2014-04-09, 21:53
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Antar det, många verkar vara väldigt tudelade till den, det är en sak som är säker.

För mig är det en bra film att se med vänner som uppskattar det sjuka och äckliga. Då passar den, några öl till det kanske. Ingenting jag sätter mig och tittar på om jag har tråkigt.
Citera
2014-04-09, 21:57
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 17/60

The Way Back
(2010)

En högst medioker film, som är rörig o h lätt att tappa bort sig i. Jag gillade vissa delar, såsom det vackra fotot som rakt igenom var mycket bra. Även musiken var trevlig. Upplägget av historien kändes rörigt och engagerade inte mig som tittare hela tiden, dock så blev det bättre efter första halvan när det kommit ut ur Sibirien. Sista 20 minuterna var faktiskt ganska bra.

Delvis gillade jag denna filmen, delvis ogillade jag den. Betyget landar på en svag 5/10, som betyder betyg godkänd för mig.
Senast redigerad av saggesaliv 2014-04-09 kl. 22:00.
Citera
2014-04-09, 22:48
Medlem
MrSvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Bättre än trean i alla fall.

Det har jag inget minne av, men det jag minns i nuläget är det riktigt gamla tvserien, den var bra tidsfödriv. Gillade även wildboys där steve-o och chris pontius åkte runt o var idioter runt djur.

Såg "bad grampa".. Den bjöd på några skratt men det är ju inte i närheten samma känsla i det någonstans.
Citera
2014-04-09, 22:53
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Full Sequence är ännu sämre!

Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Troligtvis tillsammans med A Serbian Film den sämsta skräckfilm jag sett någonsin! Förstår mig inte alls på mig filmer där de enbart torterar för att tortera och att det enda syftet är att äckla tittaren.
Saw 1 gjorde det bäst inom den genren och är troligtvis den enda bra inom tortyr genren.
Den kan ju inte vara mycket sämre i alla fall.

Jag gillar både A Serbian Film och första Saw ganska mycket.
Citera
2014-04-09, 23:35
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Den kan ju inte vara mycket sämre i alla fall.

Tro mig.. det är den. Det är studentfilmsklass på Full Sequence. Nästintill totalt unwatchable. Frustrerande usel.
Citera
2014-04-09, 23:45
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

Arthur and the Invisibles (2006)

10-åriga Arthurs morfar försvann spårlöst för fyra år sedan och nu riskerar hans mormor att förlora huset om hon inte kan betala alla räkningar. Arthur ger sig av för att söka efter skatten som hans morfar hade med sig från Afrika. Han hittar en hemlig väg till Minimojernas land och befinner sig plötsligt i en fantastisk värld full av överraskningar. Tillsammans med minimojernas prinsessa ger sig Arthur av på ett farlig äventyr i sin egen trädgård.

Till en början känns Arthur and the Invisibles som en harmlös liten familjefilm som troligtvis inte är så bra men som ändå funkar om man inte hittar någon annan film för familjen. Och till en viss gräns kan man ungefär säga att Arthur and the Invisibles funkar på det sättet, en familjefilm som funkar att sätta på om man inte hittar eller kommer på någon annan familjefilm att se på.
Den är inte dålig, men den är heller inte bra. för det mesta så är den väldigt förutsägbar och den följer en snarlik instruktion som de flesta familjefilmer har och man listar snabbt ut vad som kommer hända härnäst.

Vad jag tröttnade fort var på vår huvudperson, Arthur. Han kanske inte direkt är den bästa skrivna huvudpersonen och har kanske inte så mycket personlighet, men anledningen till att jag inte gillade honom var Freddie Highmore.
Freddie Highmore har en barnskådespelare jag hatar med passion, jag ska alltid spela den oskyldiga lilla gossen som aldrig gör någonting busigt, dumt, elakt eller ens beter sig som ett barn. Nej han är synda gossen som ber om ursäkt för allting och vill alltid att alla ska ha det lika bra och usch och fy. Jag har aldrig gillat den stilen hos barn i filmer och det känns som vartenda roll jag ser Freddie Highmore i så spelar han samma oskyldiga lilla pojke. Framför allt så gick han mig på nerverna i Charlie and the Chocolate Factory.

Samt som jag tidigare nämnde så är den ganska så förutsägbar och kliché. Där är en romans som pågår mellan Arthur och prinsessan utav minimojerna och under hela filmens gång neka hon honom, men vi alla vet att hon lär gilla honom i slutet.
Du har comic relif personen i gruppen, en kung och två minimojerna som troligtvis är höga, tar droger och verkligen inte hör hemma här, båda dessa spelas av Snoop Dogg och Anthony Anderson. Vad tusan de två karaktärerna gjorde i filmen har jag ingen aning då dem inte fyllde något syfte alls.

Vänta lite nu, en person som förminskas, blir kär i en i stammen, Snoop Dogg som en animerad version utav sig själv, en ond person som vill ta över hela plantagen... Har jag inte redan sett denna filmen... EPIC!
Ja, det är skrämmande likt Epic filmen faktiskt när jag tänker efter, men ironiskt nog kom den här filmen ut före... 7år före faktiskt så jag tror snarare att Epic borde få skit smällen här. Fast sen och andra sidan är det en handling som gjorts miljontals gånger förr i FernGully, Pocahontas etc.

Vad jag dock gillade var Mia Farrow som mormor som tog hand om Arthur när hans föräldrar var inne i stan och letade jobb. Hon var nästan hjärta och själen utav hela filmen då hon verkligen spelade denna rollen seriöst och jag köpte att hon brydde sig av sitt barnbarn och blev orolig när han väl försvinner och man förstår hennes sorg.
Mia Farrow var nästan för bra för en sådan här film, så varje gång hon var med var det höjdpunkten på filmen tyckte jag, och det var inte ens de animerade delarna.
För animationen är inte alls så bra i den här filmen, även för 2006 så förväntade jag mig lite bättre animation, det var inte dåligt, men samtidigt när 1år senare så kommer Ratatouille ut så känns det otroligt fattigt i jämförelse.
En annan sak jag dock också gillade var i eftertexterna så kom skådespelarnas namn upp på de olika rollfigurerna de spelat och under eftertexterna kom dem ut en i tagen som i slutet av en teater och bugade åt tittaren medan skådespelarens namn stod i hörnet. Och det roliga här var att alla var animerade, även de som spelade riktigt människor så var deras karaktärer animerade i slutet. Det var en rolig liten touch tyckte jag som gav en hel del humor i det, och antagligen då jag log som mest under hela filmens gång då humorn var rolig endast några få enstaka gånger.

I sin helhet en ok familjefilm att sätta på när du inte hittar eller kommer på någon annan att kolla på. Handlingen är lite små gullig och harmlös, men karaktärerna får vi aldrig riktigt lära känna, Freddie Highmore var som vanligt irriterande, animationen inte så värst bra och den saknade det där lilla extra som gjorde att det aldrig riktigt blev en underhållande eller spännande äventyrsfilm utan mer en lugn sitt stund.
Vad som förvånade mig mest är att Luc Besson står för regi och manus och skrev tydligen boken också filmen är baserad på, tänka sig att Léon snubben tog en rejäl vändning!

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0344854/?ref_=fn_al_tt_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=MBiN6QYK1vU
Citera
2014-04-10, 01:12
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 18/60

Winter's Bone (2010)

Jävlar vilken fantastisk film. Så otroligt kraftfull och fullständigt livsfarlig. Smutsiga white-trash miljöer döljer sig bakom kameran och här sitter vi som ett skydd från den smutsiga verkligheten som framställs i filmen. Verkligen helt fantastisk Jennifer Lawrence. Gillade denna filmen från allra första anblik och det är nog den filmen från 2010-talet som jag har känt mig mest skyddad från de smutsiga miljöerna. Jag har tidigare berättat att jag älskar smutsiga miljöer på film - exempelvis som de smutsiga miljöerna i Blue Valentine, The Place Beyond the Pines, The Broken Circle Breakdown och många fler. Men Winters Bone tar nog priset i både hur otroligt verklighetstroget det porträtteras och hur jävla rått allting verkligen känns.

Detta är precis min typ av film, det är precis så här jag vill ha dem. Jävlar vilken stark upplevelse detta var.

Jag tror det blir en stark 8/10, jag sitter och funderar på nian, men jag är osäker. Kanske, jag ska sova på det - nu vill jag verkligen ge den nian, bara på grund av hur otroligt påverkad jag blev av den. Hur magisk den var, inte magisk på det "fina" sättet som i Hugo eller The Best Offer, utan magisk som att jag blir trollbunden över hur äckligt rå den är. Wow, jag är såld.
Senast redigerad av saggesaliv 2014-04-10 kl. 01:27.
Citera
2014-04-10, 03:46
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv

Winter's Bone (2010)

Jävlar vilken fantastisk film. Så otroligt kraftfull och fullständigt livsfarlig. Smutsiga white-trash miljöer döljer sig bakom kameran och här sitter vi som ett skydd från den smutsiga verkligheten som framställs i filmen. Verkligen helt fantastisk Jennifer Lawrence. Gillade denna filmen från allra första anblik och det är nog den filmen från 2010-talet som jag har känt mig mest skyddad från de smutsiga miljöerna. Jag har tidigare berättat att jag älskar smutsiga miljöer på film - exempelvis som de smutsiga miljöerna i Blue Valentine, The Place Beyond the Pines, The Broken Circle Breakdown och många fler. Men Winters Bone tar nog priset i både hur otroligt verklighetstroget det porträtteras och hur jävla rått allting verkligen känns.

Detta är precis min typ av film, det är precis så här jag vill ha dem. Jävlar vilken stark upplevelse detta var.

Jag tror det blir en stark 8/10, jag sitter och funderar på nian, men jag är osäker. Kanske, jag ska sova på det - nu vill jag verkligen ge den nian, bara på grund av hur otroligt påverkad jag blev av den. Hur magisk den var, inte magisk på det "fina" sättet som i Hugo eller The Best Offer, utan magisk som att jag blir trollbunden över hur äckligt rå den är. Wow, jag är såld.
Det där var filmen som Jennifer Lawrence borde ha fått en Oscar för. Nu fick hon ju en för Silver Linings Playbook, men jag är övertygad om att det egentligen var för Winter's Bone hon fick den.

En av få filmer som får 10/10 av mig, och bland det naknaste, råaste och mest misärfyllda man kan se.

EDIT: Gillar du smutsiga och vidriga miljöer och känslor rekommenderar jag 8mm med Nicholas Cage, Happiness av Todd Solondz, I Stand Alone av Gaspar Noé, Titicut Follies av Frederick Wiseman (det är dessutom en dokumentär) och In A Glass Cage.
Senast redigerad av LVX156 2014-04-10 kl. 04:07.
Citera
2014-04-10, 09:23
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv

Winter's Bone (2010)
Fan visste att du skulle tycka om den, riktigt kul. Otroligt bra film är det
Citera
2014-04-10, 12:17
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Det där var filmen som Jennifer Lawrence borde ha fått en Oscar för. Nu fick hon ju en för Silver Linings Playbook, men jag är övertygad om att det egentligen var för Winter's Bone hon fick den.

En av få filmer som får 10/10 av mig, och bland det naknaste, råaste och mest misärfyllda man kan se.

EDIT: Gillar du smutsiga och vidriga miljöer och känslor rekommenderar jag 8mm med Nicholas Cage, Happiness av Todd Solondz, I Stand Alone av Gaspar Noé, Titicut Follies av Frederick Wiseman (det är dessutom en dokumentär) och In A Glass Cage.

Håller med, mycket bättre prestation i Winters Bone än i SLP. Det ligget på en delad förstaplats på de bästa kvinnliga prestationerna 2010 tillsammans med Natalie Portman i Black Swan. Tack för tipsen - skall spanas in!
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Fan visste att du skulle tycka om den, riktigt kul. Otroligt bra film är det
Haha, ja! tänkte faktisk på dig när jag såg den och hur rätt du hade! Fantastisk film. Just nu är det endast Inception och Black Swan från 2010 som ligger före - Winters Bone krigar om nuvarande tredjeplats tillsammans med Shutter Island!
Citera
2014-04-10, 15:29
Medlem
The green zone
Seg, oengagerande och gapig amerikansk explosions-action med inslag av "politik". Sömnpiller. 2/5 i betyg(den var inte skrattretande dålig)
För övrigt tycker jag United 93 var riktigt jävla bra(samma regissör).
Citera
2014-04-10, 15:31
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

Arthur and the Revenge of Maltazard (2009)

Arthur besvarar ett nödanrop från prinsessan Selenia, som hotas av den ondsinte Maltazard.

När man gör en trilogi brukar tvåan vara den som har det svårast att stå på egna fötter som en stand alone film. Den har ingen riktigt början och den har heller inget riktigt slut, men du kan fortfarande lyckas göra en trilogi där tvåan lyckas med detta. Kolla på Empire Strikes Back, The Two Towers, The Desolation of Smaug eller till och med Back to the Future 2. Dessa filmerna slutar på cliffhangers ingen tvekan utav det, men filmerna lyckas fortfarande vara tillräckligt bra och starka att du kan fortfarande njuta utav dem.
Arthur and the Revenge of Maltazard är icke en sådan film. Tvärtom, den lyckas vara en ganska så dålig film både som en stand alone flm och som en uppföljare.

Vad som verkligen inte funkade för mig här var hur jäkla tråkig filmen var och där hände absolut ingenting.
Det tar filmen först 30 minuter innan vi kommer ner till minimojernas rike och väl däre nere spenderar den ytterligare 30 minuter på enbart filler. Där Arthur ska rädda Betameche och där Snoop Dogg som Max tar för mycket plats och filmen visar dessa höga personer som den tror är roligt men är bara irriterande.

Det tar filmen en hel timme innan den väl kommer till sin huvudpoäng som filmen har lovat med dess titel och dess handling, men även där så får vi två bakhistorier om vad som hände innan Arthur kom dit och vad Selenia gjorde och vad Maltazard gjorde mellan första filmen och denna. så då har filmen enbart ynka 20minuter kvar att fullgöra dess film. Så det innebär att 70 minuter utav den här filmen är 100% filler, sedan är eftertexterna 8 minuter långa så det blir 12 minuter!
12 minuter som dem verkligen inte kunde lägga in i slutet utav ettan eller ha i början utav trean? Nu har jag visserligen inte sett trean så vet ju inte hur den är upplagd. Men det tar inte bort frågan att det endast är 12 minuter utav denna filmen som för handlingen vidare där resterande inte bara år skit tråkigt utan också filler.

Där är sällan några actionsekvenser med eller någon spänning. Det är förvånansvärt mycket dialoger med i filmen. Någonting som barn verkligen inte lär uppskatta. Så du sitter fast med ointressanta dialoger som inte för filmen vidare någonstans och när du väl kommer ner till det så utspelar sig bara filmen sig vid tre delar.
Första är människovärden, andra är när Arthur försöker rädda Betameche och den tredje är Maltazard. Där är inte mer än så.
Animationen den här gången är ungefär densamma. Den är inte dålig, men den är heller inte bra och vid 2009 borde den sett något skarpare och bättre ut, men filmen expanderar heller inte på dess animation ändå så.

I sin helhet var detta en ganska så dålig film. Där var knappt någonting positivt jag har att säga om den.
Första filmen var harmlös och någorlunda underhållande att sätta på för stunden om man inte hittar någon annan familjefilm. Men allting med det är borta här. Budgeten känns lägre, inga av de originella rösterna återvänder förutom Snoop Dogg och Freddie Highmore.
Dessutom, vad är det för missledande titel? Revenge of Maltazard, Maltazard är inte med fören de sista 20 minuterna och han får knappast någon revansch på någon mer än att han berättar sin bakhistoria vad han har gjort de senaste tre åren Arthur var borta.
Men när en film på 90 minuter endast består utav 12 minuters handling som för filmen vidare där resterande enbart är filler och är tråkigt har man misslyckats totalt i mina ögon.
Sedan hjälper det inte att en barnversion av Lady Gagas Pokerface spelas under eftertexterna, vad fan!?

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0940657/?ref_=nv_sr_2

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=oRSI_b6jlqk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här