2014-05-05, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Ja, det känns väldigt obehagligt. Det är knappt jag vill veta mer. Jag undrar hur MGM hade råd att betala resan till Rotterdam och Amsterdam om de inte ens hade pengar till mat? Inte underligt att deras egna pojkar också såg alldeles skröpliga ut.
För jävligt, tyckte allt tösen såg lite klen ut för sin ålder men trodde det var bildvinkeln... Kanske var det en utlösande faktor att de kom på henne med att äta mat de tänk ha för sig själva,,, fy fan. Nä ju mindre man vet desto bättre,,, men sen vill man ändå att det skall komma fram vad djuren vi släpper in i landet gör med sina barn...
Citera
2014-05-05, 18:57
Medlem
NALTAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det är ganska uppenbart att hon var vanvårdad på en mängd olika sätt. Jag tror inte det blir en trevlig läsning att läsa förundersökningen, men redan nu vet vi ju att hon har fått dåligt med mat, dåligt med kläder, tvingad att stjäla, både för att få mat, och till familjens konsumtion. Vi vet att hon har tvingats passa sina småsyskon fast hon egentligen är för liten för att ta hand om dom, och vi vet att hon har fått utföra hushållssysslor som nån annan liten piga.

Och på detta en långvarig och systematisk misshandel som till slut ledde till att hon slogs ihjäl. Och det fanns ingen whatsoever varken i hennes närhet eller i systemen runtomkring som såg till hennes behov. Jag kan finna få livsöden det senaste århundradet med någon i en så pass utsatt position. Det är som taget från Dickens.

Och som sagt, jag finner det otroligt att hennes föräldrar inte var medvetna om detta. Antingen såg dom det som ett billigt pris för att hon skulle få stanna i Sverige, och i förlängningen dom också. Eller så stödde dom aktivt att morbroderns familj behandlade henne på det här sättet. Det är helt omöjligt att tro att familjen inget visste, det faller på sin egen orimlighet. Morbroderns familj hade aldrig kunnat utsätta henne för det där utan föräldrarnas vetskap.

Alltså: Expressen har av föräldrarna fått veta att hon kom hit i november 2012, enl dessa pga problem efter bla, bombningen av skolan, krig och oroligheter.

Svt har av släktingar fått veta att hon varit här sedan sommaren 2012, och att det var hon som var med den mordmisstänkta kvinnan vid snatteri i augusti, samma år.

Rätta mig om detta är fel uppgifter, och fyll gärna på med mer fakta i så fall, men det känns bara mer o mer ju
vidare man läser, att flickstackaren har varit en pjäs dom har använt för sin egna snöda vinning!

Tycker detta osar kattskrälle, faktiskt uppbrunnen....!
Citera
2014-05-05, 19:00
Medlem
Iobberknolls avatar
Jag undrar om det bara är flickan som blivit vanvårdad?

Jag påpekade när kvinnans facebook fortfarande var tillgängligt att även pojkarna såg bedrövliga och olyckliga ut på de flesta bilderna. Det var inga soliga barn. Snarare lite tomögda. Ni vet hur det känns när man möter barns ögon, de uttrycker alltid något. Men inte här. Kvinnan hade många foton på pojkarna. MGM har inte så många och han har varit väldigt selektiv med vilka foton han har lagt upp.

Några i tråden sade att det var peddovarning på kvinnans foton.

Jag undrar om de skött sina BVC-besök? Både Yara och pojkarna borde ha blivit ditkallade för åtminstone mätning och vägning. Men även skolsköterskan borde väl ha varit intresserad av att upprätta en journal och göra de normala kontrollerna när Yara skrevs in på skolan? Vad jag minns gjorde man det när mina barn började första klass för ca fem år sedan, men de kraven har kanske försvunnit?
Citera
2014-05-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det är ett år mellan den påstådda biologiska mamman (8103) och hennes påstådda bror (8207) som sitter häktad, och de härstammar enligt dokumenten från olika länder. Rimligtvis borde mamman som ettåring ha bott i Syrien när hennes lillebror Rami föddes?

En möjlig förklaring:

MGM Rami har uppgett att han är född i Syrien. Det betyder inte att han är född i Syrien. Han kan ha ljugit om sin födelseort.

Då statslösa palestinier från Syrien till 100% får PUT, till skillnad från de från Gaza som kan sändas tillbaks, är det listigt av en statslös palestinier att uppge att man är född i Syrien. Han får då automatiskt PUT. Hustrun får också stanna, då hennes make inte kan sändas tillbaks.
Citera
2014-05-05, 19:13
Medlem
NALTAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NALTA
Alltså: Expressen har av föräldrarna fått veta att hon kom hit i november 2012, enl dessa pga problem efter bla, bombningen av skolan, krig och oroligheter.

Svt har av släktingar fått veta att hon varit här sedan sommaren 2012, och att det var hon som var med den mordmisstänkta kvinnan vid snatteri i augusti, samma år.

Rätta mig om detta är fel uppgifter, och fyll gärna på med mer fakta i så fall, men det känns bara mer o mer ju
vidare man läser, att flickstackaren har varit en pjäs dom har använt för sin egna snöda vinning!

Edit: Till Skidaddle, hoppas du inte tar det som en uppmaning riktad enbart till dig. Jag är i ditt lag, absolut, uppmaning om mer fakta var allmänt menad.
Såg i efterhand att jag skrev lite otydligt!
Citera
2014-05-05, 19:14
Medlem
Iobberknolls avatar
"SVT har varit i kontakt med kvinnans släktingar som bekräftar att det var den nu dödade åttaåringen som var med i butiken."

Det kan inte vara så att kvinnans släktingar bekräftar att det var Yara bara för att dölja att det t.ex var någon av deras egna barn(dvs kvinnans släktingars barn)?

Man kan ju inte lita på någon längre. Allt jämrans ljugande och förvrängande av tid och rum gör en alldeles knäpp.

Vi behöver en tidslinje!!
Citera
2014-05-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockoletta

Ja Milde Skapare, en åttaårig flicka är död o "mamman" pysslar med sitt Hososkop på FB! Är verkligen dessa påstådda föräldrar de biologiska, väldigt märkliga vibbar här!!

Det känns som en medveten konspiration med GM och MGM, allt för att så smidigt som möjligt åka gräddfilen till Landet med Guldbyxorna. Och denna stackars lilla flicka blev verktyget för deras planer... det gör ont i hela solar plexus. (Visst, bara en teori, men osannolik..??)

Mne horoskopen är väl sådant där man kan "prenumerera" på via FB, jag råkade själv trassla in mig i nåt sådant en gång och det poppade upp horoskop dagligen, tills jag lyckades få bort skiten permanent....
Citera
2014-05-05, 19:21
Medlem
Tycker faktiskt att kvinnans i familjens lögn om att Yara stulit i butiken är läskig. Är den inte så fräck att den är störd på något vis, det är ju liksom utöver en dålig lögn att påstå att en liten flicka skulle stjäla pojkgummistävlar och sportbehå och damtrosor och fans moster? Även grejen att hon rusade in i butiken och tömde väskan på innehåll på golvet och sprang ut till Yara är ju helt sjukt beteende i mina ögon, totalt vettlöst av en vuxen människa att bete sig så. Den kvinnan måste vara allvarligt personlighetsstörd.
Citera
2014-05-05, 19:22
Medlem
afvongreves avatar
Citat:

Vem menar du har vunnit på detta? Om paret hade vunnit nåt på henne hade de väl inte dödat henne.
Citera
2014-05-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsverige
Pappan i hemmet är på över level 5000 i mafia war det krävs minst 2 års dagligt aktivt spelande för o nå den leveln
Har du sett någon uppdatering på hans sida efter den 26 april? Nä just det!
Citera
2014-05-05, 19:25
Bannlyst
Citat:

Vart hittar ni denna information i Expressen, Aftonbladet via föräldrarna hävdar att bombningarna
i flickans skola var i novmber 2012 men att flickan inte kom till Sverige förrän förra året i Februari
tillsammans med den nu mordmisstänkte kvinnan.

Från aftonbladet:
Citat:
Till slut frågade de en nära manlig släkting, den nu misstänkte 31-åringen i Karlskrona, om hjälp. Kunde Yara få bo hos honom i Sverige?
– Han sa först att han inte kunde hjälpa oss. Men så kom hans fru till Gaza med sin familj. Hon sa att hon kunde ta med Yara till Sverige. De reste en hel grupp tillsammans förra året i februari. Vi litade på henne.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18828497.ab
Citera
2014-05-05, 19:27
Medlem
Om Yara nu var här 2012 redan hur förklarar ni bilderna på hennes mors FB där de firar hennes 6års dag och 7 årsdag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in