Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-11, 13:47
  #3337
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Någon annan som blir väldigt arg, hatisk, ilsken, vredesfull, mordlysten, konspiratorisk och rentav på dåligt humör när detta går ur. Finns det något man kan göra åt det än att ta en benso och gå och lägga sig? Hur utmattad jag än är går jag ändå runt och kämpar mot sömnen och gör upp planer om vilka folkgrupper, politiska scener och subkulturer som ska bekämpas och utrotas.

Jag kände mig nedstämd då jag gick på Concerta då den gick ur. Mest motivationslös och saker kändes aningens hopplösa.
Citera
2014-05-11, 15:52
  #3338
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plattityder
Inderal att ta vid behov - om man nu väljer att snorta Concerta/Ritalin trots riskerna för ett ångestframkallande sympaticuspåslag - låter inte som någon höjdare - om tur så ger det er aversion mot läkemedlen och ni spar både pengar och tid)

Ska be läkaren om mer inderal då jag tappat bort jag fick utskrivet sist.

Citat:
Ursprungligen postat av plattityder
Vad är Ritalinstickor?

Finnns tydligen stickor som visar utslag på metylfenidat nu läste jag nånstans.. Drygt
Citera
2014-05-11, 17:48
  #3339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Intog 7st 18mg och några folköl igår. Hamnade på akuten med puls på över 170 och blodtryck på 170 genom 100

Är detta verkligen normalt på så små mängder?

Det där är väl inga små mängder? Snorta lite mindre i taget och fyll på istället när du tappar ruset
Citera
2014-05-11, 18:37
  #3340
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfvidar
Det där är väl inga små mängder? Snorta lite mindre i taget och fyll på istället när du tappar ruset

Sjukaste! Jag har tagit mycket högre doser och upplevt liknande symtom. Men palla sjukan!

Det som han skrev är dock inga häst doser! Det är ganska vanliga rusdoser! Fuck att snorta tho! Suger att pilla upp concerta! + att det är omöjligt att samla tålamod till att pilla upp 18mgare. Man måste minst ha 27or, och där är det nästan omöjligt! 36 är också jobbiga! 54or funkar, men är ändå pain in da ass!
Citera
2014-05-11, 18:41
  #3341
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Jag kände mig nedstämd då jag gick på Concerta då den gick ur. Mest motivationslös och saker kändes aningens hopplösa.

Var det bara i början eller gick det över? Det känns ju precis som amfetaminavtändning, men mildare.
Däremot blir jag inte så jävla arg av tjack-at, vad kan det bero på?
Citera
2014-05-11, 20:17
  #3342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Award
Ber om ursäkt för att jag inte söker, har sökt på "rus av concerta" men får helt fel svar än önskat.

Jag har fått Concerta på recept, 18 mg tabletter vilket är standard i början. Testade att ta en och väntade 30 - 40 min, kände inget alls och valde då att ta en till 18 mg. Sista tabletten togs runt 13.00 och har inte känt något märkvärdigt, det enda som känns ovanligt är att jag inte blev sömnig när jag la mig i soffan efter lunch, vilket jag vanligtvis blir efter maten och att jag ser lite mer suddigt.

Det står på förpackningen att en ska tas om dagen fram tills läkare och jag ses för att eventuellt höja effekten, jag vill dock "gå rakt till mål" och finna den effekten jag behöver, observera dock att jag ej söker rus för nöje utan för att kunna koncentrera och få energi.

Så vad händer nu? Ska jag ta en till, för att se om inget händer inom 30 - 40 min och ta ytterligare en till? Några tips/rekommendationer? Något annat?

Ska så klart försöka ta mig tid att läsa på lite mer men behöver medicinen för att orka och fokusera bättre, lite moment 22..

ber om ursäklt om detta redan har blivit besvarat då jag redan läst 30 sidor o inte orkar läsa mer..
men om du ska äta conserta för medecinskt bruk så ska du inte känna så mkt av den, det är småsaker som konsentration o mer som märks men för mig tog det ett par dagar. känner inget rus men känner att jag funkar bättre i vardagen. sen det där med att gå direkt till mål funkar inte riktigt med dessa mediciner då du får resistans medans du äter dom därav behöver man höjja, tex hoppar du på 54+18 direkt så kommer du antagligen bli nervös speedad o må almänt obehagligt och ticksa, men om du däremot har gått in dig på 18 o sen höjer så får du tillbaka efekten som du ska ha
Citera
2014-05-12, 01:35
  #3343
Medlem
Har käkat medikinet nu i ca 3 år nu o jag kmr ihåg den första kicken man fick av den . Frågan e hur länge måste man va ren för att få tbx den kicken?
Citera
2014-05-12, 06:40
  #3344
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Var det bara i början eller gick det över? Det känns ju precis som amfetaminavtändning, men mildare.
Däremot blir jag inte så jävla arg av tjack-at, vad kan det bero på?


Detta blev värre med tiden eftersom jag blev van substansen. I slutet av min medicinering så var det som ett beroende; kunde knappt vänta på morgondagens dos för att känna mig "normal".
Citera
2014-05-14, 20:53
  #3345
Medlem
Någon som har upplevt problem me syn elr annat problem med ögonen att det irriterar om msn snortar
Citera
2014-05-15, 23:11
  #3346
Medlem
coktcools avatar
Tjeenare alla backare!
Kan få tag på equasym depot 20mg och undrat om det går att flumma på dom, har kollat runt lite men inte riktigt hittat det jag sökte, tänkte ge en liten kort beskrivning om mig så att någon smart jävel skulle kunna lista ut dos och så vidare.
Jag har en missbruks bakrund men varit ren nu ca 1 år, det senaste i mitt missbruk var utskrivna mediciner så som benzo, metadon, oxynorm osv är ca 1.70 lång väger ca 65kilo och är väl ganska lätt påverkad (var det förut, vägde dock ca 50 då) så undrar hur mycket jag ska ta för att dra det nasalt? Vet att man ska krossa det till ett fint pulveraktigt form men som sagt, dosen?
Tacksam för svar så fort som möjligt!
Citera
2014-05-16, 00:10
  #3347
Medlem
Sheneys avatar
Vet inte om det är rätt tråd, men jaja.
För ett tag sen började jag svimma ihop, blabla vårdcentralens läkare bad mig sluta med meds
eftersom hon trodde det berodde på Medikinet.
Har hon verkligen rätt att lägga sig i medicinering hon inte skrivit ut? Blev lite fundersam, mest för hon inte förstod något om medicinen.

Har grym ångest över detta. Vill och kan inte sluta. Någon som vet?
Citera
2014-05-16, 00:30
  #3348
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheney
Vet inte om det är rätt tråd, men jaja.
För ett tag sen började jag svimma ihop, blabla vårdcentralens läkare bad mig sluta med meds
eftersom hon trodde det berodde på Medikinet.
Har hon verkligen rätt att lägga sig i medicinering hon inte skrivit ut? Blev lite fundersam, mest för hon inte förstod något om medicinen.

Har grym ångest över detta. Vill och kan inte sluta. Någon som vet?
Nej, inte har hon det. Hon har väl inte tagit kontakt med din läkare eller nåt. Det får dom väl inte göra???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback