2014-04-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Du som började med en aggressiv ton för det första. Gå tillbaka till ditt första inlägg och titta för dig själv kära du. Det är rätt tydligt att du inte har en aning om vad du pratar om, och inte förstår att när minst tre-fyra personer hittils har sagt att du har totalt fel, och fortfarande inte kan medge det.

Det finns en anledning att alla använder sig av Cindercoat och inte av Aughilds-set, för att det är bättre. Är det så svårt att förstå? Du snackar om tre delar här, möjligtvis två med Grandeur, förstår du inte skillnaden med att behöva använda sig av 3 delar, medans Cindercoat använder sig av EN och FORTFARANDE resulterar i BÄTTRE dps. Du är enormt trög, svårt att inte hålla en aggressiv ton mot personer som dig, som är så envisa och aldrig kan medge att dom har "fel".
Här har du en video när jag dödar en boss i t6 utan Cindercoat.
Citera
2014-04-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Någon som har en bra wizard build? Är ganska trött på frozen orb, har enbart kört med den sen innan RoS släpptes. Jag har kollat http://diablo.somepage.com/popular/wizard#builds men det var ingen som fick mitt intresse direkt.

Det beror ju på vilken utrustning du har.

Jag personligen kör en Arcane baserad Wizard. Riktigt skoj. När jag skjuter i väg en salva Arcane meteor och monstren ska springa igenom så ser det ut som att dom springer genom en halvmeter djup lera.

Men man kan ju köra lightning och fire baserad också. Beroende på sin utrustning dvs.
Jag började som Cold Wizard , men hittade fina saker som var Arcane baserade, och jag är nöjd.
Citera
2014-04-23, 17:30
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Här har du en video när jag dödar en boss i t6 utan Cindercoat.

2 saker som jag tänker då du postar detta är.

* Du kan ju ha en Cindercoat, du visar ju aldrig din inventory.
* vad vill du bevisa? skapligt orelevant video egentligen
Citera
2014-04-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Fast sen är ju de flesta (inklusive dig) helt obrydda att förbättra sig, oftast ser någon en streamer eller proffs göra på något sätt. Då kopierar de spelstilen helt och hållet istället för att själv experimentera och se vad man kan göra bättre etc.

Den vanliga responsen är tyvärr som din respons. "Du är dum i huvudet" etc. Jag kan dock inte klandra dig, det är vanligt att folk är rädda och allmänt aggresiva angående saker de inte förstår.

Jag lämnar mig utanför Cindercoat diskussionen, men jag håller med om Streamer biten.
För någon vecka sedan , långt innan min DH blev bra.
Då gjorde jag skada på ca 700k och spelade T2. Inte den bästa skadan för T2 men duglig. Jag dog dock rätt ofta om jag hamna i fel grupper, med folk som inte förstår att dom inte är tillräckligt starka för T2, det var ju knappt så jag var det då om det inte var för min buff och andra variabler.

Jag brukar snällt påpeka för folk att du är för svag för T2 i rifts, och att dom gör att andra i gruppen dör oftare pga sin låga skada.

Detta hände specifikt en gång. En kille kommer in i T2 med en profilskada på 250k. Det blir aldrig tillräckligt bra inte ens med buff. Jag påpekar snällt åt han att han gör så vi inte får bonus XP.

Då börjar han snacka om att jag är retard och att ingen "streamer" någonsin sagt att en Crusader inte är stark nog i T2 , trotts att profilskadan är 250k. Han börja snacka om att jag kan ingenting.

Nej det är möjligt börjar jag tänka då. (eftersom att jag ej är duktig på Crusadern)
Så jag testade gruppen. Jag la mig inte i svåra strider mot dubbla eller trippla Elitehorder. Vi dog som flugor hela tiden.
Jag kollade hans skada, och det tog år och dar för hälsostapeln att sjunka på monstren.
Sen började jag att skjuta, och då ökade farten på hälsostapeln direkt.

Vi fortsatte givetvis att dö oavsett om jag var med eller inte. Och det var DÅ som jag påpekade om att han är lite för svag för gruppen.

Sen har vi en annan Barbar allvetare som spelade T3. Som hadde 350 k i profilskada. Visst klarade han sig, men det gick inte fort att springa igenom en Rift.

Jag påpekade att hans skada är lite låg. Han började snacka om sin Crit-skada.
Så han tror på fullaste allvar att vi som sitter på 1,1 miljoner k i profilskada inte har Crit-skada?
Han kan aldrig matcha våran skada. Dessutom har jag 7 Djur och 4 Sentries, med Fire damage % och en massa annan plus % på tex rockets och grenades.

Visst vi klarade det fint då de andra två var lika starka som mig. Men det hadde gått snabbare om inte han var med i gruppen.
Citera
2014-04-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
2 saker som jag tänker då du postar detta är.

* Du kan ju ha en Cindercoat, du visar ju aldrig din inventory.
* vad vill du bevisa? skapligt orelevant video egentligen
1. Jag får aldrig slut fury
2. Min dps är inte dålig som Prixm menar

Här är min profil.

Edit: Missförstå mig inte, jag hade gärna lirat med en Cindercoat för en HotA spec, men som sagt behöver den inte vara bäst för eq barb.
Senast redigerad av pukknub 2014-04-23 kl. 18:13.
Citera
2014-04-23, 18:49
Bannlyst
Någon som vet hur det är med AFK farming? Kan man bli bannad? Ser att flera kör det, alltså att man joinar ett game och låter dom andra farma bagsen medans du är afk...
Citera
2014-04-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymkristenidiot
Någon som vet hur det är med AFK farming? Kan man bli bannad? Ser att flera kör det, alltså att man joinar ett game och låter dom andra farma bagsen medans du är afk...

Risken är väl mer att du blir vote kickad från gamet.
Citera
2014-04-23, 19:11
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
De borde bli bannade för det. Så jobbigt att folk joinar ett public game för att stå afk i town . Det är sånt man kan göra i private game.
Citera
2014-04-23, 19:35
Medlem
Citat:
sluta spela istället om du inte vill spela.
Citera
2014-04-23, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Risken är väl mer att du blir vote kickad från gamet.
Stor risk ja
Citat:
Ursprungligen postat av pingenhej
sluta spela istället om du inte vill spela.
Jag vill spela
Citera
2014-04-23, 20:24
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

ja det kan man, medvetet joina och inte spela blir man till slut bannad.
Citera
2014-04-23, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja det kan man, medvetet joina och inte spela blir man till slut bannad.
Kan du länka där det står att man inte får göra så? Hittar ingenting om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in