2014-04-10, 11:18
Medlem
JSpuns avatar
http://i62.tinypic.com/ogl0ya.jpg

Verkar som Joakims ex har kommenterat youtubeklippet med Joakim 1.19

youtube: http://www.youtube.com/watch?v=57QIDm1yqw8&feature=player_detailpage#t=79
Citera
2014-04-10, 11:28
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvjed
*Om det nu inte är så att det fanns komprometterande bilder i hans mobil!

Smart tänkt!
Jag skrev igår o funderade över ABs formulering - någonting i stil med "Ännu en anmälan har inkommit, samt har sju ytterligare fall uppdagats". Jag kände att om det hade varit anmälningar från föräldrar så hade det väl stått just anmälningar..?
Jag var inne på att GM hade erkänt, någon föreslog att polisen hade genomsökt hans dator, o nu kommer du med ännu ett bra förslag!

Vi får väl vänta o se, men det är inte utan att man funderar...
Citera
2014-04-10, 11:31
Medlem
Jag fattar inte riktigt. Blev Joakims mor gravid som 14 åring, borde hon ju vara 35 och inte 45. Annars var hon ju 24 när hon blev gravid??
Citera
2014-04-10, 11:35
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariposa81
Jag fattar inte riktigt. Blev Joakims mor gravid som 14 åring, borde hon ju vara 35 och inte 45. Annars var hon ju 24 när hon blev gravid??

Hon är 35 år. Sen tror jag att Joakims pappa och utnyttjade i sin tur barnen sexuellt. Det här är ju inte ovanligt, såhär blir det när mindreåriga blir sexuellt utnyttjade och dessutom föder barnet/barnen.

EDIT: Enligt ratsit.se 45 år --- nu blir jag osäker.
Senast redigerad av JSpun 2014-04-10 kl. 11:37. Anledning: Edit
Citera
2014-04-10, 11:37
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Enligt vad jag har läst här kan man sammanställa det på följande sätt:
Joak*m har en (eller flera?) äldre syskon, vars mor o far bestämde sig för att skaffa en barnflicka. Denna barnflicka var i 14, 15-års åldern. Pappan i familjen har ett förhållande med barnflickan, som blir gravid i 15-årsåldern. Mamman till de äldsta barnen flyttar, o barnflickan flyttar in o får typ 4 barn (däribland GM) med pappan.
Det sägs att GMs pappa är ca 70 år, o hans mor ca 45 år.

Hela, eller större delen av familjen är med om en bilolycka runt 2003, där den yngste brodern dör o GM får huvudskador.
GM o resten av familjen har haft en svår uppväxt med mobbning och utfrysning.

GM blir som besatt av teater, uppger på flera forum att det bara är där "han kan vara sig själv". Verkar även som att GM har svårt att veta var han tar slut o skådis-Jocke börjar.

Förskolechefen är inblandad i någon lokal teatergrupp där GM medverkar. Förskolechefen fattar tycke för GM o erbjuder honom praktik på förskolan.

Han har praktiserat på förskolan i två månader när han, förra torsdagen, polisanmäls för grov våldtäkt av barn.
Polisen hämtar in honom på fredagen, och i förhör erkänner han våldtäkten.

Efter att föräldrar på förskolan informerats kommer ännu en anmälan in.
Och under följande vecka (fram till igår, onsdag) uppdagas ytterligare sju fall.
Så sammanlagt handlar det om nio barn, varav sju går på den aktuella förskolan.

Allt detta är hörsägen, o jag kan ev. minnas något fel eller ha misstolkat något.

Kanske hade varit bra om trådstartaren gjorde en sammanfattning i början?

Tack! Men stämmer det att Joakims mamma sedan flyttar ihop med grannen, efter sin "relation" med pappan?
Citera
2014-04-10, 11:38
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Hon är 35 år. Sen tror jag att Joakims pappa och utnyttjade i sin tur barnen sexuellt. Det här är ju inte ovanligt, såhär blir det när mindreåriga blir sexuellt utnyttjade och dessutom föder barnet/barnen.

EDIT: Enligt ratsit.se 45 år --- nu blir jag osäker.

Den äldsta sonen är väl 30 år? Då stämmer åldern på mamman (14-15 år) när hon blev gravid med mannen hon var barnflicka till. Kan vi snälla komma överens lite om en grund-- det blir så splittrat med info hit och dit..

Mamman är alltså 45 år- Mariann Stranke. Den äldsta sonen är 30 år, hennes första. SÅ.
Senast redigerad av JSpun 2014-04-10 kl. 11:48. Anledning: Igen nytt
Citera
2014-04-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Som sagt, många bäckar små. Allt talar för att han är GM. Psykfallsbilderna, misstanken om att han är GM, bilden där han håller om ett barn, kommentaren han fick på bilden och att själv kommenterar andra bilder.

Börjar nästan kännas som att du känner GM med tanke på din ständiga jakt på att försvara honom och de andra inblandade. All fakta talar för att det är han som gjort det.

Vad TV-spel och verkligheten har med saken att göra förstår jag inte heller..

Du verkar ha sett för mycket på polisserier, detektiven.
Tänk om polisen skulle ha dragit sina slutsatser som du gör.
Har ingen tagit lärdom om vad som hände i tråden om DIF-supporter dog i Helsingborg?

Folk lägger ut namn på en person som inte är misstänkt eller dömd.
Citera
2014-04-10, 11:56
Medlem
Citat:
Den äldsta sonen är väl 30 år? Då stämmer åldern på mamman (14-15 år) när hon blev gravid med mannen hon var barnflicka till. Kan vi snälla komma överens lite om en grund-- det blir så splittrat med info hit och dit..

Mamman är alltså 45 år- Mariann Stranke. Den äldsta sonen är 30 år, hennes första. SÅ.

Det var uppenbart för flera sidor sedan. Gör alla en tjänst och sluta skriva samma förvirrade saker fram och tillbaka till dig själv.
Citera
2014-04-10, 11:57
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:

Ja, gör gärna en sammanställning! Jag vet inget om denna familj, jag bor i en helt annan del av Sverige.
Men då har alltså GM ännu äldre syskon? Som Maria*n var barnflicka åt? :O
Blir bara krångligare o krångligare - behövs ett släktträd. O en PowerPoint-genomgång...
Citera
2014-04-10, 11:59
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Tack! Men stämmer det att Joakims mamma sedan flyttar ihop med grannen, efter sin "relation" med pappan?

Enligt vad det står i tråden - ja.
Men som jag fattat det är det någon slags familjegård Var snack om att GM var skriven i ett hus med sin far o en kvinna som inte var hans mor, ev. en faster. Känns allmänt inavlat o jag eftersöker ett släktträd!
Citera
2014-04-10, 12:12
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Enligt vad det står i tråden - ja.
Men som jag fattat det är det någon slags familjegård Var snack om att GM var skriven i ett hus med sin far o en kvinna som inte var hans mor, ev. en faster. Känns allmänt inavlat o jag eftersöker ett släktträd!

Edit: Nej, inte GMs mor, utan mamman till de äldre barnen. Eller..? I'm lost.
Citera
2014-04-10, 12:16
Medlem
Hittade en intressant uppsats om barn som förövare. GM ligger åldersmässigt på marginalen men mycket av hans bakgrund stämmer in. Det som är förhoppningsfullt enligt uppsatsen är att unga förövare har lättare att erkänna vilket han har gjort. Samt att återfallen är sällsynta för unga. Finns något att lära för vuxna pedofiler eller är dom för gamla? Är deras sexualitet redan gjuten och stagnerad? Vi får väl hoppas för allas bästa att det finns hopp om hjälp för GM!

http://www.esh.se/fileadmin/erstaskondal/Uppsatser/socarb/c-upps_03/l_larsson_cupps.pdf[
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in