Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-13, 17:18
  #1177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
In flagrante delicto (sic!) är juridiska för "på bar gärning" och är inte alls synonymt med samlag. Enligt min ul gjorde han något grovt sexuellt med barnet när personal öppnade dörren. Min ul har ett mycket gott rennome på FB och gav en rimlig förklaring till hur hen fått veta detta. Om du ser mina övriga inlägg i denna tråd tror jag du ser att jag var den första som skrev att jag tror att alla anmälningar utom en på förskolan sannolikt är påhitt av oroliga föräldrar och en 21-åring som kommer att erkänna vad som helst. Så nej, en hysterisk förälder är inte min källa.

Ok. My bad. Och jag har nu blivit välförtjänt piskad för flagrante. Men i det här sammanhanget gick alltså associationerna osökt till just samlag.
Eller vad i helvete är det exakt grabben har gjort??
Klargör gärna vad din källa säger. Han måste alltså ha utfört handlingar som definitivt inte kunde misstolkas för att vara något som helst annat än av sexuell natur?

Här har vi en hjärnskadad udda kille som kommer från en utstött familj som redan anses minst sagt konstig i en liten by. Han och flera syskon har varit utsatta för mobbing under större delen av sin skoltid och flera har diverse "problem". Han praktiserar några månader på en förskola och begår då ett stort antal oupptäckta övergrepp på små barn. Övergrepp som kräver viss planering och sofistikation för att inte tala om en djup utvecklad pedofili som brukar ta år att utveckla.

För att agera djävulens advokat. Kan det finnas minsta tvivel? Om han blir påkommen med att utföra något som absolut inte kan misstolkas. Så är ju saken klar. Om inte. Ja vad befinner vi oss då..om du förstår hur jag menar.
Citera
2014-04-13, 17:27
  #1178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
I tråden? Tråden är ingen källa snälla du utan en källa är verifierade uppgifter antingen från någon seriös tidning eller dokument från domstolen. Vad tråden säger kan ju vara en sk trådsanning som lätt bildas i såna här sammanhang. Än så länge finns inget underlag på att han blev påkommen och flydde.

De båda poliserna påpekar att ingen ännu är dömd och man tar avstånd från den häxjakt som har förekommit mot den misstänkte i vissa fall på de sociala medierna.
– Det går där att skriva anonymt och man har publicerat namn och bild på den misstänkte 21-åringen. Sådant borde inte få förekomma och jag hoppas att man i andra medier är beredda att uppmärksamma denna problematik, säger Inger Liljedahl.

http://www.barometern.se/nyheter/hog...na(4243574).gm

Jag menade att källa finns länkad tidigare i tråden förlåt om jag inte va tydlig nog för att du skulle förstå.
Citera
2014-04-13, 17:28
  #1179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Trots att det är jag som skrivit det måste jag ge Mrsmagoo rätt i att det inte finns någon källa. De uppgifter jag skrivit är vaga och inte verifierbara. Alternativen att inte skriva uppgifter som jag bedömer är sanna och intressanta eller att ljuga för en uppgiftslämnare och hänga ut hen bedömde jag vara ännu sämre. Därför får var och en bilda sig sin egen uppfattning om uppgifternas reliabilitet.

Helt korrekt! Men tack för att du delade med dig. Du verkar bo på någonstans i närheten, har du hört något mer?
Citera
2014-04-13, 17:42
  #1180
Avstängd
smålandtintins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Helt korrekt! Men tack för att du delade med dig. Du verkar bo på någonstans i närheten, har du hört något mer?
Jag har hört väldigt mycket byskvaller, men där brukar 99% vara påhitt, så där passar jag!
Citera
2014-04-13, 17:46
  #1181
Avstängd
smålandtintins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ok. My bad. Och jag har nu blivit välförtjänt piskad för flagrante. Men i det här sammanhanget gick alltså associationerna osökt till just samlag.
Eller vad i helvete är det exakt grabben har gjort??
Klargör gärna vad din källa säger. Han måste alltså ha utfört handlingar som definitivt inte kunde misstolkas för att vara något som helst annat än av sexuell natur?

Här har vi en hjärnskadad udda kille som kommer från en utstött familj som redan anses minst sagt konstig i en liten by. Han och flera syskon har varit utsatta för mobbing under större delen av sin skoltid och flera har diverse "problem". Han praktiserar några månader på en förskola och begår då ett stort antal oupptäckta övergrepp på små barn. Övergrepp som kräver viss planering och sofistikation för att inte tala om en djup utvecklad pedofili som brukar ta år att utveckla.

För att agera djävulens advokat. Kan det finnas minsta tvivel? Om han blir påkommen med att utföra något som absolut inte kan misstolkas. Så är ju saken klar. Om inte. Ja vad befinner vi oss då..om du förstår hur jag menar.
Den jag talade med kan inte gå in på några detaljer, men det var otvetydigt av sexuell natur. Om han hade uppsåt är en annan sak, men om min källa har rätt är de som kom på honom säkra på att de bevittnadeett grovt sexualbrott. Några andra fall där det funnits vittnen finns inte vad jag vet, och där är jag skeptisk.
Citera
2014-04-13, 17:51
  #1182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugen
Går att undra om de verkligen inte hade eller om de bara var dåliga på att sätta två & två ihop, en mamma vars 3-åring utsatts nämner att det var inte alls ovanligt att J bytte blöjor med en stängd dörr. Hon beskriver en situation då personalen öppnar och säger "oj, är du här".

"Men enligt mamman lämnar förskolan felaktiga uppgifter för att skydda sig själva. I samband med att hon lämnar sin dotter på förskolan på morgonarna stannar hon ibland en dryg timme tills bussen kommer.

- Så jag har ju sett varenda gång att han byter blöja med dörren stängd, personalen vet inte ens var han är ibland. När någon i personalen öppnat badrumsdörren så har de sagt "oj är du här inne och byter", säger mamman."
http://www.expressen.se/kvallsposten...pp-pa-dottern/

Om det stämmer att han var instängd vid blöjbyten och att det inte var kutym beteende på förskolan är det helt fruktansvärt. Jag har vikarierat på många förskolor och har aldrig varit med om att det vart kutym att byta blöjor med stängd dörr, ofta hade man bara en grind till blöjbytesrummet och i bästa fall (avföringsdoft kan tendera att sprida sig...) hade de en dörr med glasruta på som gick att dra igen.
Citera
2014-04-13, 17:55
  #1183
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffsan
Jag menade att källa finns länkad tidigare i tråden förlåt om jag inte va tydlig nog för att du skulle förstå.


Ja, men då kan du ju länka den så dom som missat länken kan läsa också för hittills verkar det som om det inte existerar. Men visst fram med länken bara, så löser det sig säkert.

Jag för min del avvaktar tills uppgifterna verifieras, och rätt information tillkommer.

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Om det stämmer att han var instängd vid blöjbyten och att det inte var kutym beteende på förskolan är det helt fruktansvärt. Jag har vikarierat på många förskolor och har aldrig varit med om att det vart kutym att byta blöjor med stängd dörr, ofta hade man bara en grind till blöjbytesrummet och i bästa fall (avföringsdoft kan tendera att sprida sig...) hade de en dörr med glasruta på som gick att dra igen.

Det är väl så att en mamma då har intervjuats i tidningen (Expressen) om hur hon såg denna killen byta blöjor på barnen med stängd dörr. Och hans konstiga beteende samt alla frågor han hade om hur länge hon skulle stanna osv. Nej, den här förskolan lär få sina fiska varma, och praktikanterna bör ju kollas upp om man nu inte kan handleda dom på ett korrekt sätt.

Det är väl också så att det framkommer uppgifter om att vem som helst utan minsta utbildning kan vikariera på en förskola och det räcker med ett belastningsregister. Förskräckligt i så fall, men dom förskolor jag känner till har inte alls den här slappa hållningen.
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-13 kl. 18:03.
Citera
2014-04-13, 18:07
  #1184
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Trots att det är jag som skrivit det måste jag ge Mrsmagoo rätt i att det inte finns någon källa. De uppgifter jag skrivit är vaga och inte verifierbara. Alternativen att inte skriva uppgifter som jag bedömer är sanna och intressanta eller att ljuga för en uppgiftslämnare och hänga ut hen bedömde jag vara ännu sämre. Därför får var och en bilda sig sin egen uppfattning om uppgifternas reliabilitet.

Tack för din korrigering!
Jag har letat efter andra källor än din (= din talesmans) men inte hittat någon.

Läste ett tusental inlägg i tråden i nästan ett svep och det jag mest kom ihåg angående upptäckten var det du skrev (om att personalen kom på GM och flickan). Jag har härmed fått uppleva ett intressant och tyvärr vanligt fenomen - att man tror på det man vill tro på och som man tycker verkar vara riktigt... och sen spinner vidare på det.

När jag nu letade efter verifikation av dina uppgifter i någon tidning (där jag också var säker på att jag hade läst om hur GM blev upptäckt...) hittade jag inget. Däremot detta, där det påstås att flickan själv berättade om övergreppet och att det sedan orsakade att GM greps:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5830385

Det var iof en bättre - och absolut inte otänkbar! - story att GM blev upptäckt av personal medan han höll på med flickan och sen smet iväg. Synd om den uppgiften är fel, jag hade hellre sett att den var sann istället för att behöva lita på vad småbarn säger.
Undrar hur många av det aktuella dagisets barns föräldrar det är som nu har hunnit lägga sina egna ord och tankar i skallarna på sina ungar.
Citera
2014-04-13, 18:09
  #1185
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Tack för din korrigering!
Jag har letat efter andra källor än din (= din talesmans) men inte hittat någon.

Läste ett tusental inlägg i tråden i nästan ett svep och det jag mest kom ihåg angående upptäckten var det du skrev (om att personalen kom på GM och flickan). Jag har härmed fått uppleva ett intressant och tyvärr vanligt fenomen - att man tror på det man vill tro på och som man tycker verkar vara riktigt... och sen spinner vidare på det.

När jag nu letade efter verifikation av dina uppgifter i någon tidning (där jag också var säker på att jag hade läst om hur GM blev upptäckt...) hittade jag inget. Däremot detta, där det påstås att flickan själv berättade om övergreppet och att det sedan orsakade att GM greps:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5830385

Det var iof en bättre - och absolut inte otänkbar! - story att GM blev upptäckt av personal medan han höll på med flickan och sen smet iväg. Synd om den uppgiften är fel, jag hade hellre sett att den var sann istället för att behöva lita på vad småbarn säger.
Undrar hur många av det aktuella dagisets barns föräldrar det är som nu har hunnit lägga sina egna ord och tankar i skallarna på sina ungar.


Det sägs att det uppdagades då barnet på 4 år berättade om det för sin närhet. Alltså inte alls påkommen då enligt SR rapportör. Alltså ca 0.07 i inslaget sägs detta.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5830385
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-13 kl. 18:12.
Citera
2014-04-13, 18:26
  #1186
Medlem
Så vidrigt alltihop, särskillt också att han har planerat och nästlat sig in på ett dagis. Det lilla avskrapet har nog mer i bagaget. Det finns ju pedofiler som aldrig rör barn, som skäms över sin sjuka fetish, jag tycker synd om dem faktiskt. Men de avskrap som tar steget är det skört för, ett rovdjur är alltid ett rovdjur. Han borde avlivas. Tyvärr ser vi väl honom ute om ett par år, arbetandes någon annan stans där barn finns tillgängliga.

Fan, fan, fan. Blir så jävla paranoid. Det finns en manlig barnskötare (kanske vikarie) på mitt dagis där mina barn går. Första gångerna jag sett honom trodde jag han var en förälder, han hälsade inte ens, utan rusade nästan förbi. Så jävla fel alltifuckinghopa.
Citera
2014-04-13, 18:40
  #1187
Avstängd
smålandtintins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Tack för din korrigering!
Jag har letat efter andra källor än din (= din talesmans) men inte hittat någon.

Läste ett tusental inlägg i tråden i nästan ett svep och det jag mest kom ihåg angående upptäckten var det du skrev (om att personalen kom på GM och flickan). Jag har härmed fått uppleva ett intressant och tyvärr vanligt fenomen - att man tror på det man vill tro på och som man tycker verkar vara riktigt... och sen spinner vidare på det.

När jag nu letade efter verifikation av dina uppgifter i någon tidning (där jag också var säker på att jag hade läst om hur GM blev upptäckt...) hittade jag inget. Däremot detta, där det påstås att flickan själv berättade om övergreppet och att det sedan orsakade att GM greps:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5830385

Det var iof en bättre - och absolut inte otänkbar! - story att GM blev upptäckt av personal medan han höll på med flickan och sen smet iväg. Synd om den uppgiften är fel, jag hade hellre sett att den var sann istället för att behöva lita på vad småbarn säger.
Undrar hur många av det aktuella dagisets barns föräldrar det är som nu har hunnit lägga sina egna ord och tankar i skallarna på sina ungar.
Jag är inte övertygad om att min ul:s version är fel. Det finns saker som talar för den. Vi får nog helt enkelt vänta och se!
Citera
2014-04-13, 18:47
  #1188
Medlem
Pippifinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Den jag talade med kan inte gå in på några detaljer, men det var otvetydigt av sexuell natur. Om han hade uppsåt är en annan sak, men om min källa har rätt är de som kom på honom säkra på att de bevittnadeett grovt sexualbrott. Några andra fall där det funnits vittnen finns inte vad jag vet, och där är jag skeptisk.

Kan du utveckla det fetmarkerade ytterligare, utan att riskera att röja din källa? Jag är alltså inte intresserad av vad som pågick i detalj men svårt att se hur man kan hamna i en sådan situation och att det råder tvivel om uppsåtet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback