2014-05-03, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Så du menar att tex AB hittat på det påståendet, Intressant undra vad mer dom "hittar på" på den tidningen
Jo fråga bara tjejen som kontaktade familjen: lorenasanchez. De har skrivit att hon kom med dödsbud vilket hon säger att hon inte gjorde.

Afton"horan" brukar ju inte vara speciellt poppis här på FB men när det passar den egna världsbilden så... Mycket märkligt!
Senast redigerad av purpleSoul 2014-05-03 kl. 09:00.
Citera
2014-05-03, 08:58
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleSoul
Jo fråga bara tjejen som kontaktade familjen: lorenasanchez. De har skrivit att hon kom med dödsbud vilket hon säger att hon inte gjorde.

Afton"horan" brukar ju inte ara speciellt poppis här på FB men när sett passar den egna världsbilden så... Mycket märkligt!

Efter vad jag sett så är det pappan själv som sagt detta angående skype till tex AB & nej jag försvarar inte AB skulle aldrig falla mig in, Men den uppgiften angående dödsbudet kommer också från pappan. Så du kanske skulle konfrontera honom istället?
Citera
2014-05-03, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Du tillför INGENTING till tråden utom en massa känsloargument.

Fakta ignorerar du högaktningsfullt fast hela tråden kryllar av fakta. Må så vara att han/hon leker smart, men inte ens det lyckas DU med. Din dumhet framgår med all önskvärd tydlighet.

Får jag komma med ett förslag, försvara invandringen när du inte har så många fakta emot dig. Här är slaget förlorat! Här framgår vidrigheten med det Svenska systemet så tydligt att inte ens hjärntvättade godhetsknarkare som du kan argumentera mot fakta.

Hon var ett ANKARBARN. Fattar du inte det trots pappans egna ord är jag fan imponerad att du klarar av att sköta din vardag utan avancerad hjälp.

Pappan anser att myndigheterna skulle ha reagerat på exakt samma signaler som han själv INTE reagerade på. Han kände dessutom sitt barn och borde ha kunnat läsa av henne betydligt bättre än omgivningen...
Vem är du att säga att jag inte tillför något? Förmodligen mer än vad du gjort under hela ditt liv. Dina påstående baserar du på din fördomsfulla människosyn. Jag har inte sagt att de inte använde henne som "ankarbarn" det jag säger är att man ska vara jävligt försiktig med att döma familjen med tanke på vart dem bor och som det ser ut nu i deras icke humana livssituation i Gaza.
Senast redigerad av purpleSoul 2014-05-03 kl. 09:02.
Citera
2014-05-03, 09:02
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Vem är du att säga att jag inte tillför något? Förmodligen mer ön vad du gjort under hela ditt liv. Dina påstående baserar du på din fördomsfulla människosyn. Jag har inte sagt att de inte använde henne som "ankarbarn" det jag säger är att man ska vara jävligt försiktig med att döma familjen med tanke på vart dem bor och som det ser ut nu icke humana livssituation i Gaza.

Men barnen som lämnades kvar i Gaza då dom va inte värda det som 8 åringen va? Dom behövde inte flytta utan dom va säkra i Gaza & även resten av familjen. Jag hade då om jag behövt fly tagit med mig hela familjen, Men va vet jag dum svenne som man är!
Citera
2014-05-03, 09:03
Medlem
Citat:
Så du menar att tex AB hittat på det påståendet, Intressant undra vad mer dom "hittar på" på den tidningen

Haha ja underbart att när invandringskritiska hävdar att AB inte skriver sanningen så "ser vi spöken", "tar på oss offerkoftan" och andra fantasifulla epitet för att få bort fokus från fakta att de FAKTISKT inte alltid skriver sanningen - vilket de även medgett.

När det passar PK nissarna så kan man dock tydligen utan problem hävda att AB inte skriver sanningen...

Detta speglar debattklimatet i Sverige rätt väl måste jag säga. Omöjligt att debattera mot människor som ändrar spelreglerna vartefter det passar dem bäst. Fakta möts med känslor. Det som gäller i dag gäller inte i morgon för då är det en Sverigedemokrat som sa det.

OnT: AB citerar nog bara pappans FB om jag har förstått saken rätt men vad vet jag, jag är bara en vilsen Sverigedemokrat (vilsen för jag är inte rasist utan bara otroligt kritisk till dagens asyl system och vet inte riktigt vart jag hör hemma då för SD är ju rasister har jag hört..)

PS: Detta fallet visar ju tydligt alla oss "rasister" att det inte alls är fel med Asyl systemet som UPPMUNTRAR till ankarbarn genom att man blir belönad med PUT för att riskera sitt barn. Här fick vi så vi teg
Citera
2014-05-03, 09:05
Medlem
Citat:
Men barnen som lämnades kvar i Gaza då dom va inte värda det som 8 åringen va? Dom behövde inte flytta utan dom va säkra i Gaza & även resten av familjen. Jag hade då om jag behövt fly tagit med mig hela familjen, Men va vet jag dum svenne som man är!

Touché!
Citera
2014-05-03, 09:09
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Haha ja underbart att när invandringskritiska hävdar att AB inte skriver sanningen så "ser vi spöken", "tar på oss offerkoftan" och andra fantasifulla epitet för att få bort fokus från fakta att de FAKTISKT inte alltid skriver sanningen - vilket de även medgett.

När det passar PK nissarna så kan man dock tydligen utan problem hävda att AB inte skriver sanningen...

Detta speglar debattklimatet i Sverige rätt väl måste jag säga. Omöjligt att debattera mot människor som ändrar spelreglerna vartefter det passar dem bäst. Fakta möts med känslor. Det som gäller i dag gäller inte i morgon för då är det en Sverigedemokrat som sa det.

OnT: AB citerar nog bara pappans FB om jag har förstått saken rätt men vad vet jag, jag är bara en vilsen Sverigedemokrat (vilsen för jag är inte rasist utan bara otroligt kritisk till dagens asyl system och vet inte riktigt vart jag hör hemma då för SD är ju rasister har jag hört..)

PS: Detta fallet visar ju tydligt alla oss "rasister" att det inte alls är fel med Asyl systemet som UPPMUNTRAR till ankarbarn genom att man blir belönad med PUT för att riskera sitt barn. Här fick vi så vi teg

Yes som jag skrev ovanför så har AB hämtat uppgifter från hans FB eller pratat med han själv både om Skype & om dödsbudet han skulle fått via en i tråden. Sen borde alla normal begåvade i detta land fatta att AB & EX tex enbart skriver saker utifrån sin egna agenda & inte va som är sant eller vad som är rätt. Dom anser nämligen att vi inte klarar av sanningen utan bara deras "sanning"
Citera
2014-05-03, 09:10
Medlem
Citat:
Kanske för att 8 åringen är mer "självgående"? För att hon inte ska förlora värdefull skoltid? De andra barnen kanske ammar? Vi vet INGENTING om vad/varför de gjorde det valet så därför ska vi heller INTE döma. Hur hade du gjort i samma sits? Det kan du inte svara på eftersom du INTE ens vet hur DU själv hade resonerat i den situationen.
Citera
2014-05-03, 09:12
Medlem
Citat:
Yes som jag skrev ovanför så har AB hämtat uppgifter från hans FB eller pratat med han själv både om Skype & om dödsbudet han skulle fått via en i tråden. Sen borde alla normal begåvade i detta land fatta att AB & EX tex enbart skriver saker utifrån sin egna agenda & inte va som är sant eller vad som är rätt. Dom anser nämligen att vi inte klarar av sanningen utan bara deras "sanning"
Vilka uppgifter? Kan ni länka? För jag kan bara se ett videoklipp och lite få profilbilder. Skulle vara intressant att se detsamma som ni sett!
Citera
2014-05-03, 09:18
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Hur tror ni att det går på häktningsförhandlingen i morgon? Kommer båda häktas eller släpper dom kvinnan. Förövrigt har jag inte läst nånstans vem som larmade polisen till lägenheten 30/4 nån som vet?

Jag drömmer om att huvuden ska rulla på soc, Men det är väl bara en dröm. Social sek är bortplockad iallafall för tillfället men hur är det med polisen som skickade PM till soc är denna person också avstängd tillsvidare eller är personen "fri" att göra om samma misstag idag eller i morgon?

1 anmälan kan glida mellan stolarna det e inget unikt i detta landet men att ingen reagerade polis, soc på valborg när den 3? anmälan kom in till polisen om missförhållanden är ju inget annat än rent vidrigt & ansvariga myndighetsutövare skulle inte platsa att jobba på en plantskola för fan!
Senast redigerad av ChewBacca2014 2014-05-03 kl. 09:27.
Citera
2014-05-03, 09:20
Medlem
Mildsters avatar
I Expressen uttrycker den biologiska pappan att han ska stämma svenska staten men han nämner inget om att en släkting troligen mördat hans barn. Märkligt tycker jag.
Citera
2014-05-03, 09:21
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Vilka uppgifter? Kan ni länka? För jag kan bara se ett videoklipp och lite få profilbilder. Skulle vara intressant att se detsamma som ni sett!

Här har du http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18817760.ab

Hojta till när du e färdig så kommer jag & torkar dig också, Ok lilla vän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in