2014-04-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Fittler
Någon som kan ge mig ett svar som jag inte hitta i tråden?

Varför i helvete släpptes inte detta till PS3? Blir rätt lack så man sitter på en macbook som inte riktigt fixar flytet! Blir så förbannad!

RoS expansionen kommer säkerligen till PS3/360 om några månader, eller precis efter sommaren.
Citera
2014-04-21, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Mobsen dödar mig, kör softcore

dmg 340k
tough: 7.5m
healin: 11k

Är inte droprate densamma för normal-master?

Det är inte ditt gear som är problemet, det är ditt team som är problemet.
En monk skall ha ett team, annars krävs det otroligt mycket för att du ska kunna vara bekväm solo, det är en support klass och om ditt team inte har tillräckligt dps för att döda det du cyclonar så dör du helt enkelt T1 borde inte vara ett problem med dom statsen du nämnde, om du har ett ok team.
Jag lirar torment 3 med min monk på hardcore, som då har 17 m toughness.

Och skulle förövrigt säga att droprates är bättre på normal än på master, då du clearar mycket snabbare. Normal är en bra förberedelse inför torment 1, men skulle säga att du är redo att kliva in i torment 1.

Link till min monk -> http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/36251845
Citera
2014-04-21, 10:12
Medlem
Kan någon förklara varför min "damage" när jag är inloggad i spelet är 928k obuffad solo men enligt diabloprogress är min elemental dps endast 895k (och ja, den är uppdaterad...)
Citera
2014-04-21, 10:15
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharpTheSecond
Kan någon förklara varför min "damage" när jag är inloggad i spelet är 928k obuffad solo men enligt diabloprogress är min elemental dps endast 895k (och ja, den är uppdaterad...)
Diabloprogress räknar inte med den eventuella extra damagen du får av din follower.
Citera
2014-04-21, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Det är inte ditt gear som är problemet, det är ditt team som är problemet.
En monk skall ha ett team, annars krävs det otroligt mycket för att du ska kunna vara bekväm solo, det är en support klass och om ditt team inte har tillräckligt dps för att döda det du cyclonar så dör du helt enkelt T1 borde inte vara ett problem med dom statsen du nämnde, om du har ett ok team.
Jag lirar torment 3 med min monk på hardcore, som då har 17 m toughness.

Och skulle förövrigt säga att droprates är bättre på normal än på master, då du clearar mycket snabbare. Normal är en bra förberedelse inför torment 1, men skulle säga att du är redo att kliva in i torment 1.

Link till min monk -> http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/36251845

Spelar alltid ensam men det är bra tips det tackar jag för. Ska man spela passivt eller all in hela tiden? När man spelar på normal är man ju van att skära genom smör?
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2014-04-21 kl. 10:36.
Citera
2014-04-21, 10:41
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharpTheSecond

Paragonpoängen du placerar ut syns inte på Bnet profilen eller Diablo progress, samt som andra snubben sa, din Followers buff syns inte heller..
Citera
2014-04-21, 12:42
Bannlyst
Citat:
Spelar alltid ensam men det är bra tips det tackar jag för. Ska man spela passivt eller all in hela tiden? När man spelar på normal är man ju van att skära genom smör?

Spelar du ensam ska du verkligen inte spela Monk. Det är den absolut mest värdelösa klassen som finns att sola med. Så det gör du helt fel, tbh. Vill du fortfarande köra melee så borde du testa rolla barb. Då kan du dra igenom T6 på nolltid, medans på Monken har du svårt med T4 med samma gear som en Barb tar T6.
Citera
2014-04-21, 15:49
Medlem
Yamals avatar
Kanske korkad fråga, men finns det något "wowhead" liknande sida/or för D3? Info om vart man ska farma för X item - vilka sets som är generellt "bäst" för sin class etc? Googlat men hittar fan inget vettigt
Citera
2014-04-21, 19:36
Medlem
Citat:
Vilken svårighetsgrad? Normal - Master gör väl ingen skillnad förutom på bloodchards, exp och pengar?

Nöt på du på Normal , bounties. Men även rifts. Då kan du köpa saker av Kadala och ha tur med bra saker som klarar T1. Sen på T1 så kan du få mycket bra saker. Men det kan du med flyt få av Kadala och "Caches" också.
Citera
2014-04-21, 19:44
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Kanske korkad fråga, men finns det något "wowhead" liknande sida/or för D3? Info om vart man ska farma för X item - vilka sets som är generellt "bäst" för sin class etc? Googlat men hittar fan inget vettigt

Finns inte. Alla items kan droppa var som helst när det gäller set items etc. Däremot finns det Crafting matrial där man kan farma speciella platser.

Här är denna listan
http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/diablo-iii-general-discussion/83094-guide-legendary-crafting-materials-drop-locations

Även så är vissa set items exclusiva för torment 1-6 på level 70. Så är man ute efter dom är det bara att köra torment.
Citera
2014-04-21, 20:02
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Finns inte. Alla items kan droppa var som helst när det gäller set items etc. Däremot finns det Crafting matrial där man kan farma speciella platser.

Här är denna listan
http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/diablo-iii-general-discussion/83094-guide-legendary-crafting-materials-drop-locations

Även så är vissa set items exclusiva för torment 1-6 på level 70. Så är man ute efter dom är det bara att köra torment.
Tackar för svar!
Citera
2014-04-21, 21:54
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Finns det någon fix till de 1-2 sekunders fryslaggen man får i party i rifts? Fruktansvärt frustrerande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in