2014-06-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tråden ganska tidigt, huruvida dessa uppgifter är sanna eller ej kan jag inte garantera.

OK. Tack.
Citera
2014-06-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, det ska vara om han blivit söndertrasad i just frontalloben då för där sitter"personligheten", men då blir man ju en allmänt otrevlig typ, men okej, även otrevliga typer ska väl ha praktik antar jag..

Man kan få inre hjärnblödningar som påverkar olika centra i hjärnan. Slumpmässigt mer eller mindre.
Citera
2014-06-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klondiker
Vård kan man nog i de flesta fall utgå från är ett hårdare straff med betydligt större isolering och mindre friheter.

Nu ska vi väl inte märka ord, men rättspsykiatrisk vård är inte ett "straff". Tvångsvården ska syfta till att sätta patienten i stånd att frivilligt medverka till nödvändig vård och ta emot det stöd som han eller hon behöver. https://lagen.nu/1991:1128#P2

Jag är ingen psykiater och jag har inte träffas den misstänkte, men av det jag fått veta genom media är det tydligt att grabben inte är fullt frisk.
Citera
2014-06-11, 23:27
Bannlyst
Citat:
Vård kan man nog i de flesta fall utgå från är ett hårdare straff med betydligt större isolering och mindre friheter.
Både isolering och friheter är större på rättspsyk. Mer isolering, mer tvångsmedicinering och oftast längre vårdtid på den intagnes minuslista. Nästan obegränsad tillgång till mobil och internet på plussidan. Regionpsyk i Växjö (SSS) har fått hård kritik för att de hindrat patienter att använda mobil och Örebropedifilen kunde fortsätta ladda ner barnporr på avdelningen.
Citera
2014-06-11, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yasker
Nu ska vi väl inte märka ord, men rättspsykiatrisk vård är inte ett "straff". Tvångsvården ska syfta till att sätta patienten i stånd att frivilligt medverka till nödvändig vård och ta emot det stöd som han eller hon behöver. https://lagen.nu/1991:1128#P2

Jag är ingen psykiater och jag har inte träffas den misstänkte, men av det jag fått veta genom media är det tydligt att grabben inte är fullt frisk.
I Sverige finns inte straff alls, utan bara olika påföljder. Jag är mycket lugnare om han får vård än tre till fyra års fängelse, vilket förmodligen skulle bli påföljden när ungdoms- och tokrabatterna dragits av.
Citera
2014-06-11, 23:38
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Nej, rättspsykiatrisk vård är en strängare form av rehabilitering där man försöker se till den dömdes bästa i mån av hälsa och tillfrisknande. Det här blir ju ett fall av rättspsykiatrisk tvångsvård men det är fortfarande inte mer straff än vad det är ett beslut om att hjälpa den dömde.

Att döma någon till vård innebär i princip att man mister det ansvar för sina handlingar man annars hade delgivits om man dömts till fängelse, och i sig minskar skulden för det begångna brottet. Sen är det såklart jävligt tråkigt och frihetsbegränsat (och det kan ju vara ett straff i sig..) men det finns en anledning till att många spelar på att de är psykisk sjuka istället för "friska". Dvs vård är bättre än fängelse.
Citera
2014-06-11, 23:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
"Dagispersonal" har numera en 3.5 årig lång universitetsutbildning i grunden. Att säga att dom, som ägnat så mycken möda och pengar för att arbeta med barn, sedan skulle nonchalera sin pedagogiska uppgift.

Det är oförskämt!

Du vet helt enkelt inte vad du pratar om.

Fast om man har såpass med utbildning så bör man väl veta att praktikanter inte är annat än just praktikanter, och då lämnar man inte praktikanter ensam med barnen som i det här fallet.
Jag vill skita hur mycket dom lagt på sin utbildning då dom bevisligen brustit i sitt arbete. En del hjälper inte en lång utbildning på helt enkelt utan dom är kokta mellan öronen i alla fall.

Citat:
Tips om var det uppgiften finns. Tacksam.

Om han därmed har fått hjärnskador som lett till detta så är han att betrakta som medicinskt "störd" dvs han kan inte rå för att vissa synapser i hjärnan inte fungerar som dom ska. Då bör skulden snarast hamna hos läkarvården än på hans axlar.

Inte alls säkert att det är hjärnskadorna som orsakat hans läggning. Han va nära Asperger i sin diagnos. Jag vill se svart på vitt att det handlar om att han är pedofil pga hans hjärnskada.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-06-11 kl. 23:56.
Citera
2014-06-11, 23:55
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Både isolering och friheter är större på rättspsyk. Mer isolering, mer tvångsmedicinering och oftast längre vårdtid på den intagnes minuslista. Nästan obegränsad tillgång till mobil och internet på plussidan. Regionpsyk i Växjö (SSS) har fått hård kritik för att de hindrat patienter att använda mobil och Örebropedifilen kunde fortsätta ladda ner barnporr på avdelningen.

Glöm inte att det räcker med lite pappersarbete och förtroende så lotsas pedofilen in i samhället igen. Även så kallade psyksjuka kan "skärpa till sig" och curla folket på rättspsyk.
Senast redigerad av -DaRude- 2014-06-11 kl. 23:59.
Citera
2014-06-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast om man har såpass med utbildning så bör man väl veta att praktikanter inte är annat än just praktikanter, och då lämnar man inte praktikanter ensam med barnen som i det här fallet.
Jag vill skita hur mycket dom lagt på sin utbildning då dom bevisligen brustit i sitt arbete. En del hjälper inte en lång utbildning på helt enkelt utan dom är kokta mellan öronen i alla fall.

Inte alls säkert att det är hjärnskadorna som orsakat hans läggning. Han va nära Asperger i sin diagnos. Jag vill se svart på vitt att det handlar om att han är pedofil pga hans hjärnskada.

Nära asperger i sin diagnos? Sorry , men hur kommer asperger in i bilden?
Citera
2014-06-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Har han en diagnos? Källa på det?

Det är ju inte den utbildade förskolepersonalen som anställer praktikanter? Det är chefen för skolan och i slutänden kommunen. Och någon har handledaransvar för praktikanten - på förskolan.
Citera
2014-06-12, 00:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Nära asperger i sin diagnos? Sorry , men hur kommer asperger in i bilden?

'
Du får helt enkelt läsa P7an (första inlägget), och se vad som skrivs. Det står påminner om en profil så som Aspergers men ej tillräcklig för diagnos.

Citat:
Har han en diagnos? Källa på det?

Det är ju inte den utbildade förskolepersonalen som anställer praktikanter? Det är chefen för skolan och i slutänden kommunen. Och någon har handledaransvar för praktikanten - på förskolan.

Det är dom som är handledare till praktikanten., Då är man med och sitter inte på sitt feta arsle och låter praktikanter förgripa sig på 13 barn, och då runt 40 gånger. Så jag torkar mig i arslet med deras utbildning.

Citat:
Man kan få inre hjärnblödningar som påverkar olika centra i hjärnan. Slumpmässigt mer eller mindre.

Men visst och det är mer komplicerat än så då det gäller hjärnan. Det här kan expertisen säkert tvista om både på längden och tvären,. Det mesta är luddigt snack och inga vetenskapliga belägg. Frontallobsskador är inte för vem som helst att dilla om.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-06-12 kl. 00:07.
Citera
2014-06-12, 00:08
Bannlyst
Noterar att pedofilens bror på sin Facebooksida skriver att han vill ta bort djurplågare och PEDOFILER!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in