2014-04-16, 18:40
Medlem
John.d.oessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Hmm men har det släppts information om kön på barnen eller vadå? Jag tycker mig bara läst nåt om att de två första var flickor eller nåt.

Men ja han lär ju ha haft massvis med chanser till att tafsa lite snabbt på ungarna och med det följer ju också att det är stört omöjligt att gardera sig från att det händer igen, på vilken valfri förskola som helst. Det går helt enkelt inte att undvika att möjligheten finns, för det är ju helt enkelt omöjligt för personalen att bevaka en praktikant exakt 100% av tiden (men befinna sig i samma rum kan man ju förstås) samtidigt som de måste sköta barn de med. Det närmaste man kan komma är väl att jobba fram en mer effektiv sållning av folk som kommer in som praktikanter från första början och det borde ju definitivt finnas nåt krav på utbildning och investerad tid och energi i inriktningen barnomsorg innan man ens blir placerad på en förskola som sagt, annars riktigt dryga böter för förskolan eller nåt i den stilen.

Citat:
Ursprungligen postat av Polisen
21-åringen är i misstänkt för flera fall av bland annat grov våldtäkt mot barn och grovt sexuellt övergrepp av barn. De sju barn som misstänks ha blivit utsatta på förskolan är mellan två och sex år gamla och det handlar om flickor och pojkar.
Källa från 2014-04-09 http://polisen.se/Kalmar_lan/Aktuellt/Pressmeddelanden/Kalmar-lan/Flera-anmalningar-om-valdtakter-pa-forskola/
Citera
2014-04-16, 18:47
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Låter ju inte alls särskilt troligt. Om barnen inget kunnat säga utan det kommit fram via läkarundersökningar så förutsätter det två saker:

1) Samtliga barn (åtminstone de små) har läkarundersökts för att jaga offer.

2) Det skulle röra sig om så grova övergrepp att barnen hade faktiska skador i underliv/anus ...

Låter helt otroligt att han skulle ha kunnat utöva det systematiskt under en period på två månader med tolv offer utan att någon redan tidigare upptäckt något ....

"”Stort arbete”

Polisen arbetar just nu med att hålla förhör med samtliga inblandade.

– Vi jobbar på och vi får in nya uppgifter som ska dubbelkollas. Det är ett stort arbete rent praktiskt om man tittar på hur många målsägare och så många små barn. En del av barnen är så små att det går inte att kommunicera eller prata med dem, utan vi får använda oss av annan metoder såsom läkarundersökningar och genom att förhöra andra personer runt om kring, säger Lina Isaksson Funke."´

källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18720388.ab
Citera
2014-04-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomis2000
På mina barns förskola finns det inte ens en dörr att stänga in till blöjrummet. Koncentration för att byta blöjor...haha. Förlåt att jag skrattar men det lät så roligt bara.

Blöjbyten går snarare på rutin på en förskola, inget som kräver jättemycket koncentration. Jag har varit på många förskolor och på samtliga (utom enstaka med glasdörr) har man möjligen haft en grind som går att stänga ute andra barn med. Orsaken är väl att en pedagog ibland är ensam med en massa barn och då kan man inte gärna stå helt instängd med ett blöjbarn, för då har man ingen koll alls på vad som händer utanför blöjbyteslokalen. Men det kan också vara bra med andra barn som tultar runt i blöjbytesrummet, för då har man lite koll på dem. Gäller bara att akta blöjhinken, så ingen blir nyfiken på den
Citera
2014-04-17, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Hmm men har det släppts information om kön på barnen eller vadå? Jag tycker mig bara läst nåt om att de två första var flickor eller nåt.
.

Har hört från vissa källor att han hade slickat nån av tjejerna när han bytte blöjor, det var andra barn som hade sett det och berättat när allt kom fram, är till 90% säker på källan
Senast redigerad av datorius 2014-04-17 kl. 12:28.
Citera
2014-04-17, 12:48
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datorius
Har hört från vissa källor att han hade slickat nån av tjejerna när han bytte blöjor, det var andra barn som hade sett det och berättat när allt kom fram, är till 90% säker på källan

Fyyyy fan! Må han brinna i helvetet! Usch o fy!
Jag önskar verkligen att de satte honom med "vanliga" fångar, så skulle de nog göra oss skattebetalare en tjänst o spara in en del pengar på "vård" o rehabilitering.
Citera
2014-04-17, 13:05
Medlem
Another.Bricks avatar
Citat:

Men herre gud...

Vet någon hur hans familj/bekanta/vänner behandlar honom efter allt som kommit fram?
Citera
2014-04-17, 14:08
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Another.Brick
Men herre gud...

Vet någon hur hans familj/bekanta/vänner behandlar honom efter allt som kommit fram?

Njaaä, det beror lite på hur du menar. Efter första veckan gick hans ena bror ut i pressen o lipade över hot mot familjen.
Han sa även då att de hade skrivit brev till GM, men inte fått svar, samt att de tänker på honom hela tiden.
De tycks hoppas att han är oskyldig o att allt är ett enda stort missförstånd.
Men sedan dess har jag inte läst/hört något om familjens reaktioner.
Ska se om jag kan hitta den artikeln.
Citera
2014-04-17, 14:49
Medlem
Snobbs avatar
Brorsan hade väl också sagt att Jocke hade en hjärnskada som kunde få honom att säga saker som inte var sant. Det tyder på att brorsan ifrågasätter erkännandet som Jocke gjort. Tror att han i samma artikel sade att Jocke är Jocke och hans familj är hans familj, därför borde familjen inte motta hot. Där låter det som om han ändå misstänker att brodern har gjort något fel eftersom han tar distans. Det låter lite som att Jocke får stå för sig själv utan stöd från familjen. Jag gissar på att familjen är förvirrade.
Citera
2014-04-17, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Brorsan hade väl också sagt att Jocke hade en hjärnskada som kunde få honom att säga saker som inte var sant. Det tyder på att brorsan ifrågasätter erkännandet som Jocke gjort. Tror att han i samma artikel sade att Jocke är Jocke och hans familj är hans familj, därför borde familjen inte motta hot. Där låter det som om han ändå misstänker att brodern har gjort något fel eftersom han tar distans. Det låter lite som att Jocke får stå för sig själv utan stöd från familjen. Jag gissar på att familjen är förvirrade.

Ja, vad hade man gjort själv? klart man hade vändit och vridit in i det sista och försökt inbilla sig själv att ens anhörige var oskyldig
Citera
2014-04-17, 17:16
Medlem
Citat:

Vad har dina källor mer för information?
Citera
2014-04-17, 17:39
Medlem
cakkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Vad har dina källor mer för information?
Men 5åringar byter man väl inte blöjor på?? Tvivlar inte ett skit på att han är skyldig men ändå!! Jävla Grispeddo
Citera
2014-04-17, 17:40
Medlem
cakkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cakka
Men 5åringar byter man väl inte blöjor på?? Tvivlar inte ett skit på att han är skyldig men ändå!! Jävla Grispeddo
Oskyldig ska det stå...ursäkta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in