2014-04-07, 16:02
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Jag har registrerat ett konto idag och köpt bitcoins för 1000 SEK.
Men jag kan inte logga in igen??? Det står fel lösenord fast det inte är det!!
Kundsupporten verkar inte funka när jag skriver i min mailadress..
Jag registrerade mig via countermail.. Även telefonnumret går inte att ringa..

Hur ska jag göra?? Har jag blivit scammad???
vilken sida registrera du på?
Citera
2014-04-07, 16:08
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du kan ju nämna vilken sida det rör sig om.

Oj förlåt!!

Safello är sidan!!
Citera
2014-04-07, 16:18
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Jag har registrerat ett konto idag och köpt bitcoins för 1000 SEK.
Men jag kan inte logga in igen??? Det står fel lösenord fast det inte är det!!
Kundsupporten verkar inte funka när jag skriver i min mailadress..
Jag registrerade mig via countermail.. Även telefonnumret går inte att ringa..

Hur ska jag göra?? Har jag blivit scammad???
Nej, du har inte blivit scammad. Eftersom att det är Safello så skickas bitcoinsen direkt till den bitcoinadress du angav, om du nu har köpt bitcoins. Jag testade supportmailen för tre minuter sedan och den funkade då.
Citera
2014-04-07, 16:28
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Nej, du har inte blivit scammad. Eftersom att det är Safello så skickas bitcoinsen direkt till den bitcoinadress du angav, om du nu har köpt bitcoins. Jag testade supportmailen för tre minuter sedan och den funkade då.

Okej, tack för svaret! Jag har ju skickat en bitcoinadress via Bankgiro på Safello. Men jag har ju inte fört över pengar till deras Bankgiro från min bank ännu.
Då kan väl inte pengar dras från mitt konto?
Vill inte använda mig av Safello då jag inte ens kan logga in..
Citera
2014-04-07, 16:33
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Okej, tack för svaret! Jag har ju skickat en bitcoinadress via Bankgiro på Safello. Men jag har ju inte fört över pengar till deras Bankgiro från min bank ännu.
Då kan väl inte pengar dras från mitt konto?
Vill inte använda mig av Safello då jag inte ens kan logga in..
Nej, om du inte har flyttat pengarna från din bank på något sätt så är de kvar där.
Citera
2014-04-07, 16:42
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Nej, om du inte har flyttat pengarna från din bank på något sätt så är de kvar där.

Okej tack så mycket för hjälpen!
Tacka för FB säger jag bara!

Det känns ju lite olustigt att genomföra köpet när jag inte ens kan logga in.. Och det går inte ens att återställa mitt lösenord, rutan blir bara gul/grå när jag trycker på "Skicka Email"..
Citera
2014-04-07, 17:17
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
Angående mikrotransaktioner så är det oftast en avgift på ca 20-30 öre så det blir väldigt dyra avgifter om man sänder små summor men det ska kunna lösas med "off-chain" transaktioner och kan skickas gratis

en del tror att litecoin kommer användas för mikrotransaktioner

sen det här med enheter av bitcoin så kan man använda millibitcoin, mikrobitcoin eller satoshi.
Jag skriver t.ex. 12,5 (millbitcoin) om jag vill skicka 0.0125 bitcoin

Känns inte som att Bitcoin är idealiskt för microtransaktioner. Med avgifter på 20-30 öre så så blir ju microbetalningar ointressant. ´"off chain" transaktioner måste väl bli oerhört knepigt om det rör sig om hundratusentals per dag?

Du som har koll, hur många betalningar per sekund klarar egentligen bitcoinnätverket idag?
Hur är det tänkt att detta skall förbättras i framtiden.

Vad är den stora fördelen med litecoin och mikrotransaktioner?
Citera
2014-04-07, 18:07
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Känns inte som att Bitcoin är idealiskt för microtransaktioner. Med avgifter på 20-30 öre så så blir ju microbetalningar ointressant. ´"off chain" transaktioner måste väl bli oerhört knepigt om det rör sig om hundratusentals per dag?

Du som har koll, hur många betalningar per sekund klarar egentligen bitcoinnätverket idag?
Hur är det tänkt att detta skall förbättras i framtiden.

Vad är den stora fördelen med litecoin och mikrotransaktioner?

Tror inte antalet off chain transanktioner har nåt att göra med hur svårt det kommer bli just för att det är off chain

Bitcoin nätverket kan just nu hantera 7 tps(transactions per second). Jämfört med VISA som har runt 20k tps så är det ganska lite såklart men jag tror att detta kommer lösas på ett eller annat sätt. Ett exempel är pettycoin; ett osynligt protokoll som överför bitcoins till pettycoin precis när man gör transaktionen sen gör om det till bitcoin direkt efter, det märks ingen skillnad alltså. (tror att det funkar så iaf, inte så inläst på det )
https://www.youtube.com/watch?v=yzst_gChOr8
Man kan bygga flera andra protokoll runt om bitcoin ju mer tid och teknologi som kommer, precis som HTML(det som vi använder oss utav på internet) och det är därför jag anser att bitcoin har enorm potential i framtiden, för att inte snacka om dess potential den redan har idag

Fördelen med litecoin och mikrotransaktioner är väl det att det blir många men små transaktioner istället för få och stora och därav kan transaktionsavgiften sänka.

Jag är förövrigt inte alls inläst på bitcoins tekniska del. 2_thumbs_up eller vad han heter verkar ha lite mer koll på det.
Senast redigerad av vizual 2014-04-07 kl. 18:11.
Citera
2014-04-07, 18:49
Medlem
argusdemons avatar
Förlåt för många poster här just nu.. Och kanske lite OT..

Vet någon hur man avregistrerar sig på Safello utan att logga in då jag inte kan det?

Edit: Även, någon som vet någon annan bra bitcoin sida som är relativt snabb?
Senast redigerad av argusdemon 2014-04-07 kl. 18:58.
Citera
2014-04-07, 19:13
Medlem
mendokusais avatar
Vart köper ni era btcs? jag har handlat på btcx.se dom senaste gångerna men letar efter något nytt. Det är ju hyfsat dyrt på btcx.se.
Citera
2014-04-07, 21:22
Medlem
Citat:
Förlåt för många poster här just nu.. Och kanske lite OT..

Vet någon hur man avregistrerar sig på Safello utan att logga in då jag inte kan det?

Edit: Även, någon som vet någon annan bra bitcoin sida som är relativt snabb?

Hej,

maila mig på joakim@safello.com så kan jag se efter vad som kan ha gått fel.
Citera
2014-04-07, 21:51
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gouki
Hej,

maila mig på joakim@safello.com så kan jag se efter vad som kan ha gått fel.

Har mailat dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in