2014-04-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Hittade en intressant uppsats om barn som förövare. GM ligger åldersmässigt på marginalen men mycket av hans bakgrund stämmer in. Det som är förhoppningsfullt enligt uppsatsen är att unga förövare har lättare att erkänna vilket han har gjort. Samt att återfallen är sällsynta för unga. Finns något att lära för vuxna pedofiler eller är dom för gamla? Är deras sexualitet redan gjuten och stagnerad? Vi får väl hoppas för allas bästa att det finns hopp om hjälp för GM!

http://www.esh.se/fileadmin/erstaskondal/Uppsatser/socarb/c-upps_03/l_larsson_cupps.pdf[
Det där är en C-uppsats. Något begränsad vetenskaplig tyngd.

Rent allmänt kan man säga att parfilier (exempelvis pedofili) hamnar i kategorin personlighetsstörningar och om den som lider av det själv inser att hans/hennes handlande skadar andra, kan det finnas en väg till att rehabilitera dessa individer.

Många parafilister, exempelvis S/M - utövare vill ju däremot inte detta eftersom de ser det som en krydda i livet och den som lider smärta själv eftersträvar denna smärta.

Litet OT men eftersom en massa felaktigt om rehabiliteringspotentialen för dessa individer ser ut är det centralt i många diskussioner.

Att en pedofil själv blivit utsatt för övergrepp är inte alls någon förmildrande omständighet, tycker jag däremot.
Citera
2014-04-10, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Det brukar vara så när en äldre man gör en ung tjej gravid och hon föder i hans sällskap, mannen ger sig på barnen sexuellt också. Läs på lite såna fall så kan du se det mönstret.

Ok. jag tror det kan vara genetiskt också, vissa människor föds med felprogramerade hjärnor tyvärr
Finns ju många pedofiler som haft en bra barndom men som förgriper sig på barn ändå, men de har ofta någon sorts psykisk störning i släkten
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Ett övergrepp köper jag utan problem. Kanske två också. Men att under en tvåmånadersperiod ha sexutnyttjat en halv dagisavdelning får mig att tvivla.

några av barnen ska väl va från ett ställe han jobbat på tidigare tror jag
Citera
Medlem
My-Times avatar
Skall försöka sammanställa hur "boendesituationen" ser ut, i alla fall enligt de offentliga uppgifter som finns.

På adressen Hornsö Hällen 221 står dessa personer skrivna:
Joakim Stranke
E*ddie R*oger S*tefan P*ersson (tillsammas med GM´s mor, M*arianne S*tranke)
B*ritt-Louise G*unilla H*ermansson (syster till M*arianne som är GM´s mor)

På adressen Hornsö Hällen 223 står dessa personer skrivna:
G*öran M*agnus S*tranke (Gm´s pappa)
M*arianne S*tranke (GM´s mor, som är tillsammans med E*ddie P*ersson)

Om man tittar på google earth så är det någon form av gård alla bor på, dock i två olika hus.

Två saker som slår mig när man kollar detta är ju att Joakim inte står skriven i samma hus som sina föräldrar, samt att Joakims mamma står skriven kvar hos Joakims pappa när hon är tillsammans med grannen. Grannen är alltså E*ddie som står skriven på samma adress som M*ariannes syster B*ritt-Louise .Detta verkar minst sagt lite knepigt. För att inte säga rörigt.

Dessa uppgifter är hämtade från Ratsit.

Edit:
Ändrade en hel del.
Senast redigerad av My-Time 2014-04-10 kl. 13:01.
Citera
2014-04-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Skall försöka sammanställa hur "boendesituationen" ser ut, i alla fall enligt de offentliga uppgifter som finns.

På adressen Hornsö Hällen 221 står dessa personer skrivna:
Joakim Stranke
E*ddie R*oger S*tefan P*ersson (tillsammas med GM´s mor, M*arianne S*tranke)
B*ritt-Louise G*unilla H*ermansson (vet ej om det finns något släktförhållande till GM eller till E*ddie, möjligtvis så är hon faster till GM)

På adressen Hornsö Hällen 223 står dessa personer skrivna:
G*öran M*agnus S*tranke (Gm´s pappa)
M*arianne S*tranke (GM´s mor, som är tillsammans med E*ddie P*ersson)

Om man tittar på google earth så är det någon form av gård alla bor på, dock i två olika hus.

Två saker som slår mig när man kollar detta är ju att Joakim inte står skriven i samma hus som sina föräldrar, samt att Joakims mamma står skriven kvar hos Joakims pappa när hon är tillsammans med grannen. Verkar lite knepigt.

Dessa uppgifter är hämtade från Ratsit.

Eller så mailar du folkbokföringen? så får du alla uppgifter om släktskap.
Citera
2014-04-10, 12:42
Medlem
Det här är så vidrigt så det finns inte. Förmodligen ett av de värsta brott man kan begå. Jag hoppas någon gör slut på honom. Ett riktigt jävla äckel. Män ska inte få jobba på förskola, spelar ingen roll vad någon naiv jävla vänsterpartist säger (och då röstar jag ändå åt vänster). Folk måste vakna upp och sluta vara så sjukt godtrogna.

Bra att ni hänger ut honom. Han ska lida hela livet för vad han gjort, precis som de drabbade barnen och deras föräldrar kommer att lida.
Senast redigerad av kentuckyfry 2014-04-10 kl. 12:44.
Citera
2014-04-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
B*ritt-Louise G*unilla H*ermansson (vet ej om det finns något släktförhållande till GM eller till E*ddie, möjligtvis så är hon faster till GM)

Marianne står oppført som søsteren hennes på facebook, og for noen dager siden hadde hun Joakim oppført som nevø, men det siste er tatt bort nå.
Citera
2014-04-10, 13:20
Medlem
Fujoshis avatar
Ett till klipp av Joakim på anime konvent ( vid 1:55 )
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=L4PJbkiNUKQ#t=11 5
Citera
2014-04-10, 13:25
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujoshi
Ett till klipp av Joakim på anime konvent ( vid 1:55 )
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=L4PJbkiNUKQ#t=11 5

Usch, det där var ju riktigt läskigt!
Citera
2014-04-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmxjocke
Hur kommer det sig att 'kompisJocke' får hot på sin ask?

Citat:
Ursprungligen postat av komi
Håller med, han har ju inte gjort något, han råkade bara va med på bild, även om hans kommentar var lite olycklig

Men herre gud och snälla nån.
Antigen är du lite handikappad eller så inte läskunnig.

Killen du just citerade ÄR ju den personen du sedan omnämner i ditt eget inlägg
Vet att det i viss mån strider mot reglerna men denne har ju själv "outat" sig.
Och han försöker ju själv påpeka att han inte ÄR peddo.
Citera
2014-04-10, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av komi
några av barnen ska väl va från ett ställe han jobbat på tidigare tror jag
Från Kvällsposten:
Citat:
Polisen skickade ut ett pressmeddelande där man meddelade att mannen nu misstänktes för sammanlagt nio sexuella övergrepp mor barn. Sju av barnen går på förskolan där mannen gjort praktik och två av barnen ska han ha träffat på annat håll.
Citera
2014-04-10, 13:49
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Usch, det där var ju riktigt läskigt!

Kanske dumt att påpeka men han spelar ju 'Jokern'.. Läskigt, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in