2014-05-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Av bilderna att döma så bodde familjen fint i Gaza. Stor köpetårta och plafond i taket. Inga fattiglappar med jordstampat golv och 3 hönor i huset. Det visar återigen att mycket vill ha mer. Vi offrar vårt barn för att få en inträdesbiljett till bidragsvänliga Sverige. Så ledsamt.
Ja visst men icke att förglömma är att dessa bara är materiella ting. Frihet är nog värd mycket mer. Om de offrade sitt barn eller inte är bara spekulationer i tråden. Det är inget vi vet säkert, varken du eller jag.
Citera
2014-05-06, 09:36
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18830496.ab

Väldigt slappt av det svenska rättsväsendet.
Citera
2014-05-06, 09:37
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Jo, så kan det vara.

Min nästa fråga; i de fall polisen i Karlskrona nästa gång vill informera Socialförvaltningen via telefon att de tänker faxa en orosanmälan en helgdag - Ringer polisen också 112 för att nå Socialjouren?

Det tror jag inte. Antar att de, som många andra myndigheter har ett direktnummer, som är hemligt för gemene man.
Citera
2014-05-06, 09:42
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Ja visst men icke att förglömma är att dessa bara är materiella ting. Frihet är nog värd mycket mer. Om de offrade sitt barn eller inte är bara spekulationer i tråden. Det är inget vi vet säkert, varken du eller jag.

Fast mycket tyder på att så var fallet.
Citera
2014-05-06, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Fast mycket tyder på att så var fallet.
Det är så det har tolkats det betyder inte då per automatik att det stämmer. Den enda info vi har är vad som skrivits i media, när förhörsprotokollen kommer kan vi vara mer säkra på saker och ting.
Citera
2014-05-06, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Horoskop?? He-rre-guud!! Hennes dotter dog i onsdags.
Det är inte hon själv som skrivit, det är en app som publicerar hennes horoskop dagligen.
Citera
2014-05-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
Ja jämfört med krigshärjade länder lever vi tryggt. Det är ju inte svenska folket som misshandlat henne till döds. Personangrepp på mig 70 år och som är stolt svensk ignorerar jag

Nej precis, varken svenska folket, svenska sociala myndigheter eller svenskt polisväsende misshandlade och vanvårdade flickan till döds. Tråkiga, staketrevirpinkande, korkade svenskar har nämligen inte sådan våldsmentalitet och sådana värderingar nedärvda i sin "kultur", tack och lov. De som utförde detta vidriga dåd hade jag helst sett att de skickades tillbaka till varifrån de kom.
Citera
2014-05-06, 10:09
Medlem
Novamis avatar
Undra om dom kommer gå ut med den preliminär dödsorsak idag?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18831622.ab

" Vad som har orsakat flickans död är inte känt, men kroppen obduceras i dag och polisen kan därmed få en preliminärt dödsorsak redan under dagen."
Citera
2014-05-06, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Mne horoskopen är väl sådant där man kan "prenumerera" på via FB, jag råkade själv trassla in mig i nåt sådant en gång och det poppade upp horoskop dagligen, tills jag lyckades få bort skiten permanent....

Har förstått det i efterhand, sorry..
Citera
2014-05-06, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Y kan ju ha sprungit ut på balkongen (och kanske kastat/tappat något), hållit i sig i räcket och blivit indragen igen.
Flicka kanske fick stryk å smet ut på balkongen, när dom hittade henne så tog dom in henne igen å fortsatte misshandla. Stackars lilla barn. Må avskummet brinna i helvetet
Citera
2014-05-06, 10:16
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Det är så det har tolkats det betyder inte då per automatik att det stämmer. Den enda info vi har är vad som skrivits i media, när förhörsprotokollen kommer kan vi vara mer säkra på saker och ting.

Du förutsätter alltså att de talar sanning i förhören?
Citera
2014-05-06, 10:24
Medlem
Iobberknolls avatar
http://www.lidkopingsnytt.nu/2014/05/02/polisanmalde-karlskrona-kommun/

Två personer har i dag polisanmält Karlskrona kommuns socialförvaltning för att den förvaltningens ansvar för en åttaårig flickas död skall utredas.

Bakom polisanmälan står två personer som båda har cirka 40 års erfarenheter vardera av socialt arbete med barn och ungdomar. Det är Jörgen Larsson i Lidköping och Bernhard Taylor i Skara.

- Här har ju begåtts så många fel så någon måste få ta sitt ansvar, säger Jörgen Larsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in