2014-05-12, 19:05
Medlem
Yamals avatar
Bara för mig det verkar vara omöjligt att få nya legs av shards? Dom legendarys jag får är ren skit och oftast samma par :/
Citera
2014-05-12, 20:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Lite det jag tänker på, samtidigt så känns det rätt meningslöst att höja någon nivå till hard/expert även om dessa inte är jätte jätte svåra, det borde ju dock ge en bättre loot men jag har inte sett så mycket skillnad förutom på EXP..

Vad/vilken gear/weapon är bäst att försöka få med blood shards?? Har aldrig fått något där som jag kan använda iaf inte på ca 1000 st..

Sorry för sent svar, suttit i bil iom att jag ska vara ute hos kund imorgon.

Kör normal om du flyger igenom den, om ett par drops så flyger du igenom Hard/Expert och innan du vet ordet av så gör du det samma i T1 (och då börjar du svära över hur långt det går mellan dropsen ).

Ang. Shards, kolla vad du behöver, jag själv spenderar alla min shards på bälte just nu eftersom jag vill ha Witching Hour (där har jag lagt ett par tusen shards misstänker jag, men jag får även legendaries då och då även om inget är en upgrade).

Glöm heller inte att vissa craftade saker är bra, t.ex Fleeting Bältet om du har det receptet (det är det bältet jag kör just nu tills jag hittar Witching).

Edit: Och när du har ett recept som du vill ha, så är det många av mobsen som kommer upp som bounties som droppar detta, så då reloggar du tills ett bounty spawnar vars mob är den du behöver, på så vis vet du iaf att moben är spawnad.
Citera
2014-05-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Sorry för sent svar, suttit i bil iom att jag ska vara ute hos kund imorgon.

Kör normal om du flyger igenom den, om ett par drops så flyger du igenom Hard/Expert och innan du vet ordet av så gör du det samma i T1 (och då börjar du svära över hur långt det går mellan dropsen ).

Ang. Shards, kolla vad du behöver, jag själv spenderar alla min shards på bälte just nu eftersom jag vill ha Witching Hour (där har jag lagt ett par tusen shards misstänker jag, men jag får även legendaries då och då även om inget är en upgrade).

Glöm heller inte att vissa craftade saker är bra, t.ex Fleeting Bältet om du har det receptet (det är det bältet jag kör just nu tills jag hittar Witching).

Edit: Och när du har ett recept som du vill ha, så är det många av mobsen som kommer upp som bounties som droppar detta, så då reloggar du tills ett bounty spawnar vars mob är den du behöver, på så vis vet du iaf att moben är spawnad.

Inga problem

Lite överkurs för mig med tanke på att jag inte har en klar bild och inte är påläst speciellt på vad det är jag behöver eller vart jag ska leta haha..

Men försöker att lägga mina shards på sköld, känns som att den borde uppgraderas en hel del, iofs så bör ju alla vapen göra det!

Något som jag tänkt på är att när man kollar på olika spelares profiler som är tex 70 + 400 paragon så gör ändå deras vapen ca 2500 dmg sek fast deras dmg ligger på 700.000, hur är det möjligt? Ser inga speciella gears på vissa förutom hit och crit dmg %, men det är klart att det gör en skillnad men ändå, jag har också den dmg på mitt vapen men inte fasen har jag 700.000 + i dmg sekunden..
Citera
2014-05-12, 20:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Inga problem

Lite överkurs för mig med tanke på att jag inte har en klar bild och inte är påläst speciellt på vad det är jag behöver eller vart jag ska leta haha..

Men försöker att lägga mina shards på sköld, känns som att den borde uppgraderas en hel del, iofs så bör ju alla vapen göra det!

Något som jag tänkt på är att när man kollar på olika spelares profiler som är tex 70 + 400 paragon så gör ändå deras vapen ca 2500 dmg sek fast deras dmg ligger på 700.000, hur är det möjligt? Ser inga speciella gears på vissa förutom hit och crit dmg %, men det är klart att det gör en skillnad men ändå, jag har också den dmg på mitt vapen men inte fasen har jag 700.000 + i dmg sekunden..

Mycket som spelar roll, min Crusader har drygt 1M ingame DPS och 867K om man kollar på profilen.

Du har Dmg på vapnet, main stat, sen crit dmg, crit chance, atk speed osv + sen har du även sekundär skada, e.g. + holy osv (även om det inte räknas på vanliga profilen).

(Väntar på att få ett bord här i hotellbaren där det finns en strömsocket, så jag kan lira lite D3 här )
Citera
2014-05-12, 22:09
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
http://fuskbugg.se/dl/dB5W8T/Thunderfury.png

Är denna Thunderfury något att ha? Den hade socket när jag plockade upp den. Är inte 100 på det här med att rerolla på vapen.

Kör Wizard, softcore, frozen orb.

för det första, hur kan du använda Echo Fury?!
kan vara det sämsta existerande vapnet sen RoS släpptes

Som en annan snubbe sa, rerolla Vit till AS så är du good to go..

Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Funkar det att göra en fire-monk? Eller är det lightning/holy som gäller?

Jag har 1 Fire monk med 1.2mille elemental (1.55mile Elit-elemental) 1 Holy-munk med 1.2mille elemental både emot mobs o elit samt 1 lightning-munk med 1.32mille elemental emot mobs och elit.
Samtliga med helt egen gear, kastar inte över gear för att köra olika -builds..

Så munk i mitt tycke funkar i många fomer, förutom Cold, inte sett/läst/hört nåt bra om cold-builds :P
Jag funderar på levla upp en Physical-dmg munk samt 1 munk där man kan leka med lite 2h vapen o köra tempest-rush då det finns en stav som buffar/ger skill till Tempest-Rush vilket gör att du kan ha 2 runor aktiva, staven ger ökad Movementspeed och man kan således själv köra runa som gör att kostnaden minskar.
Sen om det funkar att ha 2 runor aktiva vet jag ej, borde göra det eftersom Inna-set gör alla 4 mantra aktiva samtidigt, vilket är sjukt grymt set!
Citera
2014-05-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
för det första, hur kan du använda Echo Fury?!
kan vara det sämsta existerande vapnet sen RoS släpptes

Som en annan snubbe sa, rerolla Vit till AS så är du good to go..

What the hell, vill du förstöra hans TF? en 2040 dps TF med 700 vit och du tipsar honom att rerolla dessa 700 vit till 7 AS?

Det han felorar på det är ca 300 weapon damage och 700 vitality, hur kan det vara värt, även om hans build behöver ias?
Dendär thunderfuryn ska man rerolla weapon damage på, den kan få 2.25 - 2.30 k weapon damage utan % roll.

Vissa verkar tycka att vitality är som thorns i vanilla, men fråga dig själv : hur mycket vit har din karaktär? om du rollar en ~700/700 TF så är det imo en bra roll, då du har din weapon damage fri att enchanta, visst om den hade perfekt naturlig weapon damage så vinner 10 % emot vitality vilken dag som helst, men om du har 700 vit på din TF så är det 700 mindre vit du behöver någon annanstans på ditt equipment.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-05-12 kl. 22:26.
Citera
2014-05-12, 22:34
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Lite det jag tänker på, samtidigt så känns det rätt meningslöst att höja någon nivå till hard/expert även om dessa inte är jätte jätte svåra, det borde ju dock ge en bättre loot men jag har inte sett så mycket skillnad förutom på EXP..

Vad/vilken gear/weapon är bäst att försöka få med blood shards?? Har aldrig fått något där som jag kan använda iaf inte på ca 1000 st..
Nej, det är samma loot på normal som det är på hard/expert. All loot skalas efter din level. Så hittar du ett par handskar på normal när du är level 70 så har de samma chans att bli bra som ett par handskar du hittat på hard/expert/master eller till och med T6 när du är level 70.

Den enda skillnaden mellan normal - master är att du får mer guld och XP, så vitt jag känner till.
Citera
2014-05-12, 22:53
Medlem
Wittzells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurest
Tjenahoppsan, kul och se att det är en hyfsat aktiv tråd med RoS i fokus.

Tänkte flika in här och kolla om det är någon som behöver hjälp med sin barb/crus i softcore/hardcore.
Plöjjer igenom T6 utan några större besvär just nu, och kan gear-checka, samt pilla ihop någon build och försöka optimera ditt gear - dina paragon points så du lyckas nå dit du vill.

Om det är någon som undrar vem fan jag är så är jag egentligen en nobody, dock var jag först i världen att nå 70 med crusader på 2 timmar och 39 minuter under launchen, ligger på top5 snabbaste t6 rift som las fram på diablofans.com för inte så jättelänge sedan. Så jag är en jävel på theorycrafting rent allmänt.

Ifall ni behöver hjälp så är det bara och fråga, eller slänga iväg eran btag så ska vi försöka ordna något. Kostar inte ett piss givetvis, RoS har blivit lite tråkigt och därför kan jag lika gärna lägga ner lite tid på andra som inte nått sina mål ännu.

Mvh Q!

Tänkte köra upp en Barb då jag tröttnat lite på min DH. Har du någon länk till din profil? Så jag kan få lite tips om hur jag ska bygga? Vore snällt!
Citera
2014-05-12, 23:30
Medlem
Kepatugos avatar
Någon som brukar spela hardcore? Hade varit kul med folk att spela med då mina vänner gett upp spelet
Citera
2014-05-12, 23:58
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Nej, det är samma loot på normal som det är på hard/expert. All loot skalas efter din level. Så hittar du ett par handskar på normal när du är level 70 så har de samma chans att bli bra som ett par handskar du hittat på hard/expert/master eller till och med T6 när du är level 70.

Den enda skillnaden mellan normal - master är att du får mer guld och XP, så vitt jag känner till.
Glöm inte att legendary-chansen är otroligt mycket högre i torment än normal-master.
Citera
2014-05-13, 00:50
Medlem
Makthavarns avatar
Farmar o farmar efter legendarys men hittar fan knappt naadA: P
Citera
2014-05-13, 01:16
Medlem
Loxuss avatar
Kan RoS-spelare spela med vanilla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera