2014-04-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Känns inte som att Bitcoin är idealiskt för microtransaktioner. Med avgifter på 20-30 öre så så blir ju microbetalningar ointressant.

Tur då att avgifterna inte är så höga:
http://www.coindesk.com/bitcoin-tran...ashed-tenfold/

Defaultavgiften är numera 3öre, men inget hindrar dig från att skriva in 0.1öre om du hellre vill ha den avgiften, men räkna med att det kan ta lite längre tid.
Citera
2014-04-08, 01:22
Medlem
Utan allt för stor insikt i den snabbt växande webcam branschen, känns det som att bitcoin har en mycket stor potential att revolutionera just denna bransch. Att dygnet runt ha tillgång till en virtuell hemma strippklubb som arbetsplats där man omedelbart kan ta emot dricks rakt in i den egna plånboken (i kontrast mot dagens system där de tvingas ackumulera en ganska stor summa innan de kan göra en wire och därefter vänta ytterligare några dagar på att pengarna ska nå bankkontot) genom att blotta lite kjoltyg är säkert lockande för många.
Senast redigerad av Tobbesvensson 2014-04-08 kl. 01:32.
Citera
2014-04-08, 01:36
Medlem
FooFighterss avatar
Är det någon som provat Bitcoin-bankomaten? http://internetworld.idg.se/2.1006/1...tcoin-bankomat

Står den fortfarande på Safellos kontor? Funkar det smidigt? Tar de ockerpriser för att handla? Vilka gränser finns?
Citera
2014-04-08, 01:38
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
Utan allt för stor insikt i den snabbt växande webcam branschen, känns det som att bitcoin har en mycket stor potential att revolutionera just denna bransch. Att dygnet runt ha tillgång till en virtuell hemma strippklubb som arbetsplats där man omedelbart kan ta emot dricks rakt in i den egna plånboken (i kontrast mot dagens system där de tvingas ackumulera en ganska stor summa innan de kan göra en wire och därefter vänta ytterligare några dagar på att pengarna ska nå bankkontot) genom att blotta lite kjoltyg är säkert lockande för många.

Always keep your Eyes on thé ball mycket viktig! Ofta bortglömd poäng
Citera
2014-04-08, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson

För att spinna vidare lite ytterligare kan sedan tänkas att "Ermelinda" utan bankkonto i Colombia går ut på stan för att shoppa smink och skor när andan faller på med sitt CryptexCard. Det enda hindret just nu mellan praktisk verklighet och teoretisk modell är frånvaron av massadoption, tekniken i sig är tillgänglig och förhållandevis okomplicerad.

Edit: vid närmare eftertanke är detta inte beroende av massadoption eftersom kunderna inte behöver betala i btc, det räcker att sajten erbjuder utbetalningar i btc.
Senast redigerad av Tobbesvensson 2014-04-08 kl. 04:02.
Citera
2014-04-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Är det någon som provat Bitcoin-bankomaten? http://internetworld.idg.se/2.1006/1...tcoin-bankomat

Står den fortfarande på Safellos kontor? Funkar det smidigt? Tar de ockerpriser för att handla? Vilka gränser finns?

Än så länge så står den på Safellos kontor och väntar på uppgraderad programvara från lamassu, så fort det kommer så kommer vi att ställa ut den någonstans publikt.

Priser är inte helt bestämda ännu, men det kommer förmodligen att bli lite högre än på safello.com då personal måste hyras in för att tömma den på kontanter osv.
Citera
2014-04-08, 20:54
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Förlåt för många poster här just nu.. Och kanske lite OT..

Vet någon hur man avregistrerar sig på Safello utan att logga in då jag inte kan det?

Edit: Även, någon som vet någon annan bra bitcoin sida som är relativt snabb?
Du har antagligen glömt bort ditt lösenord, och ska därför ta bort ditt Safellokonto eftersom att du inte längre litar på Safello?
Citat:
Ursprungligen postat av gouki
Än så länge så står den på Safellos kontor och väntar på uppgraderad programvara från lamassu, så fort det kommer så kommer vi att ställa ut den någonstans publikt.

Priser är inte helt bestämda ännu, men det kommer förmodligen att bli lite högre än på safello.com då personal måste hyras in för att tömma den på kontanter osv.
Vad är beskeden från lamassu? Programvara låter som något som inte borde dröja, jag trodde ni väntade på den där piedestalen.
Citera
2014-04-08, 21:43
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gouki

Ok! Så man kan inte använda den alls ännu?
Citera
2014-04-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Du har antagligen glömt bort ditt lösenord, och ska därför ta bort ditt Safellokonto eftersom att du inte längre litar på Safello?
Vad är beskeden från lamassu? Programvara låter som något som inte borde dröja, jag trodde ni väntade på den där piedestalen.

Programvaran är i alfa/test just nu och så fort den kommer till beta så kommer vi att kunna ta del utav den. Det är för att kunna koppla ihop den med vårt system.

Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Ok! Så man kan inte använda den alls ännu?

Den fungerar, men inte tillsammans med vårt system ännu.
Citera
2014-04-09, 18:08
Medlem
massepojkens avatar
NAB, Australiens mest bitcoinvänliga bank tvärvänder och stänger alla konton som idkar bitcoinhandel.
Detta sker nu i Australien, världens kanske mest bitcoinvänliga land.

Detta anser jag vara riktigt jävla allvarliga nyheter.

www.coindesk.com

Någon fler än jag som börjar inse att framtiden för bitcoin ser ganska mörk ut?

Min magkänsla skriker SÄLJ!
Citera
2014-04-09, 18:39
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
NAB, Australiens mest bitcoinvänliga bank tvärvänder och stänger alla konton som idkar bitcoinhandel.
Detta sker nu i Australien, världens kanske mest bitcoinvänliga land.

Detta anser jag vara riktigt jävla allvarliga nyheter.

www.coindesk.com

Någon fler än jag som börjar inse att framtiden för bitcoin ser ganska mörk ut?

Min magkänsla skriker SÄLJ!

Äsch, varför skulle banker hålla på med bitcoinhandel? Banker samarbetar med stater, och om bitcoin får framgångar på allvar kommer vi också att få se ett motstånd på allvar från de som känner sig hotade och tycker att bitcoin inkräktar på deras oligopol. Vi kan vänta oss inte bara stängda konton, utan även illegalisering i många länder...
Senast redigerad av BaalZeBub 2014-04-09 kl. 18:41.
Citera
2014-04-09, 18:53
Medlem
massepojkens avatar
Var i kontakt med en "bekant" på bitcointalk.org idag. Enligt honom har antalet poster minskat kraftigt sista månaderna. Som jag tidigare beskrivit så är vi på väg in i ett ödesdigert MOMENT22 scenario för bitcoin.

Allting börjar givetvis med fallande kurser under en längre tid och därmed oxå ett minskat intresse. Detta blir väldigt tydligt för mig då jag får höra siffrorna från ovan nämda forum.

Efftekterna av detta har jag beskrivit i en tidigare post

Buzzen och nyfikenheten kring Bitcoin håller helt klart på att avta.
Någonting väldigt positivt måste ske väldigt snart för att hålla detta vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in