2014-04-10, 07:40
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
Har nog hänt något med ett eller två barn, men när sju till anmäler sig våldtagna samma dag, då luktar det masspsykos.
Ja, lite grann. Förhoppningsvis har du rätt. Ju färre barn som har blivit utsatta, desto bättre.

Intervju med föräldrar vars barn går på den aktuella förskolan:

Citat:
Föräldrarna som Expressen talat med tänker inte lämna sin dotter på förskolan i dag. I stället överväger de hur de ska kunna tala med henne om det som hänt, samt börjar fundera på om även hon visat tendenser på att något inte står rätt till.
- Jag har frågat henne lite om hon känner till den här killen men hon visste knappt vem det var. Men vi måste nog försöka prata lite mer med henne. Det här är katastrof, säger föräldrarna.

http://www.expressen.se/kvallsposten/de-maste-ha-kant-till-det-men-sa-ingenting/

Det är inte alls konstigt att de är oroliga, och det är inte särskilt konstigt att de tänker sig att prata lite mer med henne, men det går inte att låta bli att fundera på om dessa föräldrar möjligen skulle kunna tolka in lite av varje när de pratar med sitt barn.
Barnet har ju redan sagt sig knappt veta vem JS är, och det borde vara ett ganska tydligt tecken på att just detta barn inte har blivit utsatt. Vem vet vilka tolkningar föräldrarna kan tänkas göra vid fortsatta samtal? Mänskligt och begripligt, men det kan medföra att en felaktig anmälan lämnas in.
Citera
2014-04-10, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Det får mig att tänka på John Wayne Gacy, also known as "The Killer Clown".
Finns nog mycket att gräva upp om denne killen Joakim.
Och vad är det för en slags chef, vad är det för ett slags "chefsämne" till chef på denna förskolan som gräver ned sig själv när en katastrof som denna inträffar? VÄLDIGT talande i alla fall i mina ögon då ATT något dylikt alls kan inträffa. Sjukskriva sig och gömma sig och ligga hemma i sängen i fosterställning när flertalet BARN blivit sexuellt utnyttjade på den arbetsplats man själv(?)utsett sig "bossa" på och över?
Inte så att jag tror chefen här själv är pedofil, men det är alltid så att det som händer på botten styrs av det som sker på toppen.
Så ligger hon hemma nu och tycker synd om sig själv, men de utsatta barnen då? Nej, det skiter chefen i här lika mycket som Joakim här OCKSÅ struntade i barnen!
Solidariskt ansvarig, kan man tycka. Detta borde gälla åt båda hållen.
Och känt killen(Joakim)här i flera månader................... men snälla, i detta fallet syns det t. o. m på gärningsmannen(att han är sjuklig OCH farlig).

Har föräldrarna här tömt förskolan på dess inkomster= börjat plocka sina små barn från förskolan i fråga? Eller hur många barn(föräldrar) krävs det för att sänka alla dessa privata förskolor och som poppar upp som svampar ur jorden?
Det är så här svenska barn numera får lära sig vad det kostar att få vara med, det kostar redan från små barnsben att i ett Allians- Sverige lära sig bresa på ben
Utanförskapet innebär ett liv på gatan. Det är det som är alternativet här.
Och detta visste Joakim. Sådana som Joakim sniffar åt sig exakt det som en sådan som han Joakim kräver OCH behöver.
Det går båda vägar detta, som sagt var.
Han hade inte lyckats med detta om inte ledningen så tillåtit. Och nu ligger "ledningen" hemma i fosterställning och tycker synd om sig själv?! "Sjukskriven"? Någon som vet om denna sjukskrivningen gått igenom?? Inte ens svårt cancersjuka får sin sjukskrivning att gå igenom alla gånger, menar jag.
Äh, men fy fan.
För det första är jämförelsen med the killer clown intressant. Jag har kontakter i Ruda och de beskriver förskolechefen som en fantastiskt drivande person som brinner för verksamheten och föreningslivet på orten. Alternativet var inte kommunal förskola i Ruda utan ingen förskola alls, så dagiset är positivt för orten, tror jag.
Citera
2014-04-10, 08:20
Medlem
Aftonhoran nämner det inte med ett ord.... tydligen inte tillräckligt nyhetsvärde enligt dem , Märkligt
Citera
2014-04-10, 08:30
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedonisten
Aftonhoran nämner det inte med ett ord.... tydligen inte tillräckligt nyhetsvärde enligt dem , Märkligt
Då har vi inte läst samma Aftonbladet. Senaste artikeln från Aftonbladet publicerades igår.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18694292.ab
Citera
2014-04-10, 08:31
Medlem
Fy fan vilken skadad människa. Någon som hann spara psykopatbilderna från hans facebook där han sitter sminkad som jokern från Batman?

Konstigt att Aftonbladet inte skriver något om det, och varför har tråden försvunnit från Aktuella ämnen?
Citera
2014-04-10, 08:42
Medlem
JSpuns avatar
Det gick ju snack i tråden om att hans mamma blev påsatt som 14 år, när hon var barnflicka, av en man (Joakims pappa) som bodde med sin fru. Joakims mamma föder sen barn, efter barn (inklusive Joakim).

I såna här fall när en man våldtar en ung tjej och hon föder barnet i sällskap med han- så är det ofta så att mannen ger sig på barnet också. Jag tror att Joakim blev utsatt när han var barn. Sexuellt utnyttjade barn brukar inte se dessa handlingar som har skett nu, som fel. SÅ tragiskt!

INGEN URSÄKT! Bara tankar..
Citera
2014-04-10, 08:45
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoVolante
Fy fan vilken skadad människa. Någon som hann spara psykopatbilderna från hans facebook där han sitter sminkad som jokern från Batman?

Konstigt att Aftonbladet inte skriver något om det, och varför har tråden försvunnit från Aktuella ämnen?

Jag har den på min dator hemma...

Här är en printscreen iaf! http://i59.tinypic.com/10xei2p.jpg
Citera
2014-04-10, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bmxjocke
Hur kommer det sig att 'kompisJocke' får hot på sin ask?

Håller med, han har ju inte gjort något, han råkade bara va med på bild, även om hans kommentar var lite olycklig
Citera
2014-04-10, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Det får mig att tänka på John Wayne Gacy, also known as "The Killer Clown".
.

+1. ja killen gör ju inte reklam för clowner direkt, var inte barn rädda för clowner innan detta så...
Citera
2014-04-10, 08:52
Medlem
JSpuns avatar
Jag mår fan riktigt illa om det är så att Joakims mamma blev 'våldtagen' OCH sen om Joakim blev sexuellt utsatt som barn-- och sen nu DET HÄR.... På riktigt alltså! Jag vet inte vad jag ska tänka längre.... Så ond cirkel....
Citera
2014-04-10, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Och naturligtvis blir det VM i misstolkning när raketforskar-eliten med alla sina undertryckta aggressioner ska in och försöka tänka.

SJÄLVKLART menade jag att när man använder termer som "grov våldtäkt" så är det lätt att tro att det är penetrationssex som menas, just eftersom termen har urvattnats så mycket på sistone och tidigare brukade betyda just detta och inte mycket annat. Och varför DET var relevant i tråden finner man om man anstränger sina sista tre hjärnceller och läser inlägget jag svarade på, dvs personen som tyckte att det måste ha tagit en jättelång tid att "vålda en två-åring och röja undan spåren". Det jag menade var helt enkelt bara att det finns ingenting som säger att det måste ha tagit lång tid att kvalificera för en "våldtäkt" eller ens "grov våldtäkt" enligt lagens tolkning, och förmodligen fanns det inte ens några spår att undanröja, därför kan man förutsätta att GM förmodligen kan ha hunnit tafsa på rätt många barn utan att nån av de övriga i omgivningen märkte nåt.

Naturligtvis har jag inte några synpunkter på straffbarheten för alla möjliga tänkbara typer av övergrepp mot barn, jag är annars en av de kanske största förespråkarna mot att vi har för jävla klena straff på både våldsbrott och sexuella övergrepp i Sverige och gärna skulle se en skärpning av lagarna över hela spektrat. Oavsett vad GM får för straff i det här fallet så kommer jag antagligen att tycka att det är för milt det med.

Men det finns så många sätt man kan ha sex på, så med våldtäkt menar jag att man på något sätt skaffar sexuell tillfredsställelse från någon annan utan dennes medtycke.
Men kan hålla med om att våldtäktslagen tyvärr har urvattnats tack vare alla falksanmälningar, men å andra sidan kan man ju råka riktigt illa ut inför lagen om man falskanmäler också
Citera
2014-04-10, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Då har vi inte läst samma Aftonbladet. Senaste artikeln från Aftonbladet publicerades igår.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18694292.ab

Inget på deras sida idag iaf.... stor grej i expressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in