Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-05, 00:53
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snegassap
Jag tycker det får vara slut på spekulationer!
Personen är inte lagförd eller dömd!
Man kan INTE hänga ut människor på detta sätt!

Kan kan man ju uppenbarligen. Men det känns fan allt annat än rätt med tanke på att det inte ens är bekräftat att det är han som är häktad. Tvivlar på att någon av häxjägarna här skulle ta på sig nån skuld ifall han blev oskyldigt ihjälslagen över detta.

Och innan ni frågar, nej, jag vet inte om han är skyldig eller inte. Men det är något för polisen att reda ut i det här fallet, de är ju uppenbarligen på gång med sin utredning så låt någon bli dömd innan ni brännmärker någon som pedofil.
Citera
2014-04-05, 01:01
  #122
Medlem
Snobbs avatar
Spekulera tycker jag är ok men om hela namnet nämns bör någon bokstav bytas ut mot en *. Sen tror jag att det är självklart att ingen ger sig på honom via nätet eller irl då han som sagt bara är misstänkt och vi inte har alla bevis. Det är ett grovt brott, folk kommer att intressera sig för detta, klart vi måste få snacka om saken. Är han helt oskyldig och inte ens intressant för polisen att utreda så föreslår jag att han presenterar sitt alibi här så att vi kan släppa fokuset på honom. Själv hoppas jag på att GM redan är en dömd pedofil sedan innan. Man vill ju att det ska finnas så få av dem som möjligt.
Citera
2014-04-05, 02:55
  #123
Medlem
Europes avatar
Det är verkligen inte okej att hänga ut någon som pedofil och våldtäktsman på så lösa grunder. Det borde inte ta så lång tid innan det kommer fram vem som är MGM, så det känns onödigt att hetsa mot någon person baserat på ren hörsägen. Dessutom är våldtäktsfall speciella, så det känns alltid behövligt att åtminstone hinna ta del av FUP innan man börjar bedöma hur pass väl grundade anklagelserna är och börjar skriva ut personens namn. Förvisso är det lättare att ta ställning till teknisk bevisning i fall där offret är barn (eftersom det inte borde förekomma några bindande spår av sexuell aktivitet om personen är oskyldig).
Citera
2014-04-05, 05:19
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
just på grund av sådana kommentarer han tog bort kommentaren, och stängde sin facebook.
http://i.imgur.com/GPkRI3q.jpg
Citera
2014-04-05, 06:17
  #125
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
http://i.imgur.com/GPkRI3q.jpg

Har denna snubben ett arbete?
Citera
2014-04-05, 08:37
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Har denna snubben ett arbete?

Uppenbarligen inte, om han nu gjorde praktik på dagiset som någon skrev tidigare. Han verkar ju bo hemma.. eller vart bo han? Hos ett par i 50års ålder? Är de hans föräldrar eller? Gubben i verka ju ha ett förhållande med någon annan än hon som på adressen enligt fb? Den här familjen verka helt mysko?
Skulle bra gärna vilja veta vad han har för relation till den tidigare dömda fb vännen?, ingen som vet??
Citera
2014-04-05, 09:03
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helvete1
Han kommenterade " i Know you like it" när msg smeker ett halvnaket barn.

Givetvis vet den som kommenterade att. msg var pedofil.

Vetskapen om att någon är pedofil utan att rapportera detta till myndigheterna är ett lika sjukt svin!

kastrering på bägge!

smeker? jag tycker det där ser ut som en vanlig syskonbild
Citera
2014-04-05, 09:08
  #128
Medlem
ImCertins avatar
Vilken jävla häxjakt i denna tråden. Bryter garanterat mot de nya fb reglerna. Säger inte att snubben inte ser skev ut, men vem fan gör inte det. Blir du uthängd som peddo så är du körd. Och om det visar sig vara GM så är det fortfarande helt fel beteende att hänga ut någon.

Nu hoppas vi den skyldige får sitt straff!
Citera
2014-04-05, 09:12
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImCertin
Vilken jävla häxjakt i denna tråden. Bryter garanterat mot de nya fb reglerna. Säger inte att snubben inte ser skev ut, men vem fan gör inte det. Blir du uthängd som peddo så är du körd. Och om det visar sig vara GM så är det fortfarande helt fel beteende att hänga ut någon.

Nu hoppas vi den skyldige får sitt straff!

om han nu är så oskyldig varför går han inte ut med de då? Typ skriver de på sin fb eller nått
Citera
2014-04-05, 09:13
  #130
Medlem
Solehers avatar
Såg, vad jag tror är honom, i torsdags när jag gick för att köpa cigaretter i torsdags. Han var då ute på gårdsplanen med barnen.
Citera
2014-04-05, 09:16
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Som sagt, många bäckar små. Allt talar för att han är GM. Psykfallsbilderna, misstanken om att han är GM, bilden där han håller om ett barn, kommentaren han fick på bilden och att själv kommenterar andra bilder.

Börjar nästan kännas som att du känner GM med tanke på din ständiga jakt på att försvara honom och de andra inblandade. All fakta talar för att det är han som gjort det.

Vad TV-spel och verkligheten har med saken att göra förstår jag inte heller..
77

Nej, känner inte den misstänkta GM. Jag har bara varit med ett antal gånger på Flashback när det har spekulerats vilt hit och dit innan. Jag har många år jobbat med att utreda liknanade saker, och har liiite mer neutral ton än vad du har. Du har redan dömt en person, och varje sak som du ser är ett bevis för att din redan förutbestämda åsikt är sann. Pröva och tänk mer som den tioende personen istället.

Citat:
Ursprungligen postat av snegassap
NU RÄCKER DET!!!
Det är Polisen som avgör vem GM är, inte ni!
Det är INTE OK att hänga ut folk på detta viset innan dom är dömda!
Tänk riiiktigt noga på vad ni sysslar med!

tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Skulle det sedan visa sig att allt var felaktigt så är det ju bara att revidera det man tidigare skrivit. Naturligtvis ska vi få spekulera i ifall den misstänkte GM verkligen är GM. På samma sätt som han har all makt i världen att bevisa sin oskuld, exempelvis genom att skriva ett inlägg på facebook eller liknande. Bättre att spekulationer sker öppet så man har chans att ifrågasätta och kritisera än att de sker dolt. Och som sagt, skulle motsatsen bevisas så kommer vi ju få reda på det.

Kan du inte tala om vad du heter utanför Flashback? så ska jag spekulera i vilka brott du gjort? Rättsystemet är uppbyggt att du ska inte bevisa din oskuld, åklagaren ska presentera bevis för din skuld. Och idag har vi inga sådana. Varje inlägg du har skrivit att personer är pedofil sparas. Folk läser inte hela konversationen. Han är redan uthängd, och det är inget du kommer någonsin kunna ta tillbaka, ryktesspridningen har börjat.

Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Jag är fan orolig att de ska sopa detta under mattan, media alltså. Det är en sån liten nyhet- en 21 åring har ju precis våldtagit en 4-5 åring! Vart är rubrikerna?

Varför har inte tidingar kommenterat på barnets välmående? De skriver alldeles för litet.

Det är sträng förundersökningssekretess, dvs att det är åtalbart att yppa något. Därför kommer inget ut. först efter häktningsförhandling är gjord, kommer vi veta mer. Såvida inte en granne får höra något och uttalar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Spekulera tycker jag är ok men om hela namnet nämns bör någon bokstav bytas ut mot en *. Sen tror jag att det är självklart att ingen ger sig på honom via nätet eller irl då han som sagt bara är misstänkt och vi inte har alla bevis. Det är ett grovt brott, folk kommer att intressera sig för detta, klart vi måste få snacka om saken. Är han helt oskyldig och inte ens intressant för polisen att utreda så föreslår jag att han presenterar sitt alibi här så att vi kan släppa fokuset på honom. Själv hoppas jag på att GM redan är en dömd pedofil sedan innan. Man vill ju att det ska finnas så få av dem som möjligt.


spekulera är verkligen en sak. Men här har persónen och dennes vänner hängts ut med namn adress och telefonnummer...

Citat:
Ursprungligen postat av luffsan
smeker? jag tycker det där ser ut som en vanlig syskonbild

precis.
Citera
2014-04-05, 09:20
  #132
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Visst önskar jag veta vem GM är. När utredningen är färdig och polisen är säkra på att rätt person är i förvar.

Såg nyheten på text-tv. Fy fan vad vidrigt :-( Jag som brukar vara barnvakt åt min kusins tvååring. Bara tanken att någon kan tänka sig att röra henne. Den jäveln kommer jag ge mig på. Om inte föräldrarna hinner före.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback