Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Det är ganska uppenbart att hon var vanvårdad på en mängd olika sätt. Jag tror inte det blir en trevlig läsning att läsa förundersökningen, men redan nu vet vi ju att hon har fått dåligt med mat, dåligt med kläder, tvingad att stjäla, både för att få mat, och till familjens konsumtion. Vi vet att hon har tvingats passa sina småsyskon fast hon egentligen är för liten för att ta hand om dom, och vi vet att hon har fått utföra hushållssysslor som nån annan liten piga.
Och på detta en långvarig och systematisk misshandel som till slut ledde till att hon slogs ihjäl. Och det fanns ingen whatsoever varken i hennes närhet eller i systemen runtomkring som såg till hennes behov. Jag kan finna få livsöden det senaste århundradet med någon i en så pass utsatt position. Det är som taget från Dickens.
Och som sagt, jag finner det otroligt att hennes föräldrar inte var medvetna om detta. Antingen såg dom det som ett billigt pris för att hon skulle få stanna i Sverige, och i förlängningen dom också. Eller så stödde dom aktivt att morbroderns familj behandlade henne på det här sättet. Det är helt omöjligt att tro att familjen inget visste, det faller på sin egen orimlighet. Morbroderns familj hade aldrig kunnat utsätta henne för det där utan föräldrarnas vetskap.
Alltså: Expressen har av föräldrarna fått veta att hon kom hit i november 2012, enl dessa pga problem efter bla, bombningen av skolan, krig och oroligheter.
Svt har av släktingar fått veta att hon varit här sedan sommaren 2012, och att det var hon som var med den mordmisstänkta kvinnan vid snatteri i augusti, samma år.
Rätta mig om detta är fel uppgifter, och fyll gärna på med mer fakta i så fall, men det känns bara mer o mer ju
vidare man läser, att flickstackaren har varit en pjäs dom har använt för sin egna snöda vinning!
Tycker detta osar kattskrälle, faktiskt uppbrunnen....!