2014-06-16, 16:23
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
http://www.exponerat.info/wp-content/uploads/2014/04/2014-04-09-20-25-29_Joakim-Kokko-Stranke_pedofil.jpg
Snacka om att se ut som ett peddo!

Obehagligt utseende även om han egentligen ser bra ut. Mycket gayig och med
en otäck blick i ögonen. Han kunde nog spelat en sadistisk seriemördare på film
om han varit skådespelare.
Citera
2014-06-17, 12:02
Medlem
MedborgareXs avatar
Detta är Sverige där man har väldigt stor förståelse för brottslingars personliga integritet medans offrens väl och ve glöms bort.

Kanske att något stackars offers pappa inser detta.....
Förövaren bör låsas in för gott så slipper han få sin k*k avklippt och ett spett i r*ven
Citera
2014-06-17, 13:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Under onsdagen inleds rättegången mot den 21-årige förskolepraktikant som misstänks för grova sexuella övergrepp mot flera barn.
Men nu meddelar åklagaren att hon lämnar in en tilläggsstämning angående ytterligare ett barn på den aktuella förskolan i Högsby.
Förhandlingen i Kalmar tingsrätt kommer nu att gälla misstänkta övergrepp mot totalt 14 barn.

http://www.expressen.se/kvallsposten/21-aringen-misstanks-for-nya-sexovergrepp/
Citera
2014-06-17, 14:49
Medlem
Snobbs avatar
...och mörkertalet är väl enormt. Han har säkert testat sig fram i flera år innan han vågade göra detta. Jag har funderat på det här med alla bilder han tog, och några spred han väl vidare? Någon som vet om han tjänat pengar på att sälja barnporr? Det borde ju isf lägga till ytterligare något år på hans slutgiltiga straff om han får fängelse.
Citera
2014-06-17, 15:18
Medlem
mathematicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedborgareX
Detta är Sverige där man har väldigt stor förståelse för brottslingars personliga integritet medans offrens väl och ve glöms bort.

Kanske att något stackars offers pappa inser detta.....
Förövaren bör låsas in för gott så slipper han få sin k*k avklippt och ett spett i r*ven

Brottsoffer glöms inte bort, det är så att media inte kan skriva artiklar om våldtäktoffers möten på Unga Brottsoffer, samtal hos psykolog osv. för det vet media inget om.

Snarare de 9/10 våldtäktsoffer vars gärningsman inte blir fälld som glöms bort.

Men undrar hur man hjälper en 3-åring att gå vidare efter nåt sånt här!! Man vill ju inte tro att sånt faktiskt händer...

Jag håller med dig om det sista.
Citera
2014-06-18, 08:34
Medlem
De hade ett fall i Nederländerna för några år sen. Han hade filmat sina övergrepp på <70 stycken 0-4 åringar på olika förskolor där han arbetade. Han valde barn i den åldern för att de inte kunde prata ordentligt än. Efter det har man infört en fyra ögon policy, vilket innebär att det ALLTID ska finnas minst två vuxna i rummet - ingen får vara ensam med barnen. Det är regler på nationell nivå, vilket kostar pengar men är väl värt det. Kameror hjälper inte mot övergrepp. De kan stängas av eller inspelningar raderas.
Citera
2014-06-18, 10:01
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Den rättspsykiatriska utredningen är nu klar och läkare slår fast att den 21-årige förskolepraktikanten kan dömas till fängelse.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/misstankte-pedofilen-inte-psykiskt-sjuk
Hoppas nu på ett långt fängelsestraff och höga skadestånd. Det ska svida riktigt ordentligt för grabben som våldförde sig på dessa försvarslösa barn.
Citera
2014-06-18, 10:03
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Den rättspsykiatriska utredningen är nu klar och läkare slår fast att den 21-årige förskolepraktikanten kan dömas till fängelse.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...-psykiskt-sjuk.
hade han inte någon sorts hjärnskada från någon olycka?
Citera
2014-06-18, 10:10
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
hade han inte någon sorts hjärnskada från någon olycka?
Den verkar inte kunna "rädda" honom nu. Han vet mycket väl vad han gjorde. Ett direkt uppsåt är det tal om här. Dvs gm vet om konsekvenserna som handlingen kommer ge men väljer ändå att genomföra handlingen och därmed begå brottet.

Ex en man går förbi en bil utan att ha en tanke på att krossa en ruta men sedan ändå bestämmer sig för att krossa rutan. Då är det ett brott i samma mening som praktikanten som kunde välja att inte xxx med barn Y men ändå valde att xxx med barn Y.
Senast redigerad av Mogaku-san 2014-06-18 kl. 10:12.
Citera
2014-06-18, 10:14
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Den verkar inte kunna "rädda" honom nu. Han vet mycket väl vad han gjorde. Ett direkt uppsåt är det tal om här. Dvs gm vet om konsekvenserna som handlingen kommer ge men väljer ändå att genomföra handlingen och därmed begå brottet.

Ex en man går förbi en bil utan att ha en tanke på att krossa en ruta men sedan ändå bestämmer sig för att krossa rutan. Då är det ett brott i samma mening som praktikanten som kunde välja att inte xxx med barn Y men ändå valde att xxx med barn Y.
det var bara en undran från mig om jag kom ihåg rätt, försöker inte förminska det han gjort...
Citera
2014-06-18, 10:21
Medlem
DickyTickers avatar
Långt fängelsestraff?

Livstid eller dödsstraff.

Inför dödsstraff nu för enbart denna man tack! Detta är inte ok. Våldtäkter är sjukt hemskt men våldtäkter mot barn är sjukt jävla mycket värre. Att det dessutom är barn i 2-6 års ålder gör det ännu värre än vad det redan är.

Så dödsstraff tack!

Jag vill inte ha för höga straff för brott som inte är så jävla allvarliga. Men när vi kommer till mord, dråp, våldtäkter så SKA det vara höga straff. Dråp och mord SKA ha lägsta straff på 10 respektive 14 år. Våldtäkt ska ha lägst 4 år och våldtäkt mot barn lägst 6 år.

Narkotikabrott, misshandel, skadegörelse etc ska såklart ha låga straff. Narkotikabrott om det inte är för försäljning och stora mängder.
Citera
2014-06-18, 10:57
Medlem
DickyTickers avatar
– Jag har inte kunnat låta bli, säger han.
– Jag slutade när det verkade göra ont, säger han ofta.
– Jag hade bara levt på det jag fått tag på på nätet och sånt och liksom inte ”rediga” barn om man säger så, säger han i förhör.
– Jag visste att det skulle sluta så här, så det var bara att köra på.
På frågan varför han trots det inte slutade säger han:
– Jag har inte kunnat låta bli. Liksom, jag vet hur fel det är.
I förhören frågar poliserna också vad som får 21-åringen att lockas av barn:
– Jag vet inte, jag kan inte försvara det och förklara redigt vad jag ser. Det är väl kort bara det att det är enklare att få tag i än en vuxen kvinna, säger mannen.
21-åringen säger att det var blandade känslor han kände när han åkte dit.
– Ja, både skönt och sen vet jag ju att nu börjar det hårda.
Där, menar han, var det många som uppmanade honom att ta fler bilder.
– Ja, alla liksom: du jobbar på dagis, ta chansen, säger han i förhör att de skrev till honom.

Citat från Aftonbladet.se. DÖDSSTRAFF NU FÖR HELVETE!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in