2014-05-04, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Man kan ju tänka sig att hon hoppade eller blev knuffad och de bar in henne igen
Då borde det finnas vittnen på det eller? Det är långsökt kan jag tycka.
Citera
2014-05-04, 15:04
Medlem
Se där! Verkar som att kvinnan varit drivande, i vart fall om man ska tro BLT:
När förhandlingen mot mannen inleddes yrkade åklagaren på att han skulle häktas på sannolika skäl misstänkt för mord men även på sannolika skäl för synnerligen grov misshandel och vållande till annans död. Det kan innebära att kvinnan har varit drivande den aktuella kvällen. /.../ Alltså har åklagaren ett andra yrkande gällande mannen. Det kan öppna upp för tolkningen att åklagaren menar att kvinnan är den som varit drivande och är huvudansvarig för att åttaåriga Yara dog.
Senast redigerad av hoaxgammon 2014-05-04 kl. 15:08.
Citera
2014-05-04, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Då borde det finnas vittnen på det eller? Det är långsökt kan jag tycka.
Det kanske det gör? Inte nödvändigtvis till själva fallet, men till någon fas av kalabaliken.
Eller inte - många var ute för valborg, andra kanske firade kungen framför TV:n ... eller så?
Det är inte helt osannolikt att det var helt tyst därute just då.

PS
vi vet inte vem som larmade ambulans ännu? Kanske det var de, som dessutom trodde att de svåra skadorna förklarades av fallet och att de mindre skulle följa med i förklaringen av bara farten?
Senast redigerad av tantigheter 2014-05-04 kl. 15:10.
Citera
2014-05-04, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Man kan ju tänka sig att hon hoppade eller blev knuffad och de bar in henne igen
Inget skulle förvåna mig
Kan inte ens föreställa mig vad som har hänt flickan för det finns inte ens med i min vildaste fantasi.
Citera
2014-05-04, 15:09
Avslutad
Citat:
När förhandlingen mot mannen inleddes yrkade åklagaren på att han skulle häktas på sannolika skäl misstänkt för mord men även på sannolika skäl för synnerligen grov misshandel och vållande till annans död. Det kan innebära att kvinnan har varit drivande den aktuella kvällen.
Synnerligen grov misshandel är ju just när man visar 0 hänsyn när man bankar om personen kommer leva eller dö eller få bestående men dvs total likgiltighet.
Jag skulle mer tolka det som att rätten är väldigt säker på att han slagit ihjäl flickan och har det som alternativ till anklagelsen mord.
Citera
2014-05-04, 15:13
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige
Många i tråden som har tankegångar att balkongen varit inblandad pga att media visat bilder att dem penslar på balkongräcket samt undersöker utanför balkongen på marken.

Y kan ju ha sprungit ut på balkongen (och kanske kastat/tappat något), hållit i sig i räcket och blivit indragen igen.
Citera
2014-05-04, 15:13
Medlem
RedXs avatar
Nog för att det med 100% säkerhet finns en hel del förbättringspotential i myndighrtsutövandet, men jag har svårt att tänka mig att det finns särskilt många andra länder i världen där fokus hade legat så tungt på vad polis/social gjort och så lågt på vad gärningsmännen gjort.

Hur bra myndigheterna än sköter sitt jobb kan de inte hindra allt hemskt här i världen. Ett visst ansvar ligger fortfarande på individerna...
Citera
2014-05-04, 15:18
Medlem
Citat:
När förhandlingen mot mannen inleddes yrkade åklagaren på att han skulle häktas på sannolika skäl misstänkt för mord men även på sannolika skäl för synnerligen grov misshandel och vållande till annans död. Det kan innebära att kvinnan har varit drivande den aktuella kvällen. /.../ [I]Alltså har åklagaren ett andra yrkande gällande mannen. Det kan öppna upp för tolkningen att åklagaren menar att kvinnan är den som varit drivande och är huvudansvarig för att åttaåriga Yara dog.[/i]

Hur lyckas du tolka hon varit drivande utifrån åklagarens beskrivning? Han låter då ytterligt aktiv som misstänkt för mord, synnerligen grov misshandel och vållande till annans död.
Citera
2014-05-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Nog för att det med 100% säkerhet finns en hel del förbättringspotential i myndighrtsutövandet, men jag har svårt att tänka mig att det finns särskilt många andra länder i världen där fokus hade legat så tungt på vad polis/social gjort och så lågt på vad gärningsmännen gjort.

Hur bra myndigheterna än sköter sitt jobb kan de inte hindra allt hemskt här i världen. Ett visst ansvar ligger fortfarande på individerna...

Det är en jävla skillnad på att missa en orosanmälan hos en familj där ett barn är fött, och att PLACERA ett barn i en familj som uppenbart vanvårdar barn. Ansvaret ligger helt, enligt lag, hos pensionärerna i socialnämnden!
Citera
2014-05-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Hur lyckas du tolka hon varit drivande utifrån åklagarens beskrivning? Han låter då ytterligt aktiv som misstänkt för mord, synnerligen grov misshandel och vållande till annans död.

Jag har inte tolkat någonting. Texten du fetade är ett citat från BLT, vilket du ser om du tittar igen eftersom det är i kursivt.
Citera
2014-05-04, 15:26
Avslutad
Citat:
Jag har inte tolkat någonting. Texten du fetade är ett citat från BLT, vilket du ser om du tittar igen eftersom det är i kursivt.
Håller med dig där det är BLT som gjort en kass tolkning.
Citera
2014-05-04, 15:26
Medlem
Ursäkta dum fråga kanske, men vem bestämmer var flickan ska begravas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in