt den effekt jag skulle behöva ha under hela dagen pga min adhd

Nu till frågan:
Hur stor dos behöver jag ta i form av depot-tabletter för att få samma effekt under hela dagen? Gissar på att jag behöver ta 2 eller 3 gånger under dagen men finns det något sätt jag kan räkna ut hur mycket jag behöver ta för att uppnå samma resultat som jag får under 2 timmar när jag tagit det nasalt?

Tacksam för svar
Citera
2014-05-21, 13:14
  #3363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallMeBob
Har fått Methylphenidat sandoz 54mg istället för Medikinet/Ritalin....så jag inte ska bli frestad att mosa och snorta
Men man kan väll göra nåt kul av methyl.sandoz?
Delar man den så är ena sidan brun andra vit...vilken del vill man ha? Är det som med concerta att skalet innehåller methylfenidat?
Alla tips och tricks välkomnas!

Lägg dem under tungan tills det yttre lagret har smält, ta sedan ut dem och klipp med en tång ungefär två tredjedelar av längden från sidan med hål ( (:::::::<- hål ). Klipp sedan biten fyra gånger runtomkring kapseln så du får fyra bitar. Svälj dessa.

Att extrahera MPH:t går med iso-alkohol men är knappt värt det.
Citera
2014-05-21, 17:47
  #3364
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Methylphenidat Sandoz infogad.

/Mod
Citera
2014-05-23, 18:52
  #3365
Medlem
tja! första gången idag på concerta o undrar lite. har f.ö inte adhd.

har krossat ca 100 mg och svalt de för ca 30 min sen men känner inget speciellt. behövs det mer eller tar de längre tid ? mvh
Citera
2014-05-23, 21:51
  #3366
Medlem
centralSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Espalda
tja! första gången idag på concerta o undrar lite. har f.ö inte adhd.

har krossat ca 100 mg och svalt de för ca 30 min sen men känner inget speciellt. behövs det mer eller tar de längre tid ? mvh

vänta lite längre
Citera
2014-05-24, 06:56
  #3367
Medlem
Californias avatar
Vad är "normaldos" för en vuxen man 100kg? Alltså inte missbruk?
__________________
Senast redigerad av California 2014-05-24 kl. 07:01.
Citera
2014-05-24, 11:13
  #3368
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av California
Vad är "normaldos" för en vuxen man 100kg? Alltså inte missbruk?
Mellan 10-140 mg per dag, beror på hur känslig du är.
Citera
2014-05-24, 12:29
  #3369
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av California
Vad är "normaldos" för en vuxen man 100kg? Alltså inte missbruk?

Så länge du tar medlet utan att ha ett recept på det är det ju ett missbruk, även om du väger 1000 kilo. Jag vägde väl typ 72~ och jag tog 54+36mg concerta varje dag. Det funkade för mig.
Citera
2014-05-24, 18:52
  #3370
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Funderar på att fixa lite av jobbrelaterade skäl. Kommer jobba dubbelt helg så funderar på en lågdos ritalin dom dagarna för att fortfarande vara pigg i knoppen på småtimmarna och orken såklart.
Citera
2014-05-26, 15:17
  #3371
Medlem
zeuceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Fick samma tabs när jag va o hämta ut sist och verkar som dem funkar likadanat som concereta, är metylfenidat i skalet och i den vita delen av själva tabletten, den röda biten innehåller inget o kan slängas.


Det är väl en generisk variant som är snäppet billigare så janssen får lite konkurrens.


Hur är de tänkt att avlägsna den röda biten av tabletten på en fint sätt?
Citera
2014-05-26, 23:46
  #3372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroniskt
Jag har testat att snorta 20mg ritalin och har efter 45 minuter uppnåt den effekt jag skulle behöva ha under hela dagen pga min adhd

Nu till frågan:
Hur stor dos behöver jag ta i form av depot-tabletter för att få samma effekt under hela dagen? Gissar på att jag behöver ta 2 eller 3 gånger under dagen men finns det något sätt jag kan räkna ut hur mycket jag behöver ta för att uppnå samma resultat som jag får under 2 timmar när jag tagit det nasalt?

Tacksam för svar


Ingen som har ens ett litet hum om ungefär hur mycket?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback