Citat:
Ursprungligen postat av
pukknub
Fast sen är ju de flesta (inklusive dig) helt obrydda att förbättra sig, oftast ser någon en streamer eller proffs göra på något sätt. Då kopierar de spelstilen helt och hållet istället för att själv experimentera och se vad man kan göra bättre etc.
Den vanliga responsen är tyvärr som din respons. "Du är dum i huvudet" etc. Jag kan dock inte klandra dig, det är vanligt att folk är rädda och allmänt aggresiva angående saker de inte förstår.
Jag lämnar mig utanför Cindercoat diskussionen, men jag håller med om Streamer biten.
För någon vecka sedan , långt innan min DH blev bra.
Då gjorde jag skada på ca 700k och spelade T2. Inte den bästa skadan för T2 men duglig. Jag dog dock rätt ofta om jag hamna i fel grupper, med folk som inte förstår att dom inte är tillräckligt starka för T2, det var ju knappt så jag var det då om det inte var för min buff och andra variabler.
Jag brukar snällt påpeka för folk att du är för svag för T2 i rifts, och att dom gör att andra i gruppen dör oftare pga sin låga skada.
Detta hände specifikt en gång. En kille kommer in i T2 med en profilskada på 250k. Det blir aldrig tillräckligt bra inte ens med buff. Jag påpekar snällt åt han att han gör så vi inte får bonus XP.
Då börjar han snacka om att jag är retard och att ingen "streamer" någonsin sagt att en Crusader inte är stark nog i T2 , trotts att profilskadan är 250k. Han börja snacka om att jag kan ingenting.
Nej det är möjligt börjar jag tänka då. (eftersom att jag ej är duktig på Crusadern)
Så jag testade gruppen. Jag la mig inte i svåra strider mot dubbla eller trippla Elitehorder. Vi dog som flugor hela tiden.
Jag kollade hans skada, och det tog år och dar för hälsostapeln att sjunka på monstren.
Sen började jag att skjuta, och då ökade farten på hälsostapeln direkt.
Vi fortsatte givetvis att dö oavsett om jag var med eller inte. Och det var DÅ som jag påpekade om att han är lite för svag för gruppen.
Sen har vi en annan Barbar allvetare som spelade T3. Som hadde 350 k i profilskada. Visst klarade han sig, men det gick inte fort att springa igenom en Rift.
Jag påpekade att hans skada är lite låg. Han började snacka om sin Crit-skada.
Så han tror på fullaste allvar att vi som sitter på 1,1 miljoner k i profilskada inte har Crit-skada?
Han kan aldrig matcha våran skada. Dessutom har jag 7 Djur och 4 Sentries, med Fire damage % och en massa annan plus % på tex rockets och grenades.
Visst vi klarade det fint då de andra två var lika starka som mig. Men det hadde gått snabbare om inte han var med i gruppen.