2014-05-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det får man gärna tro men då helt utan underlag på att så är fallet. Det är liksom en egen tolkning gjord av en postare som skriver av förhör och drar egna slutsatser sen. Det blir bara fel för andra postare undrar och frågar, men svaren uteblir och det blir rörigt. Dokument som skrivs av ska antingen ligga i sin helhet med källhänvisning eller uppladdat. Det där klippa och klistra är inget att ha för det förvillar ämnet.

Föräldrarna måste ha en god man eftersom du inte befinner sig i landet och ska godkänna en särskild vårdnadshavare. Sen har dom själva ansökt om att få komma hit, så dom har inte undanhållit ett skit för svenska myndigheter.

Ok my bad eftersom det är mig du hänvisar till. Men den andra flickan är intressant även om den enda källan är ett protokoll från stölden där det förekommer en flicka i samma ålder.
Släpper henne för stunden så det inte blir en trådsanning utan tydligt att det handlar om spekulationer från min sida.
Citera
2014-05-04, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Jag hade hoppats att det hade varit liverapportering med ljud som det kan vara ibland. Man hade väl fått mer kött på benen gällande bl.a skador och vem som gjorde vad då. Men det kommer nog skriftlig rapport snart.

Flaskback lär ju ev. ha en person på plats också.
Nej, det är stängda dörrar. Det innebär att man får sitta med när åklagaren säger att XX är misstänkt för att med uppsåt berövat Y livet. Sedan kommer den misstänktes inställning, innan resten av förhandlingen blir bakom stängda dörrar. Man får inte veta något om skador.
Citera
2014-05-04, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Nu börjar jag faktiskt förstå den biologiska pappan...

HUR kunde morbror/moster få vårdnad av ännu ett barn efter de två anmälningarna och med snatterierna på Willys o Coop där barn var med???

Har allt legat på samma ointresserade/okunniga, nu omplacerade, handläggare hela tiden?

(Tack Iobberknoll och Bus-i-mitt-hus för info om var man kan hitta mer om förhandlingarna men det är inga direktrapporter tyvärr. Det kommer väl snart info ändå.)
Den biologiska pappan är inte sanningsenlig i sina intervjuer utan säger precis det som förväntas och barnet skickades inte helt oförberett till bara sverige utan barnet skickades till hans frus broder.
Han har missat o att ens nämna att hamn är arg på MGM pga att dottern har utsatts för synnerligen grov misshandel med dödlig utgång
Citera
2014-05-04, 13:35
Medlem
Kartöversikt - Bostad, skola, Willys Pantarholmen

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=25kk0va&s=8#.U2YlwqJp2t8

Polisstation
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=9tmlgm&s=8#.U2YnraJp2t8
Senast redigerad av MotorBoater 2014-05-04 kl. 13:43.
Citera
2014-05-04, 13:35
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det var en liknelse inte en faktaraport, förstod du inte det kanske du skall gå några år till på SFI.

Det intressanta är att Skulle en Svensk skicka iväg sin unge på detta viset blir det ett himla liv, här ger man sig inte på föräldrarna utan på mottagande myndigheter... förstår du?????

SFI? Haha OK...konstigt förslag.
Din liknelse fungerar inte då länderna du jämför med är rika länder...medan Gaza är i krig och har en enorm fattigdom... Det är en skillnad och jag ville påpeka detta. Ganska enkelt.
Citera
2014-05-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Polisens PM och grannens anmälan i repris:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817140.ab (bildspel)

Där ser man ju tydligt en anmälan från november 2013 men den ansågs väl antagligen inte tillräckligt allvarlig
Citera
2014-05-04, 13:40
Medlem
Iobberknolls avatar
En första rapport från svd om hur kvinnan reagerat

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tva-anhallna-for-flickas-dod_3519882.svd?sidan=7
Citera
Medlem
Känner att det finns 3 parter som har skuld i detta. Givetvis mördarna. Men sen även föräldrarna såklart om dom skickar sin 8-åring som ni/någon kallar ankarbarn.
3:e parten som har stor del i tragedin är regering/riksdag//kommun som sparar in hos socialtjänsterna i landet.
Lovar att detta scenario och andra liknande finns med i beslutsunderlagen när politikerna klubbar igenom såna beslut.
Tyvärr funkar ju inte kollektiv bestraffning så alla fega politiker kommer undan i alla fall.

Å andra sidan har vi det sociala skyddsnät som vi själva (röstberättigade) har varit med att rösta fram.

Inte lätt...
Citera
Medlem
Jag har läst pappans gnäll på svenska samhället och att han ska stämma staten osv. Har han ens nämnt mördarna eller det är bara Sveriges fel?
Citera
2014-05-04, 13:42
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Att låta ett barn gå ensam till skolan eller att låta barn vara själva en stund är givetvis inte detsamma som att vanvård förekommer även om det antagligen är så i detta enskilda fall.
Finns inget i de uppgifterna som ger socialtjänsten befogenheter att ingripa mot familjen.

Nej - det har du rätt i. Men nu var det inte bara en ensam unge på väg till skolan eller tre ensamma barn i och utanför en lägenhet. Det var en barärmad tunn liten flicka utan ytterkläder i november. Och tre ungar lämnade vind för våg bland sanitära olägenheter som ansågs vara så graverande att de orsakade både en anmälan och en kontakt med föräldrar/moster/morbror.

Och en mamma som med hjälp av barn o barnvagn snattat varor för drygt 7.000 kr.
Citera
2014-05-04, 13:43
Medlem
Skidaddles avatar
"Jag har inte gjort något, utbrister den 30-åriga kvinnan som på sannolika skäl är misstänkt för mordet på en åttaårig flicka. "

Nej, det är väl det som är problemet...
Citera
2014-05-04, 13:45
Medlem
Jo, en sak till. Att socialtjänsten försöker hitta på saker för att omhänderta barn är ju bara skitsnack. I alla fall de socialtjänster jag har stött på. Barnens bästa är det som genomsyrar alla beslut. Sen blir det givetvis fel ibland. Ingen är felfri, vi pratar om människor. Socialtjänsten är ingen homogen klump, det är enskilda individer som jobbar där.

Och dom går på knäna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in