2014-04-09, 15:33
Medlem
Hur stor är sannolikheten att rättegången inte kommer att hållas bakom låsta dörrar?
Citera
2014-04-09, 15:33
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Vi vet ju inte om det är sant. Det är bara anmälningar.

Va? Du kan ju inte bara svara utan att läsa vad jag skriver först...

Jag tar det igen, o hoppas att du förstår min fråga: Aftonbladet skriver att polisen fått in ytterligare en anmälan utöver den första (den som ledde till gripandet av JS). Men sedan skriver AB att ytterligare sju fall har uppdagats. De skriver alltså INTE att ytterligare sju föräldrar har gjort anmälningar.
Så min undran är: Kan Jo*ke ha erkänt dessa andra sju fall utan att andra föräldrar anmält honom? Eller varför väljer AB att formulera sig på detta sätt?
Det är alltså ABs formulering som förbryllar mig.
Förstår du?
Citera
2014-04-09, 15:34
Medlem
JSpuns avatar
EN sån här handling, våldtäkt mot barn, förekommer oftast när GM har själv varit offer... Vad tror ni om det?? Jag tycker att familjen bör kollas.
Citera
2014-04-09, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum

Jag tar det igen, o hoppas att du förstår min fråga: Aftonbladet skriver att polisen fått in ytterligare en anmälan utöver den första (den som ledde till gripandet av JS). Men sedan skriver AB att ytterligare sju fall har uppdagats. De skriver alltså INTE att ytterligare sju föräldrar har gjort anmälningar.
Så min undran är: Kan Jo*ke ha erkänt dessa andra sju fall utan att andra föräldrar anmält honom? Eller varför väljer AB att formulera sig på detta sätt?
Förstår du?

Kan JS "försagt sig" under förhör på någotvis, och sedan polisen pressat honom till sanningen ?
eller är det bara polisen som gjort en höna av en fjäder?
Citera
2014-04-09, 15:37
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polymorphous
Oj, du måste ha en överjävlig tro på mänskligheten du...

Men jag tror som tidigare spekulerat i, att det helt klart kan röra sig om paranoida föräldrar som tolkat in minsta lilla grej i deras barns beteende som ett tecken på att de också blivit utsatta. De har säkert ställt väldigt ledande frågor o.s.v.

Haha, du skulle bara veta!

Fast inte kan väl sju föräldrar på samma förskola vara så pengakåta att de säljer sin unge?

Jag tror att det är som du skriver i slutet av ditt inlägg.
Citera
2014-04-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum

Förstår du?

Jag förstod din fråga. När de skriver "uppdagats" så låter det som att han har erkänt, men jag tror att AF skulle vara tydliga med det så det är bara anmälningar. Han har bara häktats för den första anmälningen.
Citera
2014-04-09, 15:40
Medlem
matrix2005s avatar
Jag tycker att trådar med etniska svenskar som misstänkta gärningsmän är så tråkigt objektiva. Mycket roligare när det är nysvenskar, då blir det lite lättare att spekulera varför.

Nu spekuleras här ovan att det är för hans familj, trasig barndom mm. Så fort det är en svensk så skapas det fler gärningsmän då det är familjen som skapat ett monster. Är det en invandrare är det gener och dess natur att begå övergrepp.

Nä, det är en knäppskalle som gjort det här. Jag gissar att han inte har utfört övergrepp på nio barn, det är givetvis nu en mängd oroliga föräldrar som gissar och vill anmäla varje knäsittning som ett övergrepp.

Men, jag har skummat igenom tråden. Var är RESORNA? Har han gjort resor utomlands? Var?
Citera
2014-04-09, 15:41
Medlem
Har fått följande info av en nyregistrerad användare som inte kunde posta inlägg:

"ger dig info då hahaaa mariann mamman var barnflicka hos göran o hans fru göran gjorde henne gravid vid ca 14 års ålder och dom fick ann-sofi sen fick dom fler barn johan joakim jesper jonatan-död i trafikolycka bor på gård i hornsö i blåmstermåla"
Citera
2014-04-09, 15:48
Medlem
Mer info:

"dom har ändrat sina namn på fb vi har hittat ann-sofi blivande poulsson o micke i ruda heter anrak i efter namn dom är ö kända i mönsterås komun även haft djuraffär där som dom fick slå igen pg av hygien o mmm"
Citera
2014-04-09, 15:56
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Har fått följande info av en nyregistrerad användare som inte kunde posta inlägg:

"ger dig info då hahaaa mariann mamman var barnflicka hos göran o hans fru göran gjorde henne gravid vid ca 14 års ålder och dom fick ann-sofi sen fick dom fler barn johan joakim jesper jonatan-död i trafikolycka bor på gård i hornsö i blåmstermåla"

Det hela börjar låta som en ondcirkel. Typiskt i såna här fall med barnvåldtäkt
Citera
2014-04-09, 16:16
Medlem
zemfiras avatar
Som någon tidigare nämnt, han har säkert blivit sexuellt utnyttjad själv av någon i familjen. Polisen borde kolla upp det. Till slut hoppas jag han tappar tvålen i duschen om det nu blir fängelse, som det säkert inte blir.
Citera
2014-04-09, 16:23
Medlem
http://www.kalmarposten.se/
Sidan 55 i senaste numret. Någon ni känner igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in