Citat:
En vanligtvis mycket välunderrättad källa berättar att det sägs att barn på avdelningen strax innan stängningsdags tyckte att det lät konstigt från ett rum på förskolan. En i personalen gick för att kolla och upptäckte den misstänkte in flagrante delicto med den femåriga flickan. Han kutade iväg och kunde gripas först morgonen efter.
Hur säker uppgiften är, är svårt att avgöra, men historian verkar rimlig.
Hur säker uppgiften är, är svårt att avgöra, men historian verkar rimlig.
Jag har inte hittat det du skriver någon annanstans än i denna tråd, jag förstår att du litar på din källa, men för egen del känns det inte rimligt.
"Strax innan stängningsdags" enligt såväl förskolechef och citerad anställd var arbetstiderna för GM 9-13, en förskola stänger väldigt sällan kl 13 en torsdag.
"Lät konstigt från ett rum och personalen gick dit" stämmer inte heller med uppgifterna som förskolechef och anställd berättat om i media där dem hela tiden hävdat att det förstår inte hur, eller när det har skett, eftersom GM aldrig tilläts vara ensam med ett barn och att dörrar inte ens hölls stängda.
"Han kutade iväg" togs GM in flagrante vid ett brott som detta skulle GM plockats in långt tidigare än dagen efter. Pådraget skulle ha vart mycket större, GM bostad skulle ha genomsökts direkt, inte dagen efter.
"Låter rimligt" den diskussionen har vi haft tidigare och för mig låter det fortfarande inte rimligt. Jag har förvisso ingen anledning att tro mindre om din källa än om övrig medias källor, men hade det funnits relevans i det du skriver hade det funnits i annan media.