2014-04-10, 19:54
Medlem
upperkatts avatar
The Human Centipede II (Full Sequence). Fruktansvärt dålig film. 1/10.
Citera
2014-04-10, 20:11
Medlem
ragingcows avatar
Manhunter: En medioker film som inte kommer upp i Red Dragons nivå 5/10.
Citera
2014-04-10, 20:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow

Red Dragon är ju skit i jämförelse.
Citera
2014-04-10, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt filmer från 2010 18/60

Winter's Bone (2010)

Jävlar vilken fantastisk film. Så otroligt kraftfull och fullständigt livsfarlig. Smutsiga white-trash miljöer döljer sig bakom kameran och här sitter vi som ett skydd från den smutsiga verkligheten som framställs i filmen. Verkligen helt fantastisk Jennifer Lawrence. Gillade denna filmen från allra första anblik och det är nog den filmen från 2010-talet som jag har känt mig mest skyddad från de smutsiga miljöerna. Jag har tidigare berättat att jag älskar smutsiga miljöer på film - exempelvis som de smutsiga miljöerna i Blue Valentine, The Place Beyond the Pines, The Broken Circle Breakdown och många fler. Men Winters Bone tar nog priset i både hur otroligt verklighetstroget det porträtteras och hur jävla rått allting verkligen känns.

Detta är precis min typ av film, det är precis så här jag vill ha dem. Jävlar vilken stark upplevelse detta var.

Jag tror det blir en stark 8/10, jag sitter och funderar på nian, men jag är osäker. Kanske, jag ska sova på det - nu vill jag verkligen ge den nian, bara på grund av hur otroligt påverkad jag blev av den. Hur magisk den var, inte magisk på det "fina" sättet som i Hugo eller The Best Offer, utan magisk som att jag blir trollbunden över hur äckligt rå den är. Wow, jag är såld.

Fruktansvärt överskattad film! En av 2000-talets mest överskattade filmer alla kategorier! Ett riktigt sömnpiller!
Citera
2014-04-10, 21:23
Medlem
Citat:

Vad säger du!? Manhunter är ju klasser bättre än Red Dragon. William Petersen > Edward Norton, Tom Noonan > Ralph Fiennes och Dennis Farina > Harvey Keitel. Sen att den är bättre på alla andra plan är också en bidragande faktor...
Citera
2014-04-10, 21:47
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Vad säger du!? Manhunter är ju klasser bättre än Red Dragon. William Petersen > Edward Norton, Tom Noonan > Ralph Fiennes och Dennis Farina > Harvey Keitel. Sen att den är bättre på alla andra plan är också en bidragande faktor...
Tyckte att det hela kändes som ett dubbelavsnitt av Miami vice med all 80 tals disco musik sen var skådespeleriet av Petersen ingen höjdare trots att han brukar vara bra i de filmer jag sett han i, däremot så tycker jag att Tom Noonans tolkning av Francis Dolarhyde var bättre än Ralph Fiennes tolkning.
Citera
2014-04-10, 21:52
Medlem
The Amazing Spiderman (2012)

Av någon anledning har jag varit för lat för att se den tidigare, men nu är det avklarat! Gillade den mycket mer än jag trodde jag skulle! Var aldrig så förtjust i de första spiderman-filmerna (var dock några år sen jag såg dem) men den här var mycket bättre. Var lite skeptisk till den då jag trodde den skulle vara en kopia av de andra eller totalt annorlunda, men istället var den en perfekt blandning. Ser verkligen fram emot 2an nu Betyg: 8/10
Citera
2014-04-10, 21:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Tyckte att det hela kändes som ett dubbelavsnitt av Miami vice med all 80 tals disco musik sen var skådespeleriet av Petersen ingen höjdare trots att han brukar vara bra i de filmer jag sett han i, däremot så tycker jag att Tom Noonans tolkning av Francis Dolarhyde var bättre än Ralph Fiennes tolkning.

Musiken av Rubini är ju otroligt bra, lyssna bara på Graham's Theme så här i efterhand så hör du att det är mer i klass med Morodor och Tangerine Dream än åttiotalsdisco.
Citera
2014-04-10, 22:52
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 3: Return of the Animation!

Arthur 3: The War of the Two Worlds (2010)

Den sista filmen i Luc Bessons trilogi om Arthur och minimojerna tar vid där den föregående slutade. Vi kan frukta det värsta. Maltazard har vuxit sig stor och är nu ovan jord och fast besluten att erövra vår värld. Arthur och hans vänner minimojerna måste överlista honom en gång för alla och för det krävs stor uppfinningsrikedom och mycket tur. Oväntade händelser får oväntade resultat.

Jag slår vad om att ni inte visste att George Lucas fick idén att göra Star Wars filmerna efter händelsen som inträffade i den här filmen, den utspelar sig trots allt i 1960 .
Skämt åt sidan så är detta ett steg uppåt i denna trilogin och är bättre än vad tvåan var. Där hände faktiskt saker här som verken var filler eller tråkigt. Snarare tvärtom så var det en ganska fartfylld film som precis som med första filmen var underhållande för stunden och en okej familjefilm att sätta på om du inte hittar någon annan.
Min favoritscen måste nog vara tågjakt scenen. Våra tre hjältar blir jagade utav Darkos (sonen till Maltazard), och det tar hjälp med att gå ombord ett leksakståg. Men med tanke på att de är så små så blir det lika stort för dem som om det hade varit ett riktigt tåg. Det var en underhållande och spännande actionscen som gjordes väl och var relativt kreativ.

Sedan hjälper det också att där hände mer helt enkelt i den här filmen. Efter att ha suttit igenom plågsamma tråkiga dialoger från tvåan så är det skönt med mer spänning och äventyr, speciellt när det är sådana här filmer.
Någonting jag ej nämnt tidigare är 60-tals stuket filmen har. Det märks mest under denna då den tar plats inne i själva staden och inte bara ute på bondgården. Det märks också att filmen är högt inspirerad utav de gamla 50-tals sci-fi filmerna och även lite Starship Troopers vill jag ändå påstå.

Men det tar fortfarande inte bort att det fortfarande bara är en medioker film. Arthur är fortfarande lika irriterande som alltid, Mia Farrows charm från första filmen är borta och Arthurs föräldrar tar allt mer kameraplats och är mest bara i vägen mesta tiden, framför allt modern då hon knappt tillför någonting. Dem är där enbart för komiskt syfte, något filmen inte lyckas så bra med.
Däremot är humorn bättre här än i tvåan och vill säga den är ungefär lika rolig som ettan, vilket innebär att där är småfniss här och där.
En annan sak filmen aldrig tar upp är att en myra förstoras med hjälp utav en magisk dryck som gör att man kan bli förstorad (ja det är en normal sak i dessa filmerna). Men denna myran dyker bara upp i en minut och träffar på modern och sedan försvinner och synts aldrig till igen. Jag kan bara tänka mig när en person stöter på sig en myra lika stor som en människa. Vad var poängen att förstora myran när den inte fyllde något syfte till filmen alls?
Animationen är bäst i den här filmen, ironiskt då en måste filmats ungefär samtidigt som andra filmen. Men det är fortfarande inte den bästa animationen, men heller inte dålig.

I sin helhet en okej familjefilm. Den här gången händer där mer, actionscenerna är större, äventyret allvarligare och i långändan är det en mer underhållande film än vad tvåan var.
Men det tar fortfarande inte bort att den fortfarande har dumma scener i sig, som George Lucas scenen var extremt in i ens ansikte med skämtet och jag blev ordentligt förbannad på filmen.
Gör dig själv en tjänst, ta endast och se första och tredje filmen och för att fatta mer så se endast de sista 20minuterna utav tvåan. Men det är ifall du inte hittar någon annan bättre familjefilm att sätta på för familjen.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0940656/?ref_=nv_sr_6

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=-RGbLfYxyfo
Citera
2014-04-10, 23:16
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Musiken av Rubini är ju otroligt bra, lyssna bara på Graham's Theme så här i efterhand så hör du att det är mer i klass med Morodor och Tangerine Dream än åttiotalsdisco.

Håller med helt! Soundtracket är fantastiskt i Manhunter som också är en högklassig thriller! Länge sen jag såg den.
Citera
2014-04-11, 00:15
Medlem
Bad boy Bubby
Fantastisk film, otroligt rolig, udda utan att vara svår, existensiell... jag ville inte att den skulle ta slut. Scenen när Bubby gör sitt första framträdande med bandet var det roligaste jag sett på länge.
Filmen rekommenderas helhjärtat till alla som gillar nattsvart humor.
4/5 solar får den.
Citera
2014-04-11, 02:22
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 19/60

Kick-Ass (2010)

Jag hade knappt några förväntningar på Kick-Ass, visst så har den fått jävligt bra kritik men storyn lät otroligt otiltalande för mig. Mycket riktigt så var detta inte riktigt min typ av story, mestadels känns det fjantigt och alldeles för mediokert. Detta är ingen film som jag någonsin kommer att se om, men andra halvan samt slutet var faktiskt ganska trevligt en torsdag när man inte har något att göra. Jag skrattade några få gånger, som till exempel vid Scarface-skämtet och när det spelades Crazy i bilen. Mycket mer skratt var det inte. Allt som allt en film över förväntan, även om det verkligen inte var en höjdare överhuvud taget. Den får väl då det betyg den förtjänar när jag ger den en svag 5/10, betyg godkänd i min bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in