2014-04-22, 09:11
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Mest trött blir jag på den satans ringen som aldrig vill droppa.
Lika less som dig (och antagligen alla andra) tog mig 1800++ bountys för att få ringen, sen att den rollade skit från start var ju bara väntat, inte ens en Reroll gjorde den bra.
Men jag kör med den endå bara för att

Blir spyless på folk med världen tur som får en Set-reduce ring varannan dag typ, har en snubbe i klanen som har kört med Salvage på set-reduce ringar 3-4 gånger i veckan..
Citera
2014-04-22, 09:16
Medlem
Secondss avatar
Baseras + elemental damage (t.ex + lightning damage) på din dps eller på din weapon damage?
Citera
2014-04-22, 09:26
Medlem
Har ca 10 ringar och ett par handskar på 2.8k bounties, ett tips är att bara pumpa normal bounties om ni verkligen vill ha dom specifika, difficulty påverkar inte caches.
Citera
2014-04-22, 09:33
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Har ca 10 ringar och ett par handskar på 2.8k bounties, ett tips är att bara pumpa normal bounties om ni verkligen vill ha dom specifika, difficulty påverkar inte caches.

ok, det var ju ett jävla fint tips! tack!
Trodde caches påverkades av lvl också. Kör alltid minst T1 och har öppnat minst +50 caches och fått EN legendary. Det har gjort att jag knappt tycker det är värt att farma efter dem. Men kan man köra normal så går det ju väldigt mycket fortare!
Citera
2014-04-22, 09:34
Medlem
Citat:

Mm brukar pumpa normal caches ibland, saken är ju att det är så fruktansvärt tråkigt och man går miste om ev class specific set-drops. Men antar att det är the way to go, kör man dem "som man ska" d.v.s. själv på en högre difficulty så lär man ju få spela länge innan den droppar. Tycker det är illa hanterat av blizzard hur drop-rates på caches fungerar, liksom samma på normal och torment 6.
Citera
2014-04-22, 09:54
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:

Hm, jag är tveksam till det du skriver. Mig veterligen så behöver du minst kört T1 för att få setitem i caches. Vanliga legs kan du få på normal.

Mvh B
Citera
2014-04-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Hm, jag är tveksam till det du skriver. Mig veterligen så behöver du minst kört T1 för att få setitem i caches. Vanliga legs kan du få på normal.

Mvh B

Han menar cache-specifika legendaries, exempelvis grandeur-ringen. Han syftade alltså inte på set-items.
Citera
2014-04-22, 10:55
Medlem
battacs avatar
Är detta korrekt förstått?

Normal-Master: Chache bagsen droppar de flesta legs (inga set-items) samt cache only items

T1-T6: Cache bagsen droppar ALLA legs (t.o.m set items) samt cache only items

Goda nyheter i så fall att man kan farma det satans Zunimassa settet genom bounty runs (T1-T6) också...
Citera
2014-04-22, 11:14
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren

Mvh B

Fast om det är sant borde det väl vara effektivare att göra bounties på normal om ditt enda syfte är ringen? Även om du gör det precis lika snabbt på T1 så borde ju "poolen" av möjliga legendaries vara mindre, och chansen att få ringen då lite högre.
Citera
2014-04-22, 11:22
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battac
Är detta korrekt förstått?

Normal-Master: Chache bagsen droppar de flesta legs (inga set-items) samt cache only items

T1-T6: Cache bagsen droppar ALLA legs (t.o.m set items) samt cache only items

Goda nyheter i så fall att man kan farma det satans Zunimassa settet genom bounty runs (T1-T6) också...

Den delen stämmer inte.

Ville själv hitta ringen med som alla saknar. Körde normal bountys tills jag hade en hel sida med act 1 caches i banken. Öppnade alla på en gång och där regnade det ner 3 st på samma gång

Så vill ni ha ringen kör act 1 normal med en split grupp så går det fruktansvärt fort att farma.
Citera
2014-04-22, 11:48
Bannlyst
Folk verkar vara förvirrade angående caches.

Det spelar absolut ingen roll vilken svårighetsgrad du spelar på, caches kommer aldrig att droppa samma saker oavsett svårighetsgrad.
Citera
2014-04-22, 11:55
Medlem
battacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Folk verkar vara förvirrade angående caches.

Det spelar absolut ingen roll vilken svårighetsgrad du spelar på, caches kommer aldrig att droppa samma saker oavsett svårighetsgrad.

Yes, läste på lite nu. Caches från samma act har alltid samma loot table, såväl normal som T6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in