2014-04-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Spelar alltid ensam men det är bra tips det tackar jag för. Ska man spela passivt eller all in hela tiden? När man spelar på normal är man ju van att skära genom smör?

Om jag tolkar dig rätt, så nej, inte passivt. Allt ska dö och de snabbt.
Om för mycket får stå och slå på dig samt för många arcane sentries, frozens spawnar så är det ett kasst lag eller en för hög svårighetsgrad. Ditt jobb som monk är att stå i mitten utav allt shit, palma och cyclona, och resten av ditt team dps'a.

Som någon annan sa, om du vill köra solo, så rolla en barb istället. Monks skulle jag säga att dom knappt går att få till effektiva solo på högre nivåer.
Citera
2014-04-21, 22:07
Medlem
Lanoos avatar
hur gör ni för att hålla er motiverade?
Jag har de kanske 5-6 sista spelkvällarna (runt 4-5h per session) inte hittat något som helst användbart. Allt av legends är bara att kasta, få en forgotten sole, försöka enchanta något av den befintliga gearen till det bättre. Känns bara tråkigt och meningslöst med rifts/bountys för stunden. Har jag hittat något som helst vettigt (ex ett par skor som gör så jag kan gå rätt igenom fienden och alltså aldrig bli inträngd i ett hörn) så tappar jag 200k i dps om jag tar dem på mig, alltså inte värt det.
Är på paragon 110 nu och funderar på att bara ge upp min wiz och trycka igång en ny karaktär.
Vad tror ni? Eller har ni några tips som gör att man kan orka farma i 100-tals timmar för att gå upp med 1% i dps?
Citera
2014-04-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
hur gör ni för att hålla er motiverade?
Jag har de kanske 5-6 sista spelkvällarna (runt 4-5h per session) inte hittat något som helst användbart. Allt av legends är bara att kasta, få en forgotten sole, försöka enchanta något av den befintliga gearen till det bättre. Känns bara tråkigt och meningslöst med rifts/bountys för stunden. Har jag hittat något som helst vettigt (ex ett par skor som gör så jag kan gå rätt igenom fienden och alltså aldrig bli inträngd i ett hörn) så tappar jag 200k i dps om jag tar dem på mig, alltså inte värt det.
Är på paragon 110 nu och funderar på att bara ge upp min wiz och trycka igång en ny karaktär.
Vad tror ni? Eller har ni några tips som gör att man kan orka farma i 100-tals timmar för att gå upp med 1% i dps?

Uhm, ibland är det segt, men jag motiveras utav exp'n också. Dock så är det ju RNG, så ifall du inte får något är det bara att tänka ''nästa timme 50/7/500/500 witching hour'' och så KANSKE det blir så

Och ja det kan vara kul att varva ner med någon alt då och då, testa det. Kanske en som delar samma stat som din main, så kanske du hittar något till din main på den
Citera
2014-04-21, 22:35
Medlem
Jag brukar börja med springa lite bountys med en grupp för samla på mig minst 10st bags, mest för få riftkeys. Sen kör ja rifts T1-T3 i grupp några timmar, sparar alla legs till slutet och när ja slutar spela går ja igenom allt och förhoppningsvis hittar man något användbart som gör att suget att börja spela och testa nästa runda ökar. Så ser mina sessions ut nuförtiden
Citera
2014-04-21, 22:50
Medlem
Adolf.Fittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Menar du expansionen? D3 finns ju för PS3. Finns det speciellt battlenet för konsoler? Annars svårare att fixa uppdateringar som det kommit för Ros hela tiden. Kommer nog till PS3 så småningom om det vanliga spelet sålde bra på PS3.

Nej... D3 har jag varvat på alla grader, därav vill jag ha uppföljaren RoS till PS3an då de är på den jag spelar!

Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
RoS expansionen kommer säkerligen till PS3/360 om några månader, eller precis efter sommaren.

Det hoppas jag verkligen annars blir de en jäkla flopp :P
Citera
2014-04-21, 23:47
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Fittler
Nej... D3 har jag varvat på alla grader, därav vill jag ha uppföljaren RoS till PS3an då de är på den jag spelar!

Det hoppas jag verkligen annars blir de en jäkla flopp :P

Ros kommer till ps4an i december som först! Hur det blir med ps3an vet jag inte
Citera
2014-04-22, 00:33
Bannlyst
Börjar bli så jävla less på detta. Jag får fan inte ett piss, enda jag vill ha är mitt jävla earth-set och min grandeur så är jag nöjd sen. Jag har hunnit ta mig från 255-406 Paragon (aka jävla många hundra timmar sedan RoS släpptes) och jag har EN enda jävla del till earth. Börjar bli så jävla galen på den här skiten.
Citera
2014-04-22, 06:49
Medlem
Hej alla. Jag har en HC wiz med ca 410k dmg obuffad och 4-5M toughness. Farmar mest bounties på normal, har försökt enchanta items för att öka statsen. Hur ska jag göra för att komma vidare? Hur mkt dmg/toughness krävs för de högre svårighetsgraderna? Hittar sällan items som är bättre. Ursäkta om detta redan nämnts, har kikat de senaste sidorna i tråden.
Citera
2014-04-22, 07:13
Medlem
tyses avatar
blizzard trollar mig rejält. Mina 3 senaste drops till WIZARD som har INT som main attribut har fått demon hunter set items + en stone of jordan ring med DEX + demon hunter specifikt attribut. Sen fick jag en daniels revenge eller nåt med DEX och någon specifik DH grej.

WD hade jag haft förståelse för då wiz och wd båda har INT som main attribut. Fan va sur man blir på sånt.
Citera
2014-04-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Börjar bli så jävla less på detta. Jag får fan inte ett piss, enda jag vill ha är mitt jävla earth-set och min grandeur så är jag nöjd sen. Jag har hunnit ta mig från 255-406 Paragon (aka jävla många hundra timmar sedan RoS släpptes) och jag har EN enda jävla del till earth. Börjar bli så jävla galen på den här skiten.

Feel you dude... Har själv två earth delar och ingen grandeur. Mest trött blir jag på den satans ringen som aldrig vill droppa. Får jag den har jag iaf fullt IK-set. Stör mig som fan när man grindar hårt efter den ringen men den aldrig droppar sen kommer randoms som är typ paragon 27 och kör några bounties och den droppar. En i min clan droppades den för två ggr igår på 15 bounties och killen visste inte ens vad det var för ring. Jag själv har öppnat över 700 caches nu utan att få aset.
Tycker att efter ett visst antal caches utan cache-specific legendary så borde chansen stiga, ungefär som pity-timern för regular legendary drop.
Citera
2014-04-22, 09:02
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
RoS expansionen kommer säkerligen till PS3/360 om några månader, eller precis efter sommaren.

https://www.komplett.se/diablo-iii/777110

Ser inte ut som om Diablo RoS kommer till PS3, preliminärt kommer det till PS4an den 31e December som först. Jävligt lång väntan tyvärr! :/
Senast redigerad av Lanoo 2014-04-22 kl. 09:05.
Citera
2014-04-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Feel you dude... Har själv två earth delar och ingen grandeur. Mest trött blir jag på den satans ringen som aldrig vill droppa. Får jag den har jag iaf fullt IK-set. Stör mig som fan när man grindar hårt efter den ringen men den aldrig droppar sen kommer randoms som är typ paragon 27 och kör några bounties och den droppar. En i min clan droppades den för två ggr igår på 15 bounties och killen visste inte ens vad det var för ring. Jag själv har öppnat över 700 caches nu utan att få aset.
Tycker att efter ett visst antal caches utan cache-specific legendary så borde chansen stiga, ungefär som pity-timern för regular legendary drop.

Den där satans ringen får en att gråta blod.. blandat med svett å tårar... en i min clan loota 4a på en dag... Jag kan inte ens få en av dom sämsta jävla äckel ringarna..... enda legendarys jag får i bounty är nå jävla äckel plan... så många timmar så lite ringar.... USH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in