2014-05-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurest
Tjenahoppsan, kul och se att det är en hyfsat aktiv tråd med RoS i fokus.

Tänkte flika in här och kolla om det är någon som behöver hjälp med sin barb/crus i softcore/hardcore.
Plöjjer igenom T6 utan några större besvär just nu, och kan gear-checka, samt pilla ihop någon build och försöka optimera ditt gear - dina paragon points så du lyckas nå dit du vill.

Om det är någon som undrar vem fan jag är så är jag egentligen en nobody, dock var jag först i världen att nå 70 med crusader på 2 timmar och 39 minuter under launchen, ligger på top5 snabbaste t6 rift som las fram på diablofans.com för inte så jättelänge sedan. Så jag är en jävel på theorycrafting rent allmänt.

Ifall ni behöver hjälp så är det bara och fråga, eller slänga iväg eran btag så ska vi försöka ordna något. Kostar inte ett piss givetvis, RoS har blivit lite tråkigt och därför kan jag lika gärna lägga ner lite tid på andra som inte nått sina mål ännu.

Mvh Q!

Tjea Q, kul med en hjälpande hand!

Lust att kika på min build och kanske ge något tips om den?
Som du kommer att se så satsar jag rätt hårt på resistens, med tanke på hur jä*la svårt det va i D2 med resistens så kanske jag har överbufat lite här med sockets men samtidigt så vet jag ju heller inte bättre än så, hur viktig är Res i RoS jämfört med tidigare spel?

Build ---> http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ixxen-2180/hero/39536528

EDIT: För övrigt, vad är det för "nycklar" folk snackar om i tråden och vart hittar man dessa?
Citera
2014-05-12, 16:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
EDIT: För övrigt, vad är det för "nycklar" folk snackar om i tråden och vart hittar man dessa?

Det är nycklar för att tillverka Hellfire Ringen.

http://d3domination.com/diablo-3-guides/hellfire-ring-crafting-reaper-souls/
Citera
2014-05-12, 16:02
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hamster
Jag har precis börjat spela RoS efter ett långt uppehåll. Dingade 70 igår, paragon 2 typ. Vad är bästa sättet att gå vidare nu, gear, skill och farmande?

Jag lirar en Wiz med 150k dmg, toughness 3,3 m.

Jag vill inte länka min karaktär.

Kör Bounties/Rifts på den svårighets grad du klarar att köra igenom snabbt på.

Det är bättre att döda 10 elitepacks på 10 minuter på en lättare svårighetsgrad än att döda ett elitepack på 10 minuter på en svårare.

Edit: Fan, det där skulle varit en edit på förra inlägget, känner mig som en posthora nu
Citera
2014-05-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kör Bounties/Rifts på den svårighets grad du klarar att köra igenom snabbt på.

Det är bättre att döda 10 elitepacks på 10 minuter på en lättare svårighetsgrad än att döda ett elitepack på 10 minuter på en svårare.

Edit: Fan, det där skulle varit en edit på förra inlägget, känner mig som en posthora nu

Hur lång tid bör en rift ta?
Citera
2014-05-12, 16:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hamster
Hur lång tid bör en rift ta?

Det är lite olika beroende på mob-densitet, viktiga är att du e.g. köttar ner elites utan några som helst problem.

Det jag menar är att visst, dropchansen ökar ju svårare du kör, men om det tar 3 minuter att få död på ett elite pack när du på en lättare nivå hade dödat samma elite pack på 10 sekunder, så är drop chansen e.g. sämre eftersom du på 3 minuter hinner döda en massa mobs och elitepacks.

Edit: Jag skulle t.ex kunna köra T4-5 om jag tar det försiktigt och är beredd att dö ett par gånger, men T2 flyger jag igenom utan att ha någon downtime, därför lirar jag T2.
Citera
2014-05-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är lite olika beroende på mob-densitet, viktiga är att du e.g. köttar ner elites utan några som helst problem.

Det jag menar är att visst, dropchansen ökar ju svårare du kör, men om det tar 3 minuter att få död på ett elite pack när du på en lättare nivå hade dödat samma elite pack på 10 sekunder, så är drop chansen e.g. sämre eftersom du på 3 minuter hinner döda en massa mobs och elitepacks.

Edit: Jag skulle t.ex kunna köra T4-5 om jag tar det försiktigt och är beredd att dö ett par gånger, men T2 flyger jag igenom utan att ha någon downtime, därför lirar jag T2.
Är det värt att sköra på Hard, Expert eller Master typ? Verkar som att folk kör på normal tills de har tillräckligt bra gear för att köra på Torment. Det skippar helt enkelt alla nivåer där imellan.
Citera
2014-05-12, 17:22
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalen
Är det värt att sköra på Hard, Expert eller Master typ? Verkar som att folk kör på normal tills de har tillräckligt bra gear för att köra på Torment. Det skippar helt enkelt alla nivåer där imellan.
Jag kör så hög nivå jag kan. Hard på nya karaktärer som inte har någon utrustning. Exp och guld tar ju evigheter på normal. Bra utrustning börjar komma efter level 60. Kör du hard, expert eller master kommer du dit mycket fortare. Torment när du hittat lite bra utrustning och inte dör alltför ofta. Hardcore väntar längre innan de går över till torment. De vill ha bättre resist och thougness.
Senast redigerad av kinky_M 2014-05-12 kl. 17:25.
Citera
2014-05-12, 17:42
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbivalent
Tf har alltid socket. Du kan ju rolla om min/max dmg ifall du behöver vitan. Men behöver du inte vitan kan du rolla atackspeed eller när dom fixar %dmg på vapen kan du skaffa det. Men den var helt klart inte optimal. Dessutom fungerar den bättre ju högre atacksped du har, jag själv kör magicmissile build och min tf proccar som fan! Helt löjligt bra.
Ah okej!

Måste byta spec snart, är så jävla trist att spamma snöbollar hela tiden
Citera
2014-05-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Jag kör så hög nivå jag kan. Hard på nya karaktärer som inte har någon utrustning. Exp och guld tar ju evigheter på normal. Bra utrustning börjar komma efter level 60. Kör du hard, expert eller master kommer du dit mycket fortare. Torment när du hittat lite bra utrustning och inte dör alltför ofta. Hardcore väntar längre innan de går över till torment. De vill ha bättre resist och thougness.

Fast samtidigt så ska det ju inte ta överdrivet lång tid att köra en rift, e.g när jag kör T1 så tog det 40 min och jag dog 3-4 ggr, inte alls värt det, istället köra på 3-4 ggr på normal, samma sak i loot för min del, t.o.m så att jag fått bättre gear på normal än T1, vilket i min värld är jä*ligt skumt?
Citera
2014-05-12, 18:00
Medlem
Citat:
Fast samtidigt så ska det ju inte ta överdrivet lång tid att köra en rift, e.g när jag kör T1 så tog det 40 min och jag dog 3-4 ggr, inte alls värt det, istället köra på 3-4 ggr på normal, samma sak i loot för min del, t.o.m så att jag fått bättre gear på normal än T1, vilket i min värld är jä*ligt skumt?
Du gör helt rätt i att spela på normal om det tog 40 min. Det enda problemet gentemot torment är att du INTE kan hitta klasspecifika setprylar(gröna) på normal. Bygg upp stabilitet på normal och återvänd till torment när du är stark nog att ta en rift på ca 15 min.
Citera
2014-05-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blirger
Du gör helt rätt i att spela på normal om det tog 40 min. Det enda problemet gentemot torment är att du INTE kan hitta klasspecifika setprylar(gröna) på normal. Bygg upp stabilitet på normal och återvänd till torment när du är stark nog att ta en rift på ca 15 min.

Lite det jag tänker på, samtidigt så känns det rätt meningslöst att höja någon nivå till hard/expert även om dessa inte är jätte jätte svåra, det borde ju dock ge en bättre loot men jag har inte sett så mycket skillnad förutom på EXP..

Vad/vilken gear/weapon är bäst att försöka få med blood shards?? Har aldrig fått något där som jag kan använda iaf inte på ca 1000 st..
Citera
2014-05-12, 18:35
Medlem
Citat:
Lite det jag tänker på, samtidigt så känns det rätt meningslöst att höja någon nivå till hard/expert även om dessa inte är jätte jätte svåra, det borde ju dock ge en bättre loot men jag har inte sett så mycket skillnad förutom på EXP..

Vad/vilken gear/weapon är bäst att försöka få med blood shards?? Har aldrig fått något där som jag kan använda iaf inte på ca 1000 st..
Skillnaderna mellan normal och resterande under torment är jag tyvärr inte bekant med då jag jag körde torment direkt vid lvl 70.
Angående shardsen så tycker jag du ska ta vapen / amuletter / ringar sist. Du får ju tex 3 par brallor på ett vapen. Luska ut vad du anser ha som svagast länk av de som kostar 5 och dunka skiten på det tills du får nåt bra... Vissa får efter bara 10 shards, andra efter 10.000. RNG så det står härliga till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in